Corona, ervaringen sinds de maatregelen | NS Community

Corona, ervaringen sinds de maatregelen



Toon eerste bericht

1157 reacties

Ik moest vandaag weer schakelen van de late dienst naar een soort 9-17 dienst. Ik merkte wel op dat het drukker was in de trein dan de dagen ervoor. Aantal bestickerde treinen al gehad, steeds meer mondkapjes zie je, maar je merkt ook dat een deel van de reizigers niet wil begrijpen dat het stom is om voor de deur te staan om in te stappen als er uitstappers zijn. De blikken die ik dan krijg, niet fijn. 

Eerder al geschreven dat ik een fietser heb geweigerd en dat was de enige deze dag. De scheldkanonade die ik erbij kreeg, was niet mals. 

Op Utrecht met verbazing gekeken dat reizigers niet lezen. Bij een winkel binnen gaan wat de uitgang is, contant willen betalen, terwijl dat duidelijk beschreven is. 

Benieuwd naar de komende 2 dagen. Het zal me benieuwen.

Ik ben weer 2 diensten verder, gisteren ook weer en soort 9-17 dienst en vandaag een echt vroege.

Je blijft merken dat er meer leven komt op de stations. Geen idee of alle reizen noodzakelijk zijn, maar er gaan stiekem wat meer winkels open op de stations. 

Wat je nog steeds ziet is het gewoontedier in de mens. Op den duur zijn we gewend om bv de zitplaatsen naast het raam te kiezen. Steeds meer treinen zijn bestickerd, ook op plaatsen waar we echt even onze wenkbrauwen fronzen van, hoezo daar een zitplaats. Ook die signalen geven collega's gelukkig door.

Ik voel me wel echt een kleuterjuf, zeker met het fietsverbod. Deze twee diensten toch weer 3 reizigers met fiets aangesproken en niet meegenomen. Meest gehoorde antwoord: ow, dat wist ik niet. Van een collega gehoord dat hij een groep fietsers ook heeft aangesproken en niet meegenomen.

Het mooiste antwoord wat ik vandaag hoorde: ik kon inderdaad geen fietskaartje kopen. Had geen idee, dacht dat het nu gratis was. 

Ik vind het echt niet tof mensen te moeten laten staan, maar het fietsverbod is er niet voor niets. Zo zie je steeds meer fietsen die gedumpt worden op het perron, waarbij ik me afvraag of het wel hun eigen fiets is. 

Reputatie 7
Badge +3

Het mooiste antwoord wat ik vandaag hoorde: ik kon indedaad geen fietskaarthe kopen. Had geen idee, dacht dat het nu gratis was. 

Precies dat bedoelde ik dus met een vorige reactie. Als alleen de mogelijkheid om een fietskaartje te kopen er niet meer is zullen sommigen mensen de fiets zonder kaartje meenemen en wellicht denken dat het nu gratis is. Er moet dan wel duidelijke info zijn bij de automaat en/of bij de ingang van het station dat een fiets meenemen helemaal niet meer mag.

Op de website idem dito. Op de pagina om online kaartjes te kopen zijn die voor fiets en Samenreiskorting verdwenen. Waarom niet gewoon wel die link en pagina actief laten zijn maar op de betreffende pagina aangeven dat die tijdelijk niet verkocht worden en dat een fiets niet meer mee mag? 

Neem het desnoods op in het omroepbericht of voeg het toe aan de info in het geel op de TB7/14/21. 

Zeker nu steeds vaker mooi weer is en we richting zomer gaan zullen meer mensen met de fiets en trein weg willen. En het staat dan wel vermeld op diverse plekken op de website maar dat mag mij wel prominenter worden aangegeven.

@Momo 

Volledig mee eens, want er zijn vele collega's die dit aangeven, helaas is er nog weinig mee gebeurd helaas...

Reputatie 1

Beste Loes , ik kan me voorstellen dat je baan geen pretje is in de huidige tijd, maar tegen ouderen zeggen :ga maar langs de fietsenhandelaar of de autodealer in plaats van met de trein vind ik geen manier.

En heus dat werd geopperd in mijn topic.

Dit is je reinste discriminatie en dat mag niet.

Volgens mij was dat een antwoord van 1 van je collega's.

Ik ben van plan om het hier niet bij te laten zitten.

Ouderen moeten gewoon op bescheiden schaal na 1 juni weer met de trein mee mogen, je kunt ze geen jaren uitsluiten van openbaar vervoer!

Dat is geen fijn gesprek geweest zo te horen @Draak 52. Even voor mijn beeldvorming, is dat door mijn collega tegen u gezegd, omdat hij vond dat u geen noodzakelijke reis ging maken of dat u met de fiets op pad ging? 

