Helaas is dit een situatie waar NS niets aan kan doen. Als werkzaamheden van ProRail uitlopen kan NS niet rijden.
ProRail heeft dit weekend weer geprutst aan de tunnel beveiliging in Best en dat is (niet verrassend) uit de hand gelopen. Tja, ProRail en ICT.
Overigens was er gisteren ook al een urenlange stremming op dit traject door problemen met de stroomvoorziening.
Bij Boxtel is een paar weken geleden ook 3 weken achter elkaar gewerkt aan het spoor. Ik lees hier dat het bij Best was en dat is na Boxtel. Had dit niet tegelijkertijd in die langdurige werkzaamheden kunnen worden opgepakt? En zo nee waarom dan niet?
Als hadden komt is hebben te laat-dat is een heel oud spreekwoord.
Heeft U een onbeperkt leger aan specifiek geschoold personeel achter de hand dat altijd ogenblikkelijk klaar staat (en dus de helft van de tijd verlummelt) bij elke calamiteit?
Zo ja-dan kan je goud geld verdienen door er een uitzendburo mee te starten. Gezien de vele dito reacties van beterweter HP-kans gemist.
Idem dit voor nu niet beschikbare grote aantallen touringcars + sjofeurs die mogelijk zouden hebben kunnen bijspringen. Dus zal de via Rooi lopende ARV (ex BBA) bus Ehv-dBs wel overvol zijn geweest.
Heeft U een onbeperkt leger aan specifiek geschoold personeel achter de hand dat altijd ogenblikkelijk klaar staat (en dus de helft van de tijd verlummelt) bij elke calamiteit?
Voor geplande werkzaamheden hoef je geen leger personeel achter de hand te houden als je dat gewoon plant in de juiste periode, zeker als je zoals in dit geval de keuze had uit drie weken. Het is wat anders dan bij een storing.
Dus zal de via Rooi lopende ARV (ex BBA) bus Ehv-dBs wel overvol zijn geweest.
Je kunt beter via Veghel gaan met 305+306 is mijn ervaring.