beantwoord

Kan Webcare met spoed bijgeschoold worden??

  • 22 February 2023
  • 35 reacties
  • 1086 Bekeken

Reputatie 7
Badge +1

Lees net op twitter onderstaand advies van WJ. Schiet mij maar lek: ik dacht toch echt dat het devies tegenwoordig is om wel uit te checken op het station en in te checken bij de bus. Weert is niet bepoort en Eindhoven wel dus volgens mij kan onderstaande ook helemaal niet.

 

icon

Beste antwoord door iMark 22 February 2023, 11:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

35 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Henkpeetersen,

Je kunt ook direct via Twitter reageren zodat de desbetreffende collega direct iets met jouw feedback kan doen. Ik snap jouw punt. Bij dit advies had een medewerker de poorten kunnen openen in Eindhoven voor deze reiziger. Dat had er nog wel bij vermeld kunnen worden.

Reputatie 7
Badge +3

Het lijkt me dat de betreffende webcaremedewerker eens de pagina https://www.ns.nl/reisinformatie/werkaanhetspoor moet doornemen.

Overigens klopt dit ook weer niet. In de treinvervangende bus kun je helemaal niet in- en uitchecken en moet je dat doen bij de mobiele incheckpaal. 

Worden deze teksten geschreven door mensen die zelf nooit met de trein reizen?

Reputatie 7
Badge +1

Eigenlijk is dat compleet tegen de logica van het in/uitchecken per vervoerder in...

Reputatie 7
Badge +1

Hi Henkpeetersen,

Je kunt ook direct via Twitter reageren zodat de desbetreffende collega direct iets met jouw feedback kan doen. Ik snap jouw punt. Bij dit advies had een medewerker de poorten kunnen openen in Eindhoven voor deze reiziger. Dat had er nog wel bij vermeld kunnen worden.

 

Ook deze 2 zinnen : Bij dit advies…… is excusez moi onzin. Wanneer leren jullie nu eens om eenduidig te adviseren. Dit kan echt niet. 

Reputatie 7
Badge +3

Overigens moet die hele pagina over reizen wanneer er werkzaamheden zijn helemaal herzien worden sinds de invoering van OVpay.

Hoe groter de organisatie des te meer er langs elkaar heen gewerkt wordt. 

Reputatie 7
Badge +3

Een aantal community-leden proberen de webcare al bij te scholen 😉

Reputatie 7
Badge +3

Je zou er bijna een twitteraccount voor nemen.

Badge +3

Omdat er in Weert geen poortjes zijn is het prima om daar zonder uit/in te checken gewoon de bus in te stappen (bij aankomst in Weert met NS).

In Eindhoven zal je bij de bussen wel moeten uitchecken, want daar zijn poortjes.

Reputatie 7
Badge +3

@Robert B Dat is dan weer in tegenspraak met wat NS zelf zegt op de website.

Het beste is maar om aan te houden dat je bij treinvervangend busvervoer van NS altijd moet uitchecken op het station (poortje of paaltje), altijd moet in- en uitchecken bij de mobiele paal bij de bus en altijd weer moet inchecken (poortje of paaltje) om je reis met NS te vervolgen. Het kan dan eigenlijk niet misgaan. Ook niet wanneer je overstapt op een andere vervoerder.

Badge +3

Dat klopt, je moet zorgen dat je de hele reis ingecheckt blijft (bij de juiste vervoerder inderdaad). In Weert is dat gewoon NS.

Het antwoord van NS had moeten zijn “door in Weert met een NS incheck de bus te nemen” (dus niet uit te checken bij met NS vanuit Heerlen).

Een NS-NS overstap trein-bus mag wel, maar is in Weert overbodig. De NS incheck in Heerlen is voldoende om de bus te mogen nemen (en in Eindhoven over te stappen om op daltarief door te reizen).

Reputatie 7
Badge +3

Dat staat ook al in het beste antwoord 😉

Reputatie 6

Overigens moet die hele pagina over reizen wanneer er werkzaamheden zijn helemaal herzien worden sinds de invoering van OVpay.
 

Website content updates! Mijn favorite onderwerp! Ik ga er van uit dat je het over deze pagina hebt? Ik kan zeker inzien dat je hier nog wat duidelijkheid wil over het gebruik van OVpay tijdens werkzaamheden. Als je suggesties hebt voor vragen en antwoorden die je hier wilt zien, dan zie ik dit graag tegemoet in een privé bericht, ik wil dit topic niet te veel “ontsporen”. Dit ga ik dan even verzamelen, organiseren en doorzetten.  

Robert B  ik neem dit stukje ook graag mee in de feedback op deze pagina!

Ik gooi ook nog even mijn persoonlijke 2 cent neer over mogelijk foute/niet complete antwoorden van andere medewerkers. Zou dit moeten gebeuren? Kort gezegd: Nee. We willen graag alles in een keer goed oplossen. Helaas zal er wel altijd iets tussendoor kunnen slippen, ik heb het dan niet over spelfouten (hoe vaak ik wel niet woorden onnodig splits soms 😅), maar echte inhoudsvragen. Indien je iets dergelijks tegenkomt kan je hier altijd op reageren en kan er nogmaals naar gekeken worden, dat is de snelste manier om dit op te lossen. Ik zie ook enkele leden van de Community regelmatig terug op Twitter met advies of aanvullingen, het is altijd een leuk iets om een bekend gezicht daar te zien. Het is mij wel eens overkomen dat ik een eerdere tweet zie van een collega als ik een Twitter dienst heb die niet compleet klopt, dan vul ik dit graag aan waar nodig, intern spreek ik de collega dan ook nog even op aan wat er miste en hoe dit beter op te lossen is. Ik ben ook wel eens aan de andere kant van de interactie geweest. Niemand is perfect, maar samen maken we het beter. Positieve feedback is hier dan ook belangrijk. We zijn extreem blij dat mensen zo veel passie hebben over het OV dat ze anderen graag helpen, hier op de Community is dat het geval en ook op Twitter.