Onze instructies zijn wat dat betreft heel duidelijk, want er geldt een advies en alleen als treinen te vol raken, moet ik als HC gaan ingrijpen. Reizigers gaan beoordelen op de noodzaak van hun reis is niet te doen. 

Mijn baan is enorm veranderd momenteel en ik hoop dat ik snel weer als vanouds als HC mag gaan functioneren ipv de juffrouw die iedereen op regels moet wijzen 😔. 

Reputatie 7
Badge +3

@Draak 52 

Wat u heeft gelezen is de mening van een lid van de community (@Tamzin)  en niet van een NS-medewerker. U kunt daar heel boos over worden maar ik raad aan om zo’n provocerende opmerking van uw schouders te laten afglijden. 

U kunt de oproep van Rover te ondersteunen dat iedereen gebruik moet kunnen maken van het OV, dus ook ouderen. https://www.rover.nl/nieuws/50-corona/1691-het-ov-is-voor-iedereen

 

Reputatie 6

Beste Loes , ik kan me voorstellen dat je baan geen pretje is in de huidige tijd, maar tegen ouderen zeggen :ga maar langs de fietsenhandelaar of de autodealer in plaats van met de trein vind ik geen manier.

En heus dat werd geopperd in mijn topic.

Dit is je reinste discriminatie en dat mag niet.

Volgens mij was dat een antwoord van 1 van je collega's.

Ik ben van plan om het hier niet bij te laten zitten.

Ouderen moeten gewoon op bescheiden schaal na 1 juni weer met de trein mee mogen, je kunt ze geen jaren uitsluiten van openbaar vervoer!

Het is geen kwestie van niet mee mogen omdat je ouder bent, het gaat om noodzakelijke reizen en het vermijden van risico's. Daarbij lopen ouderen nu eenmaal meer risico. Daar kunnen we weinig aan veranderen.

Voor uitjes is nu geen plaats…

 

Ik ben zelf 32 jaar en ook voor mij geldt het uitgangspunt dat je niet de trein mag nemen voor een uitje en "werk zoveel mogelijk thuis". Met dat laatste begin ik na ruim 2 maanden behoorlijk wat moeite te krijgen omdat ook mijn wereld enorm verkleind is sinds ik alles vanuit huis moet doen voor het werk. Incidenteel moet er iemand naar kantoor omdat niet alles vanuit huis gedaan kan worden maar ook dan wordt er kritisch gekeken wie dat kan zijn. Maar goed ik blijf braaf thuis werken, net als de meeste forenzen. Terwijl werk altijd als noodzakelijk werd gezien, is dat nu alleen als je een vitaal beroep hebt.

Ik ben op 12 maart voor het laatst met de trein geweest. Ik heb wel een auto maar ook daarmee heb ik mijn reisbewegingen aanzienlijk beperkt. Eigenlijk vooral rond het dorp en die ene keer dat ik van de baas naar kantoor moest en dan liefst met eigen vervoer maar dat gaan ze niet op grote schaal invoeren.

Mensen vergeten het wel eens maar het "reis alleen als het noodzakelijk is" hangt ook boven de snelweg op de borden. Men wil eigenlijk zo min mogelijk reisbewegingen. 

Ik vraag me trouwens langzamerhand af of de reden dat studenten hun reisgedrag moeten aanpassen en forenzen thuis moeten werken, wellicht is zodat de trein vooral beschikbaar is voor dagjes mensen?

NB: ik zou het ook fijn vinden als de trein meer gebruikt kan worden. Ik woon nu half jaar elders en mijn ouders hebben mijn nieuwe woonplek nog niet eens kunnen zien want ook zij moeten met de trein reizen..

 

Reputatie 1

Dat is geen fijn gesprek geweest zo te horen @Draak 52. Even voor mijn beeldvorming, is dat door mijn collega tegen u gezegd, omdat hij vond dat u geen noodzakelijke reis ging maken of dat u met de fiets op pad ging? 

Onze instructies zijn wat dat betreft heel duidelijk, want er geldt een advies en alleen als treinen te vol raken, moet ik als HC gaan ingrijpen. Reizigers gaan beoordelen op de noodzaak van hun reis is niet te doen. 

Mijn baan is enorm veranderd momenteel en ik hoop dat ik snel weer als vanouds als HC mag gaan functioneren ipv de juffrouw die iedereen op regels moet wijzen 😔. 

Beste Loes, 

We moeten hier zo gauw mogelijk mee stoppen.

Die anderhalve meter komt van Bill Gates die dit het RIVM influistert en die geven het weer door aan Rutte.

Die is bang zijn 40 zeteltjes kwijt te raken en loopt er gehoorzaam achteraan.

We worden op dit moment niet geregeerd door onze regering , maar door het RIVM.

