inchecken

  • 30 April 2022
  • 9 reacties
  • 1074 Bekeken

Ik moet met het vervangend vervoer naar Utrecht alleen bij de punt van opstappen staat geen incheck paal. En in de bus zelf ook niet ook mag je het pardon niet op dus nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen 


9 reacties

Reputatie 7
Badge

Normaal gesproken staan er mobiele incheckpalen. Maar dit keer niet? En anders vraagt u het even aan iemand met een NS-hesje.

Badge +3

Ik neem aan dat dit om Culemborg gaat? Tja, dan maar niet inchecken voor de bus naar Houten.

Reputatie 7
Badge +3

In een ander topic werd al aangegeven dat er in Geldermalsen en in Utrecht geen mobiele incheckpalen staan. 

Dan inderdaad maar niet inchecken voor de bus, niet jouw fout wanneer NS daar geen mogelijkheid voor geeft. Mocht je daardoor juist meer voor je reis betalen, omdat bv de langeafstandskorting niet doorloopt of omdat je voor het vervolg van je reis opeens moet inchecken tijdens de spits zou ik contact opnemen met de klantenservice. Betaal je hierdoor minder, is het foutje bedankt. 😁

Badge +3

In Geldermalsen kan je inchecken bij de reizigerstunnel, maar omdat er staat dat je het perron niet op mocht vermoed ik dat het om Culemborg gaat (station gesloten). Alhoewel, Culemborg heeft poortjes dus hoef je niet naar het perron?

Blijft wel de vraag waar die mobiele CiCo’s in hemelsnaam staan?

Reputatie 7
Badge +3

In dat andere topic staat dat er bij het verlaten van de NS bus in Geldermalsen een bord staat met de tekst dat je bij doorreis daar moet uitchecken en op het station weer moet inchecken. “Daar” duidt op bij de NS bus en dat er daar dus tijdelijke paaltjes zouden moeten staan maar die staan er volgens berichten dus niet. 

Zelfde probleem is er bij station Utrecht Centraal. Maar daar moet je wel uitchecken als je het station uitkomt, want poortjes en kun je vervolgens niet inchecken voor de NS bus want ook daar zijn volgens de berichten geen tijdelijke paaltjes. Je kunt de handelswijzen van hoe NS het zelf op de website heeft staan gewoon niet volgen. 

 

Maak je gebruik van vervangend vervoer met een NS-bus, dan heb je een geldig NS-vervoerbewijs nodig. Met een OV-chipkaart reis je dan net zoals met de trein. Je checkt in bij het instappen in de bus en je checkt uit bij het uitstappen van de bus. Begint of eindigt je reis met een treinrit, dan check je ook in en uit op het vertrek- en aankomststation.

Begint je reis met de trein, dan check je in op je vertrekstation. Uitchecken doe je op het station van je eindbestemming of waar je overstapt op de vervangende NS-bus om je reis te vervolgen. Je checkt vervolgens in bij de beginhalte van de NS-bus en weer uit bij het verlaten van de bus. Dit geldt ook in omgekeerde richting.

Reis je eerst met de NS-bus, dan check je in- en uit bij de begin- en eindhalte. Vervolg je je reis met de trein, dan check je opnieuw in- en uit op het vertrek- en aankomststation.

Badge +3

Idealiter wel, maar dat lukt dus niet. En in/uitchecken in een bus zelf (zoals ik ergens las als advies) gaat natuurlijk helemaal nooit lukken, tenzij het een lijndienst is met alle kosten van dien.

Reputatie 7
Badge

Ach het boeit die chauffeurs toch helemaal niks of je wel of niet ingecheckt bent 😉

Badge +3

Ach het boeit die chauffeurs toch helemaal niks of je wel of niet ingecheckt bent 😉

Dat is waar, dus als je reis begint (of eindigt) met busvervoer ga je gang. Kan een hoop gedoe schelen.

Reputatie 7
Badge +3

Het kan de buschauffeurs inderdaad niet schelen, maar je kunt er bij een doorgaande reis zelf nadeel aan hebben waarvoor je dan weer de klantenservice kunt bellen, alsof die het niet al druk genoeg hebben. Heb je er zelf voordeel aan zou ik lekker zo laten, eigen schuld van NS. Als AH de kassa's weghaalt en er geen andere plek is waar ik kan afrekenen, er verder ook niet echt op wordt gereageerd op meldingen dat mensen niet kunnen afrekenen en het ook niemand iets kan schelen dat mensen zonder te betalen met de boodschappen de winkel uitlopen, loop ik ook zonder te betalen de winkel uit. 

Reageer