Bijna elk weekend werkzaamheden IC-Direct

  • 23 October 2022
  • 4 reacties
  • 89 Bekeken

Hallo,

Ik reis elk weekend tussen Amsterdam en Rotterdam met de IC-direct. Ik vraag mij af waarom de IC-direct bijna elk weekend (of om het weekend) niet rijdt i.v.m. werkzaamheden? De reistijd is hierdoor 2x zo lang en dat tussen de twee grootste steden van Nederland. Wellicht dat iemand van de NS mij dit uit kan leggen. Want in het weekend 2,5 uur per dag reizen ip.v. 1 uur zorgt nu wel voor veel frustratie bij mij, en ik denk ook veel andere reizigers. 


4 reacties

Hoi vicky113, en welkom bij onze Community.

Ik snap dat het erg lastig is als er elk weekend gewerkt wordt op de HSL. Het is zo dat er in het weekend (en in de vakantie) vaker werkzaamheden zijn. De werkzaamheden worden verder door ProRail gepland en uitgevoerd, dus waarom er gekozen is voor meerdere weekenden achter elkaar is helaas iets waar ik zo ook geen antwoord op heb.

Wel weet ik dat je de komende werkzaamheden erg overzichtelijk kunt terugvinden op websites als deze

Reputatie 7
Badge +1

Hoi vicky113, en welkom bij onze Community.

Ik snap dat het erg lastig is als er elk weekend gewerkt wordt op de HSL. Het is zo dat er in het weekend (en in de vakantie) vaker werkzaamheden zijn. De werkzaamheden worden verder door ProRail gepland en uitgevoerd, dus waarom er gekozen is voor meerdere weekenden achter elkaar is helaas iets waar ik zo ook geen antwoord op heb.

Wel weet ik dat je de komende werkzaamheden erg overzichtelijk kunt terugvinden op websites als deze

Daaruit blijkt in ieder geval wel dat TS volledig gelijk heeft. Bijna elke week in November werkzaamheden met zeer veel uitval van treinen. Dit is m.i. echt niet te verkopen. 

Reputatie 7

Ik snap dat het erg lastig is als er elk weekend gewerkt wordt op de HSL. Het is zo dat er in het weekend (en in de vakantie) vaker werkzaamheden zijn. 

Vaker... Er zijn altijd heel veel werkzaamheden, mede ook door achterstallig onderhoud en noodreparaties is mijn indruk. Ieder weekend staat de spoorkaart van Nederland vol met rode trajecten. Veel onderhoudsprojecten worden in stukjes geknipt en alleen in weekenden en vakanties gedaan. Omdat er dan minder reizigers zijn. Persoonlijk ga ik liever even twee of drie weken met de bus en daarna een heel jaar niet meer. Maar Prorail bekijkt het anders.

 

Wat meer info:

https://www.prorail.nl/projecten/geluidsmaatregelen-hsl-zuid

Reageer