Reputatie 1

@Draak 52

Wat u heeft gelezen is de mening van een lid van de community (@Tamzin)  en niet van een NS-medewerker. U kunt daar heel boos over worden maar ik raad aan om zo’n provocerende opmerking van uw schouders te laten afglijden. 

U kunt de oproep van Rover te ondersteunen dat iedereen gebruik moet kunnen maken van het OV, dus ook ouderen. https://www.rover.nl/nieuws/50-corona/1691-het-ov-is-voor-iedereen

 

Ik denk dat Tamzin een trol is van de NS.

Ik kom hem namelijk overal tegen.

Reputatie 7
Badge +3

We moeten hier zo gauw mogelijk mee stoppen.

Die anderhalve meter komt van Bill Gates die dit het RIVM influistert en die geven het weer door aan Rutte.

Dit zegt al weer genoeg, niet serieus te nemen. Er is zeker ook geen geen Corona virus, alles wordt veroorzaakt door 5G en in het verplichte vaccin van Bill Gates zit een chip. Heeft u al het “Stop de lockdown” T-shirt van Jensen? 

Reputatie 7
Badge +3

@Draak 52 Als u denkt dat @Tamzin een troll van NS is dan heb ik last van WEGKOMT (Weer Een Golf Koffie Over Mijn Toetsenbord). Jammer dat u een serieus punt om zeep helpt door met beschuldigingen en complottheorieën te komen aanzetten.

Reputatie 1

We moeten hier zo gauw mogelijk mee stoppen.

Die anderhalve meter komt van Bill Gates die dit het RIVM influistert en die geven het weer door aan Rutte.

Dit zegt al weer genoeg, niet serieus te nemen. Er is zeker ook geen geen Corona virus, alles wordt veroorzaakt door 5G en in het verplichte vaccin van Bill Gates zit een chip. Heeft u al het “Stop de lockdown” T-shirt van Jensen? 


Er is wel een virus maar het wordt gebruikt als dekmantel voor andere zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.

Gegeven het feit dat het virus bijna weg is en we nog steeds vastzitten aan die anderhalve meter maatschappij.

Ook zijn er minder slachtoffers gevallen dan door de griep 2 jaar geleden.

Je komt er nog wel achter als het virus weg is maar de hele economie kapotgemaakt is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben het ook niet eens met de draconische maatregelen die er momenteel genomen worden, en zie een anderhalvemetermaatschappij (woord van het jaar?) totaal niet zitten. Maar het is jammer dat er door veel mensen direct een link met Bill Gates, 5G, etc. wordt gemaakt. Daar geloof ik totaal niet in. Ik geloof wel dat we geregeerd worden door politici die geen idee hebben wat ze met de situatie aanmoeten.

Reputatie 7
Badge +3

Oh, daar is het argument weer dat er minder slachtoffers zijn dan door de griep 2 jaar geleden. Ik ben benieuwd hoe lang u dat nog kan zeggen. Het officiele dodental is inderdaad tot nu toe een stuk lager, maar de cijfers van het CBS (die u vast ook niet betrouwbaar vindt) geven nu al een oversterfte van 9000 mensen, dat is nog maar een paar honderd minder dan met de griep van 2 jaar geleden, waar geen maatregelen voor waren getroffen. En dan komt u vast met argument dat de meeste mensen die nu overlijden oud zijn en allerlei andere aandoeningen hadden en dus niet aan Covid-19 dood gingen, ook bij de griep werden deze mensen meegeteld. En dat het aantal nu (nog) niet meer is dan met de griep toen ,komt vanwege de genomen maatregelen, als dat niet gedaan was dan was het aantal echt veel hoger geweest. 

Reputatie 7
Badge +3

@Draak 52 als 52 voor uw geboortejaar staat heeft de juiste leeftijd om als testpersoon uit te vinden hoe het met besmetting in de trein is. Ik zou zeggen reis voor 1 juni op Hemelvaartsdag naar de kust. Het belooft dan mooi weer te worden.

En ja die griep van 2018, daar gingen mensen dood aan. Maar degenen die er niet aan dood gingen hebben geen weken op de IC gelegen, geen kapotte longen of andere restverschijnselen. Mensen die een ernstige vorm van Corona meegemaakt hebben en dit overleefd hebben, kunnen mogelijk geen bijdrage meer leveren aan de economie. Met heel veel mensen die niet ongeschonden de Coronagriep overleven wordt de economie er ook niet beter op.