Reputatie 7
Badge +3

@Daniël NS Het gaat inderdaad over die pagina.

Helaas gaat voor niets de zon op en ga ik niet gratis het werk van NS zitten doen. Tegen een nader overeen te komen tarief kunnen jullie me inhuren voor het begeleiden van een contentverbetertraject.

Badge +3

Och ja, vaak kunnen berichten op meerdere manieren geïnterpreteerd worden, met name de (korte) reacties op Twitter.

Voor het specifieke geval in het screenshot (NS vanuit Heerlen, bus van Weert naar Eindhoven) hoef je in Weert inderdaad niets te doen. In zoverre heeft je collega ^WJ dus ‘gelijk’.

Zouden de bussen vanuit Sittard/Roermond vertrekken dan maakt het wel degelijk verschil wat je zou moeten doen, want vanuit Heerlen/Maastricht kan óók met Arriva en als je dan niets doet heb je in Eindhoven een probleem (want geen Arriva paaltje).

‘Gelukkig’ heeft Sittard poortjes… 😅

Zou dit soort zaken ook hier melden in plaats van op Twitter in de discussie hoor, totaal geen behoefte om met een prive Twitter-account met naam en toenaam in een werk-gerelateerd gesprek te zitten. T’is allemaal Webhelp, dan komt het vast wel bij de juiste persoon terecht.

Badge +3

Bij elke overstap netjes uit/inchecken (al is het allemaal zelfde vervoerder) is natuurlijk het slimst, om een reis op daltarief compleet te maken.

Niet inchecken voor een bus in Weert (zeker als dat toevallig je vertrekstation is) kan ook, ga je gang.
Gratis busvervoer Weert - Eindhoven! Het mag niet, maar who cares?

Dan check je vervolgens op Eindhoven in (poortjes)… Oh k*t het is spits en heb mezelf genaaid door die grap! 🤣

Reputatie 7

@Daniël NS Het gaat inderdaad over die pagina.

Helaas gaat voor niets de zon op en ga ik niet gratis het werk van NS zitten doen. Tegen een nader overeen te komen tarief kunnen jullie me inhuren voor het begeleiden van een contentverbetertraject.

Hoezo ? 

Gratis het werk van de NS klantenservice verbeteren is het doel en levenswerk van dit forum… heu… deze community.

En volgens de statistieken ben jij één van de grootste bijdragers.

Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).

 

https://www.werkenbijns.nl/vacatures/verbetermanager-klantenservice-utrecht-utrecht-981058

 

🤡

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).

 

https://www.werkenbijns.nl/vacatures/verbetermanager-klantenservice-utrecht-utrecht-981058

 

🤡

Hopelijk kant deze de boel beter verbeteren dan de eerdere verbetermanager. 

Maar even een screenprintje aangezien het bewuste topic al in het archief staat.

 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).

 

https://www.werkenbijns.nl/vacatures/verbetermanager-klantenservice-utrecht-utrecht-981058

 

🤡

Hopelijk kant deze de boel beter verbeteren dan de eerdere verbetermanager. 

Maar even een screenprintje aangezien het bewuste topic al in het archief staat.

 

De tekst van de nieuwe vacature is zo te zien niet gewijzigd. Als de nieuweling ingewerkt wordt door degene die toen de baan heeft gekregen, zal er niets veranderen.

 

Reputatie 7
Badge +3

De tekst van de nieuwe vacature is zo te zien niet gewijzigd. Als de nieuweling ingewerkt wordt door degene die toen de baan heeft gekregen, zal er niets veranderen.

Met verbeteren ben je natuurlijk nooit klaar, stilstand is achteruitgang. 

Badge +3

Alleen die hoofdletters al… KlanteNService 🤣

En het maakt natuurlijjk ook niets uit als je zegt “dat is vreemd” als er vandaag helemaal geen sprinters zouden rijden tussen tussen Zwolle en Amersfoort of zo. Hint: die reden een uurdienst.

Make me an offer… maar het zal wel onder een CAO vallen dus weinig te onderhandelen over salaris.

Reputatie 7
Badge +3

Alleen die hoofdletters al… KlanteNService 🤣

Hebben ze gewoon van mij gejat. Tss. 😉

Reputatie 7
Badge +3

Alleen die hoofdletters al… KlanteNService 🤣

En het maakt natuurlijjk ook niets uit als je zegt “dat is vreemd” als er vandaag helemaal geen sprinters zouden rijden tussen tussen Zwolle en Amersfoort of zo. HInt: die reden een uurdienst.

Make me an offer… maar het zal wel onder een CAO vallen dus weinig te onderhandelen over salaris.

Voor het salaris zou ik het wel willen doen en er lijkt ruimte voor onderhandeling in te zitten. Helaas geen 3 jaar ervaring in verbetermanagement. Al moet ik het klantenserviceteam op twitter wel regelmatig verbeteren….

 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien kunnen we @iMark interesseren om ‘Verbetermanager Klantenservice’ te worden (whatever that might be).

 

https://www.werkenbijns.nl/vacatures/verbetermanager-klantenservice-utrecht-utrecht-981058

 

🤡

Zoals eerder aangegeven kunnen ze me benaderen om tegen een nader overeen te komen tarief hun werk te gaan doen.

Zo ben ik ook bereid om tegen een nader overeen te komen tarief te gaan meewerken bij het wegwerken van achterstallige claims.