Skip to main content

Zijn er meer mensen die gestrand zijn na het concert van P!NK? Wij kregen het advies een hotel of taxi te boeken, aangezien er geen reis meer mogelijk was. Declaratie ingediend, afgewezen omdat er geen storing zou zijn geweest. Hotel konden we niet boeken omdat we de dag erna gewoon moesten werken, dus een super dure taxi betaald, en nu krijgen we geen cent terug… 

......Voor een ritje van 24km betaalde ik rond de 82 euro, dat komt dan neer op €3,41 per km....

Voor een taxirit van 39,8 kilometer betaalde ik E 59.50. Natuurlijk niet op de meter, maar gewoon afgesproken met het taxibedrijf. 

Dat klinkt meer alsof het om een illegale taxi gaat. Geen meter en een prijs die fors onder normaal ligt.

Nu je het zegt 🤣, €0.67 per gereden kilometer zal geen 1 taxibedrijf accepteren want dan maken ze gewoon puur verlies.

Gewoon onzin, gerenommeerd taxibedrijf met tientallen taxi's welke ook voor Valys, ministeries en zelfs zakelijk vervoer voor NS verzorgd.

Hou toch eens op met dat continue stemming maken en elkaars onjuistheden bevestigen @Tamzin en @Gorott zonder te weten hoe het werkelijk zit.


Dat klinkt meer alsof het om een illegale taxi gaat. Geen meter en een prijs die fors onder normaal ligt.

Nu je het zegt 🤣, €0.67 per gereden kilometer zal geen 1 taxibedrijf accepteren want dan maken ze gewoon puur verlies.

Gewoon onzin, gerenommeerd taxibedrijf met tientallen taxi's welke ook voor Valys, ministeries en zelfs zakelijk vervoer voor NS verzorgd.

Hou toch eens op met dat continue stemming maken en elkaars onjuistheden bevestigen @Tamzin en @Gorott zonder te weten hoe het werkelijk zit.

Ik vind het alleen bijzonder gek, zo vaak stem ik niet met Tamzin in 😊, integendeel ik ga juist heel vaak tegen hem in 😃. (stop eens met onjuistheden delen, ofzo...) Maar goed als jij het zegt dan geloof ik je en zal ik je niet in twijfel brengen.

 

Misschien handig als je het taxibedrijf hier deelt, zo kan iedereen die dit leest de volgende keer een stukke goedkopere taxi nemen als ze gestrand zijn, en misschien word die (met toestemming van NS) dan wel volledig voorgoed wanneer we onze eigen vervoer moeten regelen, alleen maar handig toch? Of mag je dat niet delen om 1 of andere reden, omdat er dan bijvoorbeeld misbruik van gemaakt zal worden?

 


Het bedrijf waar ik voor werk doet geen NS meer, maar vervoert nog wel soms goederenmachinisten van DB (bijv. Eindhoven/Acht - Kijfhoek).

Ken de prijzen niet, maar iemand van het COA die een tijdje taxivervoer had van Veghel naar Budel (45 km en 40 minuten zonder verkeersdrukte) vertelde mij ooit dat een ritje meestal 65-70 euro kostte, volgens haar app/portal.

Maar dat is dus (zakelijk) contractvervoer buiten de spits, en geen vervoer op afroep. De naam van het bedrijf mag ik niet noemen.


Het bedrijf waar ik voor werk doet geen NS meer, maar vervoert nog wel soms goederenmachinisten van DB (bijv. Eindhoven/Acht - Kijfhoek).

Ken de prijzen niet, maar iemand van het COA die een tijdje taxivervoer had van Veghel naar Budel (45 km en 40 minuten zonder verkeersdrukte) vertelde mij ooit dat een ritje meestal 65-70 euro kostte, volgens haar app/portal.

Maar dat is dus (zakelijk) contractvervoer buiten de spits, en geen vervoer op afroep. De naam van het bedrijf mag ik niet noemen, maar ze hadden vroeger de regie over het NS busvervoer.

Kan niet wachten om te horen dat het goedkope vervoer van @Ret.tep ook exclusief is (wat ik wel vermoed), maakt deze hele discussie behoorlijk waardeloos, dus mag het hopen van niet... Want ja, wat heeft de normale reiziger aan een vergelijking met exclusieve vervoer waar zij toch geen gebruik van kunnen maken?

 

Ik hoor het graag…

(En voordat ik weer een hele lap tekst over m'n laars krijg, ben gewoon kritisch 😘.)


Gewoon privé vervoer natuurlijk, gewoon te vinden via het internet. Neem je voordeel ermee !

En net als andere, ook ik noem geen namen, iets met (ongewenste) reklame op forums !


Maar voor je gemoedsrust, had de taxi ook voor 06.10 uur besteld, dus netjes op tijd

Dat was niet het punt, de vraag was of dit ook zou zijn gelukt als je om 6:10 had ontdekt eigenlijk om 6:15 een taxi nodig te hebben.

Dat lukt nooit, een taxibedrijf heeft in de regel een aanrijtijd van 20 minuten naar een ophaallocatie.

Torvallig ben ik recent teruggekomen van vakantie op Schiphol. Midden in de nacht liet mijn Uber 7 minuten op zich wachten. En dat voor zo'n €0,60/km


Reageer