beantwoord

Declareren extra reiskosten met de auto

  • 27 September 2022
  • 2 reacties
  • 242 Bekeken

Beste mensen, afgelopen zondag, 25 september 2022, wilden mijn vrouw en ik met de trein naar Amsterdam om onze zoon te ontmoeten. Ik heb gereisd met een Keuzedag en mijn vrouw met een E-ticket Meereisticket. Wij wilden reizen vanaf station Roermond maar daar bleek dat er geen treinen reden naar Weert en dat er geen vervangend vervoer was. Toen zijn wij met de auto naar Weert gereisd en 's avonds ook weer naar huis. De extra reiskosten bedragen: 2 x 23 km = 46 km à €0,40/km = €18,40.

Bij deze wil ik deze kosten declareren. Het bedrag graag storten op:

****

Bij voorbaat dank.

Jan Roumen

icon

Beste antwoord door Stijn NS 27 September 2022, 12:25

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemorgen JMG Roumen en welkom bij de NS Community.

De NS Community is in eerste instantie een platform waar reizigers elkaar kunnen helpen. De Community kan niet helpen met specifieke vragen over een abonnement of restitutieverzoeken. Daarvoor kun je contact op nemen met onze Klantenservice.

Ik moet wel aangeven dat wij normaal gezien niet aansprakelijk zijn voor extra kosten als gevolg van zelf geregeld alternatief vervoer. Ik kan echter terugvinden dat er bij deze specifieke storing geen vervangend busvervoer was ingezet door capaciteitsproblemen, dus mogelijk kan er in dit geval een uitzondering gemaakt worden.

Reputatie 7
Badge +3

Goedemorgen JMG Roumen en welkom bij de NS Community.

De NS Community is in eerste instantie een platform waar reizigers elkaar kunnen helpen. De Community kan niet helpen met specifieke vragen over een abonnement of restitutieverzoeken. Daarvoor kun je contact op nemen met onze Klantenservice.

Ik moet wel aangeven dat wij normaal gezien niet aansprakelijk zijn voor extra kosten als gevolg van zelf geregeld alternatief vervoer. Ik kan echter terugvinden dat er bij deze specifieke storing geen vervangend busvervoer was ingezet door capaciteitsproblemen, dus mogelijk kan er in dit geval een uitzondering gemaakt worden.

Men zou beroep kunnen doen op GTbV regeling. Daarmee krijgt men €3,50 voor keuze dag en €15,40 (gebaseerd op kosten kaartje roermond -Amsterdam cs) voor enkele reis met korting terug. Was er op de terugweg ook nog storing dan zelfs 2x €15,40.

GTbV scheelt een hoop gedoe en krijg je vrijwel zeker geld terug. Bij declaratie autokosten is het maar de vraag of je iets krijgt.

Reageer