Reputatie 7
Badge +3

Zelfs mensen die slechts last hadden van milde klachten kunnen nog lang ziek blijven. Het virus is dan misschien wel uit het lichaam maar de schade die het achtergelaten heeft kan nog langere tijd voor allerlei klachten zorgen. 

https://nos.nl/artikel/2334166-duizenden-patienten-met-milde-coronaklachten-zijn-wekenlang-ziek.html

 

Reputatie 1

@Draak 52als 52 voor uw geboortejaar staat heeft de juiste leeftijd om als testpersoon uit te vinden hoe het met besmetting in de trein is. Ik zou zeggen reis voor 1 juni op Hemelvaartsdag naar de kust. Het belooft dan mooi weer te worden.

En ja die griep van 2018, daar gingen mensen dood aan. Maar degenen die er niet aan dood gingen hebben geen weken op de IC gelegen, geen kapotte longen of andere restverschijnselen. Mensen die een ernstige vorm van Corona meegemaakt hebben en dit overleefd hebben, kunnen mogelijk geen bijdrage meer leveren aan de economie. Met heel veel mensen die niet ongeschonden de Coronagriep overleven wordt de economie er ook niet beter op.


Toen ik in mijn mail zag dat er reacties waren van Momo en Mode wist ik al hoe laat het was. 

En ja hoor daar waren de tranentrekkende verhalen weer.

Na elke ziekte of het nu Lyme of de Q-koorts was zijn er altijd mensen geweest die er langer last van hadden.

Ook nu dus weer.

En ja ik ga na 1 juni met mondkapje in de trein.

Niet naar het strand, maar naar mijn geliefde dorpje in Limburg om te kijken hoe het daar gaat.

Natuurlijk reis ik niet in de spits, zo onsportief ben ik niet.

En eind juni ga ik ook een midweek daarheen.

Was allang gepland en is een gratis aanbieding die 4 juli verloopt.

We zullen het zien ik ben inderdaad uit 1952 en heb 47 jaar in de gezondheidszorg gewerkt en niet zo bang uitgevallen.

Net als mijn bijna 93 jarige moeder die bijna elke dag met haar rollator naar de winkel gaat.

 

 

Reputatie 7

Het gaat er niet om of jij ziek wordt.

Het gaat er om, dat de conducteurs ziek worden. Door passagiers die daar niets te zoeken hadden.

Dit draadje is ook opgestart door een conductrice. Had jij dat door ?

Reputatie 1

Beste Ferdinand, 

Het is heel vermoeiend al die bange gehersenspoelde mensen.

Wat dacht je van de gevolgen voor de maatschappij van deze crisis en lockdown?

Net weer gezinsdrama in Made van stel dat te boek stond als levensgenieters.

Er gaan nog heel wat moorden en zelfmoorden komen in dit land.

Laat je niet emotioneel chanteren met een virus dat helemaal niet zo besmettelijk is.

Wie zegt dat als  een conductrice van de NS ziek wordt dit te wijten is aan  iemand die die niet met de trein mee mocht?

Reputatie 7
Badge +3

Ik ben niet bang en ik ben niet gehersenspoeld. Ik hecht waarde aan een goede gezondheid en zoek daarom mogelijke besmettingsbronnen niet op.

Corona is niet zomaar een griepje of een longontsteking.

Ik 'sponsor' NS met mijn VDU. Reizen doe ik even niet. Ook niet gratis. In mijn directe omgeving kan ik nog doen. Lopend of fietsend of gewoon in en om het huis.

Ik hoop over enige tijd mijn familie weer in goede gezondheid te mogen ontmoeten.

Reputatie 1

Je sponsort de NS?

Die heeft jarenlang winst gemaakt door mensen als haringen in een ton te vervoeren en nu dit niet meer kan vinden ze zichzelf heel erg zielig!

En nu hebben ze het liefst dat ouderen wel voor hun abonnement betalen maar er geen gebruik van maken.

Ze hebben al laten doorschemeren dat als het jaar om is en er nog keuzedagen over zijn ze deze gewoon willen laten vervallen.

Heb ik gelezen in een ander topic.

Dus hier trap ik niet in!

…..

Ze hebben al laten doorschemeren dat als het jaar om is en er nog keuzedagen over zijn ze deze gewoon willen laten vervallen.

Heb ik gelezen in een ander topic.

Dus hier trap ik niet in!

Welk topic was dat en kwam dat vanuit de NS of is dat van iemand die erg negatief denkt over de NS die dit heeft geschreven ?? 

 

Reputatie 1

Beste Jeroen, 

Volgens mij stond dit ergens bij abonnementen en kwam het van de NS zelf.

Met als reden dat ze na eind 2020 niet door konden blijven gaan met de keuzedagen te verlengen.

Reputatie 7
Badge +3

@Draak 52 je kunt elk abonnement opzeggen of omzetten in Flex zonder abonnement. Alleenis een VDU niet meer te koop. Ik verwacht later het jaar weer met de trein te kunnen reizen en dan is het fijn als ik in de middagspits met korting kan reizen.

Reageer