Skip to main content
beantwoord

ns stopbus

• 11 december 2023
  • 4 reacties
  • 377 Bekeken

Rijden er alleen stopbussen als dit in de ns app staat aangegeven?
Er staat dat er gister wel stopbussen reden en de eerste trein vertrekt nu 2 uur later dan normaal, dus leek me een beetje raar dat er vandaag niet staat dat er stopbussen zijn.

Beste antwoord door Tochjo

U geeft niet aan om welk traject het gaat, dus we kunnen alleen een algemeen antwoord geven. Stopbussen die rijden bij geplande werkzaamheden worden in de app weergegeven. Bussen die rijden bij onverwachte storingen niet.

Overigens geldt sinds gisteren een nieuwe dienstregeling. Wellicht is de dienstregeling op uw traject zodanig aangepast dat treinen die tot vorige week nog reden, dat nu niet meer doen.

Bekijk origineel

4 reacties

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 13145 reacties
  • Antwoord
  • 11 december 2023

U geeft niet aan om welk traject het gaat, dus we kunnen alleen een algemeen antwoord geven. Stopbussen die rijden bij geplande werkzaamheden worden in de app weergegeven. Bussen die rijden bij onverwachte storingen niet.

Overigens geldt sinds gisteren een nieuwe dienstregeling. Wellicht is de dienstregeling op uw traject zodanig aangepast dat treinen die tot vorige week nog reden, dat nu niet meer doen.

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 12 maart 2025

Ik nam eergisteren een bus die bij halte ´Anna paulowna´ stond. Er stond bij het raam richting Den Helder. Ik stap erin en ik ben nog niet eens 1 keer bij Anna Paulowna gearriveerd. Het zou handiger zijn als er een aparte stopbus richting Anna Paulowna gaat of er gewoon meer stopbussen dan snelbussen gaan. Want ik ben eergisteren in Den Helder uitgekomen en niet in Anna Paulowna. Dit moet duidelijker worden aangegeven!

• 0 reacties
  • 12 maart 2025

Het treinvervangend vervoer gaat regelmatig goed. Het gaat ook regelmatig minder of niet goed, helaas. 

Bij geplande werkzaamheden, staan er als het goed is mensen in hesjes, die u kunnen helpen met het vinden van de juiste bus. Achter de voorruit van de bus staat meestal een kaart met de bestemming van die bus. Als de rit er op zit, moet de chauffeur wel zijn kaart controleren en aanpassen voor zijn/haar volgende rit. Dat wordt soms vergeten. En ja, dan stapt u in een bus waarvan u denkt dat die naar A gaat en komt u uit in B. 

Overigens heb ik zelf wel eens ervaren, dat ik bij het instappen vroeg of dat de snelbus was naar C. De chauffeur gaf aan, dat dat zo was. Ben gaan zitten, gaat die chauffeur toch de stopbusroute rijden naar C. 

Het beste kunt u bij het instappen aan de chauffeur vragen waar hij heen gaat en of het snel- of stopbus is. 

Uit uw verhaal is me niet helemaal duidelijk op welk station u bent ingestapt, maar ik heb het idee dat u in een snelbus terecht bent gekomen en niet in een stopbus. Beiden hebben wel eindbestemming Den Helder. De snelbus komt niet in Anna Paulowna.

Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper***
  • 3757 reacties
  • 12 maart 2025

@DBos In Heerhugowaard staat de vertrekplaats van de stopbussen inderdaad slecht aangegeven, ik kan u vergissing wel begrijpen. Het viel mij afgelopen zondag ook al op dat de er alleen wordt verwezen naar de snelbussen. De stopbussen schijnen gewoon vanaf het busstation te vetrekken (zo'n beetje tegenover de fietsenstalling. De snelbussen vertrekken aan de overzijde van het station dus voorbij de parkeerplaatsen. 

Er zijn ook op X al wat negatieve berichten over het busvervoer aldaar verschenen. (Bussen die in de spits niet kwamen opdagen). Ik verwijs u graag ook naar dit topic. De medewerkers van Prorail die daar overigens stonden wisten als zo vaak helaas zeer weinig. Zij wisten ook niet waarde stopbussen vandaan gingen. Hadden ook geen idee hoe laat er een bus zou komen.

https://community.ns.nl/werkzaamheden-en-evenementen-54/ingrijpende-werkzaamheden-nood-holland-89012

Reageer