beantwoord

kan ik vandaag van eindhoven naar schiphol

  • 9 October 2022
  • 5 reacties
  • 160 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Ik wil vandaag van Eindhoven naar Schiphol. Als ik de reisplanner gebruik krijg ik wel een reis te zien van 18:47 die gewoon 1:25 uur duurt (dus gewone reisduur) met een vermelde trein. Dat ziet er dus gewoon uit.

 

echter…. Er staat bij dat er werkzaamheden zijn bij Schiphol en dat er mogelijk 30 extra reisminuten zijn en dat alternatief vervoer zou zijn (dat tekstueel weer maar half is uitgelegd)

 

kan ik nu vandaag gewoon met de trein rechtstreeks naar Schiphol of niet?

icon

Beste antwoord door Tochjo 9 October 2022, 16:13

Bekijk origineel

5 reacties

Badge +3

Ja. De reisplanner is aangepast aan de werkzaamheden en toont alleen treinen die wel rijden. De melding is begrijpelijkerwijs verwarrend, maar die kunt u negeren.

Badge +3

Die /!\ Werkzaamheden melding is alleen maar om aan te geven dat je mogelijk te maken krijgt met gewijzigde vertrektijden, minder treinen, extra overstappen of langere reistijd wegens omreizen (zoals naar Amsterdam Centraal via Hilversum, waar de trein dan niet stopt).

Dus in feite wat er in de melding staat: de dienstregeling is gewijzigd. Niet van toepassing inderdaad voor Eindhoven - Schiphol.

Ik wil vanavond rond 22u van Schiphol naar Rhenen met de trein. Als ik de reisplanner gebruik krijg ik wel een reis te zien met een vermelde trein. Dat ziet er dus gewoon uit.

Echter…. er staat bij dat er werkzaamheden zijn bij Schiphol en dat er mogelijk 30 extra reisminuten zijn en dat alternatief vervoer zou zijn.

Dit alles staat tekstueel maar half uitgelegd, dus ik ben bang dat ik vanavond moet zoeken naar een busverbinding of zo...

Kan ik nu vanavond met de trein van Schiphol naar Rhenen, of niet?

Badge +3

Voor u geldt hetzelfde antwoord als ik eerder in dit topic gaf: de reisplanner is aangepast aan de werkzaamheden en toont alleen treinen die wel rijden. De melding is begrijpelijkerwijs verwarrend, maar die kunt u negeren. U kunt gewoon vanavond met de trein van Schiphol naar Rhenen (natuurlijk onder voorbehoud van ongeplande verstoringen).

Oké, hartelijk dank voor de vlotte reactie! 

Reageer