beantwoord

In- en uitchecken bij vervangend vervoer

  • 24 June 2023
  • 2 reacties
  • 287 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2

Vandaag lagen wat exotische boogjes en stations op m'n reis, waarbij ik toch wel tegen een complicatie aanliep…

Heen ging prima, Utrecht naar Schiedam om het Blijdorpboogje weer eens te doen. Vervolgens in Schiedam uitchecken bij de poortjes en weer inchecken bij de NS-bus. Klein detail dat de pijlen naar de bus verwezen naar de halte ten zuiden van de hal, terwijl de bussen te  noorden van de hal stonden. Op Rotterdam Stadion kan je dan weer zo doorlopen naar de trein, daar hebben ze immers geen poortjes.

Maar dan de terugreis: in Dordrecht ingecheckt en ook volgens de regels ingecheckt gebleven bij de overstap op de NS-bus bij Rotterdam Stadion. Op Capelsebrug kan je vervolgens zo doorlopen de metro in (ri. Alexander wat minder duidelijk gemarkeerd, maar er was er wel één open). Op Alexander weer door een open poortje de metro uit.

Loop ik vervolgens naar het treinperron, zijn daar alle poortjes dicht. Daar sta je dan met je goeie gedrag. Volgens de NS-medewerker die bij het metropoortje stond was ik niet de eerste die daarover kwam klagen, maar hij kon er ook niks aan doen. Maar wat hier dus miste was een mobiele paal om uit te checken, zodat je bij de poortjes weer kon inchecken...

icon

Beste antwoord door Daniël NS 25 June 2023, 12:41

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Aanvullend op het bovenstaande trouwens realiseerde ik me dat het andersom ook mis gaat. Op Alexander geen open NS-poortjes en geen mobiele incheckpaal, dus vanuit de trein ga je niet-ingecheckt de metro in. Op Capelsebrug vervolgens ook niet-ingecheckt de bus in, want ook daar staat geen mobiele paal.

Op Rotterdam Stadion zijn vervolgens de stromen uit en naar de bussen gescheiden en wordt je bij deze ingang afgezet met de bus, maar daar kan je dus ook niet inchecken voor de trein.
Daarvoor moet je naar de andere kant van de loopbrug lopen, maar dat wordt ook niet makkelijk gemaakt want de stoep is tussen uit- en instaphalte van de bussen geblokkeerd met een groot zwart hek.

Reputatie 6

Dit loopt dan even niet compleet soepel als ik dit zo lees. Bedankt voor het melden Daniel!  Ik zet meteen een bericht door over de missende mobiele incheckpalen en tevens ook over de bus pijlen op Schiedam. 

Reageer