Skip to main content
beantwoord

NS doet niet meer aan directe stopbussen?

• April 29, 2025
  • 6 reacties
  • 129 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Reisadvies voor volgende week Zaterdag:

En dit is niet de enige keer dat ik dit heb gezien want het kwam ook voor bij werkzaamheden tussen Dordrecht Zuid - Lage Zwaluwe in het weekend van 5 April.

Dit is toch niet fijn voor de reiziger??

Beste antwoord door Reis met OV

Nee, dat is zeker niet fijn voor de reiziger. Het is nog een bijzonder lange overstap van de ene bus naar de andere ook.

Als je van Roosendaal naar Breda moet, kun je beter omreizen via Lage Zwaluwe denk ik:

Overigens is een Stopbus zonder een tussenstop toch gewoon een Snelbus?

6 reacties

• Reisleider**
  • Antwoord
  • April 29, 2025

Nee, dat is zeker niet fijn voor de reiziger. Het is nog een bijzonder lange overstap van de ene bus naar de andere ook.

Als je van Roosendaal naar Breda moet, kun je beter omreizen via Lage Zwaluwe denk ik:

Overigens is een Stopbus zonder een tussenstop toch gewoon een Snelbus?

• Reisleider**
  • April 29, 2025

Wat betreft station Dordrecht Zuid: Bij werkzaamheden moet al meer dan 20 jaar via station Dordrecht worden gereisd ( dit heeft te maken het het kleine aantal reizigers dat vanaf station zuid reist richting Lage Zwaluwe {en verder} )

Voor de reis van Roosendaal naar Breda kies de NS er hier voor om de bussen zo te plannen dat de aantrekkelijke reisroute met de trein is ( via Lage Zwaluwe ) Deze treinen hebben meer capaciteit dan de bussen. De bus is vooral bedoeld voor reizigers van/naar Etten Leur. De NS gebruikt dit principe regelmatig bij werkzaamheden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper**
  • April 29, 2025

Wat betreft station Dordrecht Zuid: Bij werkzaamheden moet al meer dan 20 jaar via station Dordrecht worden gereisd ( dit heeft te maken het het kleine aantal reizigers dat vanaf station zuid reist richting Lage Zwaluwe {en verder} )

Voor de reis van Roosendaal naar Breda kies de NS er hier voor om de bussen zo te plannen dat de aantrekkelijke reisroute met de trein is ( via Lage Zwaluwe ) Deze treinen hebben meer capaciteit dan de bussen. De bus is vooral bedoeld voor reizigers van/naar Etten Leur. De NS gebruikt dit principe regelmatig bij werkzaamheden.

Ik heb vaker gezien dat de bus tussen Roosendaal - Breda wel gewoon direct reed? Als de bus alleen voor Etten-Leur bedoeld is dan kan je net zo goed het advies uit de dienstregeling halen.

Op bepaalde trajecten zie ik alleen maar directe bussen zonder overstap dus ik blijf het gek vinden. Er zullen vast logische redenen zitten zoals jij die benoemt, maar het zou fijn zijn als NS dan ook adviseert wat ze van de reiziger verwachten.

• Reisleider**
  • April 29, 2025

Volgens mij is dit “opknippen” van buslijnen ( zoals a.s. zaterdag in Etten Leur ) een relatief nieuw fenomeen. Misschien is het tegenwoordig moeilijker om aan voldoende bussen te komen tijdens werkzaamheden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Koploper**
  • April 29, 2025

Volgens mij is dit “opknippen” van buslijnen ( zoals a.s. zaterdag in Etten Leur ) een relatief nieuw fenomeen. Misschien is het tegenwoordig moeilijker om aan voldoende bussen te komen tijdens werkzaamheden.

Ik denk dat dat het dan inderdaad is, ik heb even gezocht naar eerdere werkzaamheden en de vervagende bus reed inderdaad gewoon van Roosendaal naar Breda:

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2024-03-02/982032

• April 29, 2025

Dit is nieuw voor mij. Reis al jaren tussen Roosendaal en Breda maar er was bij werkzaamheden altijd een directe bus, met 1 tussenstop in Etten-Leur. Die bussen waren nooit zo druk, veel mensen naar Breda reisden toch al om via Lage Zwaluwe.