Skip to main content

Zijn er meer mensen die gestrand zijn na het concert van P!NK? Wij kregen het advies een hotel of taxi te boeken, aangezien er geen reis meer mogelijk was. Declaratie ingediend, afgewezen omdat er geen storing zou zijn geweest. Hotel konden we niet boeken omdat we de dag erna gewoon moesten werken, dus een super dure taxi betaald, en nu krijgen we geen cent terug… 

Maar goed we kunnen wel blijven kletsen over of TS vergoeding hoort te krijgen of niet, maar het antwoord is er al. En het antwoord is JA.

 

Ongeacht of er wel een andere mogelijkheid was om thuis te komen voor TS.

 

 


Maar goed we kunnen wel blijven kletsen over of TS vergoeding hoort te krijgen of niet, maar het antwoord is er al. En het antwoord is JA.

 

 

Jij bent van NS?

Het gaat erom of de klantenservice een advies heeft gegeven of toestemming om een taxi te mogen nemen die achteraf gedeclareerd wordt.


Jij bent van NS?

Het gaat erom of de klantenservice een advies heeft gegeven of toestemming om een taxi te mogen nemen die achteraf gedeclareerd wordt.

Lees anders het antwoord van Daniël nog een keer 😉.


Maar goed we kunnen wel blijven kletsen over of TS vergoeding hoort te krijgen of niet, maar het antwoord is er al. En het antwoord is JA.Ongeacht of er wel een andere mogelijkheid was om thuis te komen voor TS.

Compleet onjuiste voorstelling van zaken @Gorott 

Dit bepaald gewoon de NS klantenservice nav de aanvraag coulance van @shrnmldr en niet een compleet buitenstaander op dit forum !

Waarom bewust verkeerde en verwarrende info geven ?


Jij bent van NS?

Het gaat erom of de klantenservice een advies heeft gegeven of toestemming om een taxi te mogen nemen die achteraf gedeclareerd wordt.

Lees anders het antwoord van Daniël nog een keer 😉.

@Daniël NS zegt geen ja, maar dat er in dit soort gevallen coulanter met regels om gegaan wordt en er opnieuw contact opgenomen moet worden.


@Daniël NS zegt geen ja, maar dat er in dit soort gevallen coulanter met regels om gegaan wordt en er opnieuw contact opgenomen moet worden.

Nou daar heb je toch een antwoord, dus waarom wordt er nog over gediscussieerd?

 

Overigens weer onnodig (vind ik) om een moderator een @ te geven voor dit, maar dat terzijde.


Compleet onjuiste voorstelling van zaken @Gorott 

Dit bepaalT (stam+t) gewoon de NS klantenservice nav de aanvraag coulance van @shrnmldr en niet een compleet buitenstaander op dit forum!

Zozo, dat zijn wel harde woorden/aannames @Ret.tep!

Dus jij bent geen buitenstaander, of op een of andere manier verheven boven Gorott ❓

De (volgens jou onjuiste) voorstelling van zaken komt helemaal niet van Gorrot.


Wij , nog iemand die mijn richting op moest, mochten niet eens instappen bij de snelbus. Ik had die ander aangeboden om ov-fietsen te nemen op mijn pas. Dat de bus zo laat kwam had te maken met dat bus 1 een dubbeldekker was en niet onder spoortunnel kon en bus 2 was naar een verkeerd station gestuurd en had daar op treinen staan wachten die vanwege aanrijding niet meer reden. Het cynische was dat er lege NS bussen tussen Den Bosch en Eindhoven reden vanwege werkzaamheden. Wij waren gestrand in Den Bosch door een aanrijding met de intercity waar ik net uitgestapt was om met sprinter verder te reizen.

Met name dat eerste mochten niet eens instappen bij de snelbus. Wist de NS of de buschauffeur dan waar jullie heen wilden? Wat een onzin, als een NS bus ‘jouw richting op gaat’ (en er plaats is) stap je in en klaar.

Toedeledokie, en Den Bosch - Utrecht Centraal - Lunetten is een totaal geldig reisadvies op sommige momenten. Op elk moment zelfs, want het terugsteekverbod bestaat niet meer.

Als het dus op enig moment sneller is om met een intercity (of snelbus) via Utrecht Centraal te reizen, ga je gang. Een taxi vanaf Centraal naar Lunetten wordt dan natuurlijk niet vergoed (en een OV-fiets ook niet).

En ja, een uitcheck op Utrecht Centraal ipv Lunetten kost wel een paar eurocent extra natuurlijk, maar dat maakte jou/jullie natuurlijk helemaal niets uit op dat moment.


@Daniël NS @Robert B @mrfreeze @MoDe @Vareo 

Opnieuw mijn claim ingediend mét alle bewijzen (dat er geen trein reed etc.) en wéér keurt de ns m af. 

