beantwoord

Geld terug Keuzedagen

  • 1 November 2022
  • 3 reacties
  • 150 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 2 reacties

Wij willen graag ons geld terug , van de keuzedagen die wij nog te goed hebben !De Keuzedagen van vorig  jaar zouden nog gebruikt kunnen worden tot eind 2023 ! Deze zijn er afgehaald door NS De keuzedagen die er nog opstaan durven wij niet meer te gebruiken ,omdat wij er niet meer op vertrouwen dat wij er zeker van zijn , op tijd terug te komen van een dagje uit ! Dat hebben wij in Augustus ervaren ! Mijn man is 83 en ik 77 jaar en zijn er nu echt klaar mee ! De mensen WEL laten betalen maar niet kunnen beloven dat je trein gaat , dat vinden wij schandalig en geen Service  van NS                         

icon

Beste antwoord door Lorena NS 1 November 2022, 20:37

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Khyra!
Wat jammer om te lezen dat jullie het reizen niet meer aandurven. Wanneer je Keuzedagen beëindigd, ontvang je de kosten terug van de komende Keuzedagen die nog niet klaar stonden bij de automaat. Voor de Keuzedagen die al wel klaar staan om opgehaald te worden is helaas geen restitutie mogelijk. Omdat je aangeeft dat er Keuzedagen van de kaart zijn afgehaald, kun je dat het beste na laten kijken door onze klantenservice.

Reputatie 7
Badge +3

Keuzedagen zijn sinds 2021 een jaar geldig. Keuzedagen die beschikbaar zijn gekomen in 2021 zijn tot uiterlijk eind 2022 geldig afhankelijk vanaf wanneer ze klaargezet zijn en niet tot eind 2023.

Er kan iets fout gegaan zijn met een keuzedag. Dat kan de klantenservice nakijken.

Wanneer het keuzedagenabonnement opgezegd wordt, krijg je het geld van de keuzedagen die nog niet klaargezet zijn terug. Die al klaarstaan kunnen gebruikt worden tot de laatste dag dat ze geldig zijn. Daar wordt geen geld voor teruggegeven.

Badge +3

Wanneer het keuzedagenabonnement opgezegd wordt, krijg je het geld van de keuzedagen die nog niet klaargezet zijn terug. Die al klaarstaan kunnen gebruikt worden tot de laatste dag dat ze geldig zijn. Daar wordt geen geld voor teruggegeven.

Beetje suf, want voor aantoonbaar niet gebruikte reisproducten kan je gewoon vergoeding krijgen.

Dat kan een nooit ‘opgehaald’ e-ticket zijn (succes gegarandeerd, ordernummer wordt ongeldig verklaard dus het ticket zal je nooit krijgen!) maar dus ook voor een Keuzedag mogelijk.

Zolang die niet op je kaart staat is er van alles mogelijk. Het gaat dan om ca. € 3,78 per toekomstige Keuzedag die je vervolgens nooit zal (kunnen) gebruiken, ook al stond die klaar om op te halen. Er bestaan overigens geen Keuzedagen die tot eind 2023 geldig (zouden) zijn.

Dat zou dan te maken moeten hebben met een abonnementsvernieuwing per eind 2022, en die kan je gewoon ongedaan maken (niet verlengen) via de Klantenservice of https://www.ns.nl/nsflex/webshop#/online-beeindigen (ook bij reizen op saldo).

Reageer