beantwoord

Hogere ritprijs door werkzaamheden en natuurlijk langer onderweg

  • 30 August 2022
  • 6 reacties
  • 213 Bekeken

20 en 21 augustus waren er werkzaamheden. Fijn dat er bussen waren ingezet tussen Boxtel en Eindhoven, maar doordat je nu overal poortjes hebt wordt de reis opgeknipt in 2 delen en ben ik duurder uit. Is hier compensatie voor te krijgen?

Bij 'geld terug bij vertraging' is geen opmerkingenveld :( 

Edit: mijn claim is toch goedgekeurd. Bedankt :)

icon

Beste antwoord door Tochjo 30 August 2022, 13:18

Bekijk origineel

6 reacties

Badge +3

Fijn dat het inmiddels opgelost is.

Voor toekomstige situaties: bij geplande werkzaamheden is het de bedoeling dat u ook ingecheckt bent voor het vervangend busvervoer. Daartoe staan er in- en uitcheckpaaltjes bij de vertrek- en aankomstlocatie van de bussen. Als u dat doet, dan bent u niet duurder uit, want dan blijft het gezien worden als één reis.

Reputatie 2

Alles terug gekregen DitisIris? Ik moest het met een gedeeltelijke correctie doen:

Willekeur dus wellicht.

20 en 21 augustus waren er werkzaamheden. Fijn dat er bussen waren ingezet tussen Boxtel en Eindhoven, maar doordat je nu overal poortjes hebt wordt de reis opgeknipt in 2 delen en ben ik duurder uit. Is hier compensatie voor te krijgen?

Dit kan alleen gebeuren als u zwart gereisd hebt met de bus.

Reputatie 2

Maar aangezien er weinig échte zwartrijders de moeite zullen nemen op dit forum te komen, is de vraag vooral waarom dit slechts in sommige gevallen door de NS gecorrigeerd wordt.

Badge +3

Blijkbaar kan/wil de NS per ‘reis’ alleen maar één ding corrigeren, in het geval van @Roger01 is dat dus de reis in de spits tussen Boxtel en Den Haag afrekenen op daltarief.

Denk dat het ‘te ingewikkeld’ is om een gemiste incheck in Eindhoven én een gemiste uitcheck in Boxtel toe te voegen, zodat het systeem er één reis van maakt.

Ligt er inderdaad aan wie je treft, want in principe kan men die berekening ook zelf wel maken (€ 16,74 voor meer dan 200 TE op daltarief) en je het verschil terugbetalen zonder verder iets met die spitsreis te doen.

20 en 21 augustus waren er werkzaamheden. Fijn dat er bussen waren ingezet tussen Boxtel en Eindhoven, maar doordat je nu overal poortjes hebt wordt de reis opgeknipt in 2 delen en ben ik duurder uit. Is hier compensatie voor te krijgen?

Dit kan alleen gebeuren als u zwart gereisd hebt met de bus.

Ja blijkbaar heb ik de paaltjes gemist en met mij velen reizigers in de superlange rij.. geen idee waar de paaltjes dan hebben gestaan op Boxtel en Eindhoven. Maar ik ben blij met de financiële compensatie van NS.

Reageer