Er is toestemming gegeven hotel/taxi te mogen geven, alleen is deze niet geregistreerd. Geen idee waarom niet, maar niet waar ik iets aan kan doen. Daarbij is er ook geen persoon gezegd wie aangegeven heeft dat ns zou moeten boeken, enkel een kaartje met een nummer waar ik de dag erna naar toe moest bellen zodat het geregeld zou worden.

Ik ga in ieder geval contact opnemen met m'n rechtsbijstand. De klachtencommissie wacht ik nog even mee, aangezien dit veel geld kost en enkel betaalt wordt wanneer je gelijk gesteld wordt, gezien de afkeuringen nu, ga ik niet nog meer geld uitgeven met het risico >1000€ kwijt te zijn, bovenop de al 400€ gemaakte kosten.

 


Schandalig. Ik zo naar de klachtenloket gaan.


Volgens mij is het klachtenloket een standaardbedrag van iets van € 75,00, die je terug krijgt als je klacht gegrond wordt verklaard. Waar je die € 1.000,00 vandaan haalt ben ik wel nieuwsgierig naar. Dat er op 11 juli geen uitzonderlijke verstoring was lijkt mij wel iets om verder op door te gaan. NS heeft helaas een slechte reputatie met afhandeling van dit soort gevallen.

Grootste probleem bij NS was natuurlijk ook dat in dit geval de communicatie weer niet op orde was. Zie ook.

 

 


Zie deze link. Het klachtengeld bedraagt slechts € 27,50.

 

https://www.degeschillencommissie.nl/over-ons/commissies/openbaar-vervoer/


Volgens mij is het klachtenloket een standaardbedrag van iets van € 75,00, die je terug krijgt als je klacht gegrond wordt verklaard. Waar je die € 1.000,00 vandaan haalt ben ik wel nieuwsgierig naar. Dat er op 11 juli geen uitzonderlijke verstoring was lijkt mij wel iets om verder op door te gaan. NS heeft helaas een slechte reputatie met afhandeling van dit soort gevallen.

Grootste probleem bij NS was natuurlijk ook dat in dit geval de communicatie weer niet op orde was. Zie ook.

 

 

Er was een aanrijding, dat is wat anders dan grote verstoring.

Ik begrijp wel dat NS niet zomaar €400 aan taxikosten terugbetaalt, als er geen toestemming is te vinden, maar leuk is anders. Er zal ook wel meespelen dat er niet eerst geprobeerd is met de trein richting eindstation te reizen, of een taxi te nemen naar het station, waar vandaan wel nog treinen reden. Nog niet zo lang geleden bleek aan een taxivergoeding een maximum bedrag te zitten van €135.

Het is en blijft jammer dat de communicatie bij vertraging/verstoring/stranden slecht is en niet eenduidig.


Het is en blijft jammer dat de communicatie bij vertraging/verstoring/stranden slecht is en niet eenduidig.

Even advocaat van de duivel maar dat komt omdat dingen na zo'n gebeurtenis vaak niet heel snel duidelijk kunnen zijn. Als treinpersoneel krijgen we allerlei vragen en opmerkingen naar het hoofd geslingerd terwijl we op dat soort momenten ook nog lang niet alle informatie hebben verzameld terwijl we wel geacht worden diverse lijntjes van antwoorden te voorzien. Denk aan treindienstleiding, hulpdiensten, collegas ter plaatse etc. Sommige reizigers zijn ongeduldig en eisen echter direct een antwoord en een oplossing. Onmogelijk. Iemand die dat niet inziet en blijft zeuren krijgt van mij ook een vriendelijke maar dringende verwijzing naar 'eigen vervoer', dus mogelijk een taxi. Als men daar dan de conclusie aan wil verbinden dat het vergoed zal worden omdat 'treinpersoneel het heeft gezegd' dan ligt die verantwoordelijkheid ook wel bij de reiziger zelf. 


In dit geval is er door een woordvoerder van NS in de media gezegd dat er “onvoldoende treincapaciteit om alle bezoekers van het concert van P!NK in de Johan Cruijff ArenA te vervoeren” en “De NS vroeg reizigers daarom om alternatief vervoer te zoeken.”

Dan ga je toch niet moeilijk doen omdat er niet eerst is geprobeerd om met de trein te reizen?!


NS had in dit geval “alternatief vervoer” moeten specificeren en moeten aangeven dat taxi's daartoe niet behoorden. Communiceren is een kunst en NS laat wat betreft die kunst wel heel veel steken vallen. Is ook niet de eerste keer dat het daar gebeurd en er had inmiddels gewoon een sluitend protocol moeten zijn.

