beantwoord

irrelevante informatie werkzaamheden in de NS-App

  • 19 September 2023
  • 3 reacties
  • 86 Bekeken

Reputatie 2

ik reis regelmatig van BoZ naar Leiden en terug. Sinds ongeveer een maand staat er bij elke reis dat er werkzaamheden zijn, zie plaatje.

In de IC heb je echter nergens last van, het gaat alleen over de Sprinter van Roosendaal naar Dordrecht vv. die twee stations overslaat...

 

Mijn moeder, die treinreizen toch al spannend  vindt, raakt bijna in paniek als ze dat ziet, ik moet dan uitleggen dat er niks aan de hand is.

Waarom wordt deze info getoond terwijl je er geen last van hebt op jouw reis?

?

icon

Beste antwoord door iMark 19 September 2023, 15:49

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi jako,

Ik kan wel begrijpen dat ze hier onzekerheid van kan krijgen. Deze melding wordt in de meeste gevallen op de betrokken trajecten laten zien. Ik zal jouw suggestie over specifiek dit traject doorzetten. Mocht het haar meer geruststellen, dan kan ze nog op de werkzaamheden klikken om te kijken wat er aan de hand is. Zo lang ze de reizen in de reisplanner ziet staan, kan ze er vanuit gaan dat deze treinen ook gewoon rijden. Pas wanneer de treinen niet rijden, zal er bij staan dat de reis niet mogelijk is of zal ze vervangende bussen in de planner zien staan.

Reputatie 2

Dag Lorena,

mijn vraag is waarom je die werkzaamheden ziet als het niet relevant is voor jouw reis? ik denk dat je dat dan beter weg kan laten om verwarring te voorkomen. Ik zie het ook op andere trajecten waar ergens gewerkt wordt waar je geen last van hebt

Reputatie 7
Badge +3

We zien regelmatig irrelevante mededelingen in de reisplanners over werkzaamheden die geen effect hebben op de reis.

In dit geval zou je de melding alleen kunnen tonen wanneer een reisadvies wordt opgevraagd naar Zevenbergen en/of Oudenbosch. Volgens mij moet hier veel meer handmatig op worden bijgestuurd door ervaren medewerkers met verstand van zaken.

Reageer