beantwoord

minder treinen tussen Apeldoorn en Amersfoort?

  • 9 October 2022
  • 15 reacties
  • 324 Bekeken

Ik check de reisplanner en ik zie dat de komende week er nog minder treinen rijden tussen Apeldoorn en Amersfoort. In de spits op vrijdag richting Apeldoorn (zo raar dat in de spits minder treinen rijden dan in de daluren) reden er al minder treinen (alleen die van .22 en .52), maar nu rijdt er helemaal niks meer om het hele uur, beide kanten op. Is dit tijdelijk?

icon

Beste antwoord door Daniel 9 October 2022, 21:25

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit is zo te zien wegens werkzaamheden, waardoor o.a. de serie 2000 niet rijdt tussen Amersfoort en Deventer.

 

En de week erna zijn er ook werkzaamheden.

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik zie nog gewoon 2 treinen per uur op 14 oktober. Eén op 21 over het uur en één op 52 over het uur. Ik zie nu de reactie van Momo maar in de reisplanner zie ik bij 14 oktober dan weer geen werkzaamheden vermeld. Ik kijk op mijn PC en niet in de App.

 

 

Reputatie 7
Badge +2

Komende twee weken vinden er werkzaamheden plaats rond Deventer. De eerste week kunnen er daardoor minder treinen naar Deventer rijden (en in Apeldoorn is beperkt ruimte om te keren) en in de tweede week rijdt er niks tussen Apeldoorn en Deventer.

Als gevolg van deze beperkingen rijdt alleen de IC van/naar Enschede tussen Apeldoorn en Amersfoort. Komende week rijden die ICs ten westen van Amersfoort ook allemaal naar Den Haag Centraal. De ICs van/naar Schiphol rijden allen van/naar Amersfoort Schothorst.

In de tweede week van die werkzaamheden rijden vanuit Apeldoorn alleen elk half uur de ICs naar Amersfoort en Den Haag/Schiphol. De Internationale treinen worden gedurende twee weken omgeleid

Bedankt allemaal voor jullie reactie! Even twee weken doorbijten dus. 
Ik had zelf al even gegoogled, maar niet goed genoeg zie ik

Reputatie 7
Badge +3

Het wordt er ook niet makkelijker op gemaakt als er in in de reisplanner geen melding van werkzaamheden staat als je Amersfoort- Apeldoorn plant en op de werkzaamhedenpagina staat dat er werkzaamheden zijn tussen Apeldoorn en Hengelo en dat daardoor de dienstregeling is aangepast. Daar staat nergens iets bij over Amersfoort - Apeldoorn, dus niet gek dat je zoiets niet makkelijk kan vinden. 

Badge +3

Oeps, verkeerde knopje (antwoord gemarkeerd). De credits moeten naar @Daniel 

Je kunt dus gewoon met de trein zonder noemenswaardige extra reistijd. Dan is een /!\ Werkzaamheden melding ook niet nodig in de Reisplanner (zoals vandaag voor Eindhoven - Schiphol waar er eigenlijk niets aan de hand was)

Reputatie 7
Badge +3

Zijn die werkzaamheden er deze week nu wel of niet?

Op de NS pagina zie ik ze niet meer staan en Rijdendetreinen meldt dat de beperkingen zijn komen te vrervallen. 

 

Ik heb er even achteraan gebeld. De werkzaamheden worden nog steeds uitgevoerd, maar er is momenteel ook een wisselstoring gaande bij Deventer. Die storing ‘overrulet’ in wezen de werkzaamheden op dat trajact, waardoor de werkzaamheden op dit moment zijn ‘verdwenen'. Mijn verwachting is dat die werkzaamheden weer zullen terugkeren als de huidige storing is afgerond.

Niet echt ideaal qua informatievoorziening voor de rest van de week, wat mij betreft, maar dat is dus de verklaring.

Reputatie 7
Badge +3

Die wisselstoring zag ik inderdaad ook, maar kon me niet voorstellen dat daardoor de werkzaamheden “verdwenen” waren. Het riep bij mij in ieder geval de nodige vraagtekens op en dan reis ik daar niet eens, dus kan me voorstellen dat reizigers op de trajecten die er wel mee te maken heb het ook niet echt snappen, ook omdat bepaalde treinen die niet rijden vanwege de maatregelen nu bij de uitgebreidere info bij Rijdendetreinen niet genoemd zijn bij de wisselstoring. 

Ben ik het volledig met je eens en heb ook aangegeven dat dit niet echt handig is, maar dit is hoe het werkt, blijkbaar. 🤷

Reputatie 7
Badge +3

Mijn verwachting is dat die werkzaamheden weer zullen terugkeren als de huidige storing is afgerond.

De wisselstoring bij Deventer is nog niet opgelost (prognose nu 00:30) maar de werkzaamheden zijn weer terug. Nu worden ze wel allebei weergegeven. 

 

Badge +3

Eerder vandaag (inmiddels gisteren) maar goede informatie voor de reizigers zeg! 😥

 

Reputatie 7
Badge +3

Misschien vandaag weer dat soort berichten want de wisselstoring is terug. Kijken of nu de prognosetijd (13:00 uur) wel gehaald wordt. Gister gaf iemand op Somda aan dat er een kabel kapot getrokken was. 

Mijn verwachting is dat die werkzaamheden weer zullen terugkeren als de huidige storing is afgerond.

De wisselstoring bij Deventer is nog niet opgelost (prognose nu 00:30) maar de werkzaamheden zijn weer terug. Nu worden ze wel allebei weergegeven. 

 

Dus het kan wel. I don’t even….

Reputatie 7
Badge +3

Dus het kan wel. I don’t even….

Blijkbaar. Ook vandaag met de teruggekeerde (en inmiddels weer opgeloste) wisselstoring stonden ook de werkzaamheden erin. Misschien toch een manier gevonden om ze allebei weer te geven.

Reageer