beantwoord

eindhoven fiets in bus

  • 19 August 2022
  • 5 reacties
  • 242 Bekeken

zondag wil ik vanuit bergen op zoom naar eindhoven voor een introductieweek van de universiteit. aangezien het traject bij boxtel stopt moet ik een vervangende bus nemen. echter heb ik mijn fiets nodig in eindhoven. is het dan mogelijk om mijn fiets in de vervangende bus mee te nemen (ik heb natuurlijk een extra kaartje voor mn fiets gekocht voor in de trein)?

icon

Beste antwoord door Thom 19 August 2022, 16:06

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, dat mag niet. U heeft er ook geen recht op omdat u een fietskaartje heeft. Een stukje fietsen kan ook een optie zijn voor een student. ;-)

Reputatie 7
Badge +2

Nee, fietsen kunnen niet in NS bussen mee. De enige optie zou dus fors omreizen zijn, of vanuit Boxtel naar Eindhoven fietsen.

De enige optie is een lange (en dure) omrit via Nijmegen en Blerick. Of inderdaad een uurtje fietsen van Boxtel naar Eindhoven natuurlijk.

Reputatie 3

Sommige chauffeurs staan uit coulance wel het meenemen van een fiets toe, maar dat is geen recht. Je hebt de meeste kans als je ver buiten de spits reist.

@britt1234567  Ik zou proberen te achterhalen welk bedrijf met welke bus het vervangend vervoer op zich mag nemen (uitbesteding) en netjes vragen of je de fiets wel mee mag nemen ;) Mits je erin komt, kunnen touringcars zijn. Vouwfiets mag wel, mits regulier busvervoer. Anders wordt 't 'n stukkie fietsen.

Reageer