Op mijn reis van Amsterdam CS , vertrek 20.24u naar Wijchen op 4 juni 2024, was tussen Driebergen en Arnhem sprake van een persoon langs/op het spoor. Hierdoor reed de trein vanzelfsprekend met een aangepaste snelheid. Maar hierdoor miste ik wel mijn aansluiting in Nijmegen van 21.51u naar Wijchen.Wachten op de volgende trein zou betekenen een uur wachten. Dus in Nijmegen uitgecheckt en de bus naar Wijchen genomen. Dit om de vertraging beperkt te houden. Maar nu krijg ik geen geld terug bij vertraging terwijl ik wel degelijk een vertraging heb gehad. Dit is waarschijnlijk om dat de vertraging in Nijmegen minder dan een half uur was (de aansluiting met ongeveer 5 minuten gemist). Maar de vertraging om in Wijchen te komen was wel degelijk maar dan een half uur.Een uiterst vreemde situatie
beantwoord
onterechte afwijzing geld terug bij vertraging
Beste antwoord door mrfreeze
Hoi johan72,
Zo werkt het helaas niet. Als je met de trein van een uur later naar Wijchen was gereisd, had je het volledige bedrag van de reis terug kunnen vragen. Maar als je zelf besluit ander vervoer te regelen, dan geldt in principe alleen de vertraging die je met NS hebt gehad. En aangezien je met NS maar tot Nijmegen hebt gereisd, heb je daar geen recht op.
Zie ook https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/welke-vergoeding-biedt-ns.html
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.