Skip to main content
Antwoord

Overstap vervangend vervoer op trein onterecht beschouwd als vergeten uitcheck.

• May 16, 2025
  • 1 reactie
  • 52 Bekeken

Afgelopen zondag gereisd van Zaandam naar Maarn. Zaandam tot Sloterdijk was vervangend vervoer. Op Zaandam netjes ingecheckt bij de mobiele paal met OV chipkaart (NS Flex), in Sloterdijk door de poortjes naar het perron gelopen en bij Maarn weer uitgecheck. Ik krijg echter bericht van een gecorrigeerde gemiste uitcheck op Sloterdijk. Op Mijn NS staat het nu als twee reizen. Het is ‘maar’ 60 cent teveel betaald en het is 'maar’ een registratie als gemiste uitcheck, maar toch vind ik het vervelend dat dit niet goed geregeld is.

Beste antwoord door Robert B

Welkom bij de NS Community!

Dat is inderdaad zuur, want als je op Sloterdijk bij de mobiele zuil bij de bussen uitgecheckt had was het één reis geweest.

Via de Klantenservice kan daar weinig meer aan gedaan worden, dus voor die 60 of 90 cent zou ik de moeite niet eens doen.

Zaandam - Maarn kost voltarief 2e klas € 15,70 en Sloterdijk - Maarn is € 14,40
Als ze de volle prijs (€ 2,80) gerekend hadden voor Zaandam - Sloterdijk dan zou het je € 17,20 kosten, dus € 1,50 meer. Met 40% korting is dat 90 cent.

Wees dus ‘blij’ met de automatische correctie, anders had de gemiste uitcheck op Sloterdijk je € 20,00 gekost (plus moeite om dat via de Klantenservice te corrigeren).

1 reactie

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • Antwoord
  • May 16, 2025

Welkom bij de NS Community!

Dat is inderdaad zuur, want als je op Sloterdijk bij de mobiele zuil bij de bussen uitgecheckt had was het één reis geweest.

Via de Klantenservice kan daar weinig meer aan gedaan worden, dus voor die 60 of 90 cent zou ik de moeite niet eens doen.

Zaandam - Maarn kost voltarief 2e klas € 15,70 en Sloterdijk - Maarn is € 14,40
Als ze de volle prijs (€ 2,80) gerekend hadden voor Zaandam - Sloterdijk dan zou het je € 17,20 kosten, dus € 1,50 meer. Met 40% korting is dat 90 cent.

Wees dus ‘blij’ met de automatische correctie, anders had de gemiste uitcheck op Sloterdijk je € 20,00 gekost (plus moeite om dat via de Klantenservice te corrigeren).