Omdat ik regelmatig reis via de Hanzelijn en omreizen via Zwolle nog een halfuur extra vertraging oplevert (ik hoef maar tot Almere) ben ik aangewezen op de bussen die worden ingezet. Hierbij is het iedere keer een verrassing of er een bus komt en of je als er een bus komt, er in past. In de spits is het helemaal een drama met soms 1,5 -2 uur wachten!!!
Ipv NS personeel is dit uitbesteed aan mensen van traffic support, u weet wel die mensen bij wegafsluitingen automobilisten informeren. Busvervoer is een heel ander verhaal maar dat deert niet. Ik heb al een dame meegemaakt die iedereen toeschreeuwde een rij te vormen of anders kun je niet instappen (wat is er mis met beste mensen, zou u zoveel mogelijk even in een rij op willen stellen). Gisteravond in `Lelystad een traffic meneer die toen de bus kwam en iedereen ingestapt was (bus was ¾ vol) tegen de chauffeur zei “wacht nog maar want je bent nog niet vol” eeeeh volgens de reisplanner rijden de bussen weg om .59 en . 29 om zo in Dronten weer op de trein naar Zwolle te kunnen sluiten. Mensen die pas in `Lelystad opstappen kunnen in de app ook zien hoe laat de bus vertrekt. Omdat ik vooraan zit en dit hoorde en een andere meneer ook, gaven wij aan dat de bussen wel op een bepaalde tijd rijden (mits dat haalbaar is). Wachten tot ie vol is lijkt me geen reeele optie. Traffic support meneer dacht daar anders over. Gelukkig was de chauffeur het met ons eens en reed hij weg, anders hadden we in Dronten weer een half uur gestaan. Hoe kan het toch dat deze gele hesjes mensen geen duidelijke instructies hebben? Krijgen zij wel instructie???Waarom is het na weken nog steeds roulette op deze lijn of je wel in een vervangende bus past? En laat de NS top hier nu eens een paar uurtjes meekijken hoe het er aan toe gaat.