 


https://www.ns.nl/klantenservice/geld-terug/welke-vergoeding-biedt-ns.html

 


Er is toestemming gegeven hotel/taxi te mogen geven, alleen is deze niet geregistreerd. Geen idee waarom niet, maar niet waar ik iets aan kan doen. Daarbij is er ook geen persoon gezegd wie aangegeven heeft dat ns zou moeten boeken, enkel een kaartje met een nummer waar ik de dag erna naar toe moest bellen zodat het geregeld zou worden.

Dat kaartje lijkt me hier belangrijk bewijs. Het toont in ieder geval aan dat u iemand van NS heeft gesproken en dat diegene vond dat u ergens voor bij de klantenservice moest zijn.


....en dat diegene vond dat u ergens voor bij de klantenservice moest zijn......

Dat ligt er maar net aan wat voor kaartje het was en wat voor telefoonnummer er op staat.


@Henkpeetersen 

Oeps, ik heb een komma verkeerd gelezen. Ik ga dit zeker doen haha.

 

@MoDe er ging geen trein, alleen een metro naar centraal en vanaf daar kwam ik niet verder naar bestemming. Dus daarom de toestemming, althans, de mededeling, de taxi of hotel te boeken. Er is nooit gesproken over een maximum vergoeding oid, enkel dat ik, de dag erna dat nummer moest bellen wat hij aanwees op het kaartje. 

Ik had namelijk liever die 400€ zelf ook niet betaald, maargoed. Een hotel was ook geen optie & ook niet goedkoper. 

 

@West ik snap je, en had/heb alle respect voor een ieder die daar aan het werk was. Alleen ik ben door 3 mensen verwezen van het personeel naar de klantenservice, wie meekeek met de mogelijke opties. Toen de conclusie was dat er géén optie was om in Breda te komen, is er gezegd dat we het hotel of taxi mochten boeken. Ditzelfde voor reizigers naast mij wie naar Tilburg moesten. 

 

Maargoed, nieuwsberichten dat er geen treinen reden, verstoringen online, hoge kosten en een bagger communicatie van de ns met 3x kastje muur en terug, tijd voor de klachtencommissie icm rechtsbijstand, helaas.

Dus nee, in dit geval geen opdringerige reiziger die niet luistert of snapt dat het tijd kost. 


....en dat diegene vond dat u ergens voor bij de klantenservice moest zijn......

Dat ligt er maar net aan wat voor kaartje het was en wat voor telefoonnummer er op staat.

Maar helaas nog geen antwoord wat voor kaartje je dan hebt gekregen en welk nummer erop staat...... Heb je dat kaartje nog in bezit ?

Anderzijds, er zouden duizenden festivalbezoekers gestrand moeten zijn die avond en nacht. U @shrnmldr lijkt hier de enige met een klacht. Wat kan daar de reden voor zijn ?

Hebben zij wel een taxi/hotelbon (met ritnummer hotelnaam) direct van NS ontvangen, zoals het ook hoort te gaan. Moet je immers zelf "eerst" betalen, dan is er geen taxi/hotelregeling vanuit NS.


Moet je immers zelf "eerst" betalen, dan is er geen taxi/hotelregeling vanuit NS.

Dat is de normale gang van zaken, ja. In dit geval roept NS in de media “Wij kunnen het niet aan. Zoek alsjeblieft iets anders!”

De klanteNService kan op een donderdagavond om 23 uur echt geen duizenden telefoontjes aan. En al zeker geen taxi's voor iedereen regelen. Vandaar ook dat NS zelf aangeeft dat dit een bijzondere situatie is, waarbij er coulanter met de regels wordt omgegaan.


......waarbij er coulanter met de regels wordt omgegaan........

Maar iedereen, en vooral NS, zal zich realiseren dat op zo'n moment de taxi tarieven exploderen en er voor ritjes bizarre bedragen gevraagd worden. Taxichauffeurs rekenen dan zonder blikken of blozen tarieven welke meer dan 100 procent hoger liggen dan normaal.

Kijken we naar specifiek deze rit, Amsterdam naar Breda voor € 400,00 dan is wel duidelijk dat dit een woekerprijs is. Normaal kost zo'n ritje rond de € 195,00 tot maximaal € 230,00. En loopt dit via de klantenservice dan ligt de ritprijs vaak nog flink lager.

De vraag is dan even of deze woekerprijzen zomaar vergoed zouden moeten worden. Reizigers betalen makkelijk, immers NS betaald toch wel terug. Een chauffeur kan ook € 600,00 vragen, moet NS dit dan ook maar klakkeloos terug betalen ?


Ja, mits de reiziger een bonnetje kan tonen.


@shrnmldr de maximum vergoeding wordt niet met reizigers gecommuniceerd. Normaal gesproken regelt NS klantenservice taxi en betaalt deze. Onder zelf te regelen alternatief vervoer valt meestal geen taxi.

De reizigers naar Tilburg hebben zelf met de klantenservice gesproken?


Reageer