beantwoord

NS Bus Eindhoven - Venlo

  • 10 March 2024
  • 5 reacties
  • 277 Bekeken

De komende twee weken rijden er geen treinen tussen Eindhoven en Venlo dus moet ik met de NS Bus naar Helmond (vanuit Venlo). Hoeveel bussen rijden er per tijd slot? Als er slechts een bus rijdt kan deze nooit de capaciteit van de trein opvangen. Oftewel rijden er genoeg bussen in een keer zodat ik op en neer kan?

icon

Beste antwoord door Seinhuis 11 March 2024, 08:39

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3

Bij geplande werkzaamheden zijn bussen ruim vantevoren besteld met voldoende (vaak te veel) capaciteit. Tevens, bij geplande werkzaamheden zullen minder reizigers reizen; veel dagjesmensen zullen een andere bestemming kiezen en sommige werknemers zullen thuiswerken.

 

Ik reis af en toe met NS bussen. Ik heb goeie ervaring mee. Nooit extra vertraging opgelopen (behalve de extra reistijd volgens reisplanner).

 

Het is bij mij wel eens gebeurd dat de bus vol was, maar de volgende bus stond erachter te wachten of binnen een paar minuten een lege bus aan kwam rijden, terwijl in de reisplanner 1 bus stond.

 

Reputatie 7
Badge +1

Bij geplande werkzaamheden zijn bussen ruim vantevoren besteld met voldoende (vaak te veel) capaciteit. Tevens, bij geplande werkzaamheden zullen minder reizigers reizen; veel dagjesmensen zullen een andere bestemming kiezen en sommige werknemers zullen thuiswerken.

 

Ik reis af en toe met NS bussen. Ik heb goeie ervaring mee. Nooit extra vertraging opgelopen (behalve de extra reistijd volgens reisplanner).

Deze persoon op X heeft nu een mindere ervaring. (bericht van 10 minuten terug).

 

Reputatie 4

In Brouwhuis gaat het weer mis. Waar in het verleden pendtlbusjes reden naar Helmond Centraal gaat Brouwhuis mee in de bus van/naar Deurne.

In de ochtend naar Eindhoven zat de bus uit Deurne stampvol en niemand kon mee.

Op het deel Eindhoven-Helmond- Helmond Brouwhuis-Deurne rijdt de bus 2x per uur (en dan twee of drie tegelijkertijd)

Eindhoven-Helmond rijdt 6x per uur (waarvan 3 hierboven).

In Deurne en Helmond staat ook reservebussen als het te druk wordt.

Ik zal je signaal doorspelen. Heb je lang moeten wachten hierdoor?

Badge +3

De komende twee weken rijden er geen treinen tussen Eindhoven en Venlo dus moet ik met de NS Bus naar Helmond (vanuit Venlo). Hoeveel bussen rijden er per tijd slot?

Dat weet niemand, maar ik heb er al veel zien rijden vanaf de ‘bufferzone’ (totaaal ergens anders) richting de opstaphalte bij het beursgebouw in Eindhoven.

Ik zou me daar weinig zorgen over maken eigenlijk. Kwartiertje extra voor naar Helmond hooguit.

Voor naar Eindhoven vanuit Venlo/Helmond geen idee, maar die bussen zijn er dus gewoon.
Die stoppen (uitstaphalte) wel ergens anders (Fuutlaan/Stationsweg) en dan door het station en nog een stuk lopen naar het ‘busplein’ bij de beurs…

Als dat maar allemaal goed gaat met uit-in-uitchecken (want open poortjes zullen er niet zijn).

 

Reageer