beantwoord

Betalen door gedwongen overstap andere vervoerder

  • 12 August 2022
  • 6 reacties
  • 180 Bekeken

Volgende week reis ik vóór 4 uur vanaf Hilversum media park naar Zutphen. Normaal gesproken een ns lijn, dus mijn dal vrij flex geldt de hele rit.

Nu zijn er werkzaamheden bij Ede Wageningen en is het geboden alternatief een overstap op Arriva waarvoor is echter vervolgens moet betalen want spitstijd.

Klopt dit en zo ja, ik word dus gedwongen te betalen door deze constructie? 

 

icon

Beste antwoord door Thom 12 August 2022, 13:51

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Met een Flexabonnement zou u gewoon over kunnen stappen op Arriva binnen 35 minuten na de uitcheck bij NS. U reist dan zonder extra kosten tegen het Dalvrijtarief bij de eerste incheck verder.

 

Laat ‘dus’ dus maar weg want het is dus niet zo. ;-)

Reputatie 6
Badge +1

Je hebt geluk dat je een NS Flex abonnement hebt. Daarbij geldt de eerste inchecktijd voor het bepalen van eventuele dalurenkorting. Als je voor 16 uur incheckt, en niet langer dan 35 minuten wacht met opnieuw inchecken bij Arriva, reis je de hele reis op je abonnement. 

Reputatie 7
Badge +1

U heeft dal vrij Flex zegt u dus nee dan krijgt u geen extra kosten want bij Flex geldt voor de hele reis het moment van inchecken. U moet wel op Apeldoorn binnen 35 minuten omchecken maar dat zal gezien de dienstregeling zo te zien geen probleem zijn.

Reputatie 7
Badge +1

Weer verloren 😨

Badge +3

Ik snap het niet, want wat heb je vanuit Hilversum te maken met werkzaamheden rond Ede-Wageningen?

Je reist eerst naar Hilversum en neemt daar een IC Enschede, en stapt dan in Apeldoorn of Deventer over voor naar Zutphen.

In het eerste geval kan je vanaf Apeldoorn met Arriva naar Zutphen, met NS Flex is dat geen probleem (overstap in de spits).

In het tweede geval (via Deventer) is je hele reis met NS, en dat mag met elk abonnement.

Of reis je normaal via Utrecht en Arnhem? Dat kan inderdaad tijdelijk niet.

Reis dus via Hilversum (is ook nog 26 minuten sneller dan via Utrecht, als dat je een extra overstap in Amersfoort waard is, in plaats van rechtstreekse IC naar Apeldoorn/Deventer).

Dank allen voor de reacties. Het was mij onbekend dat een in en uitchecken van NS naar andere vervoerder binnen 35 min, als een overstap gezien wordt met mijn NS flex. Fijn!

 

Reageer