beantwoord

Overstappen Boxtel 's-Hertogenbosch en poortjes


Door de dassen reis je tussen Boxtel en Vught en andersom een deel via een stopbus.

Stel dat je daar over stapt wordt dat gezien als uitcheck bij uitstappen op de stopbus niet maar wel als je daarna naar bijvoorbeeld Tilburg zou reizen. dan passeer je de poortje s 2 x.

Of als je in Best op stapt, stuk met de sprinter tot Boxtel, dan overstap wat geen uitstap is dan via poortje bus in.

Terug heb je dat ook als je overstapt van Tilburg op de stopbus.

Tweede vraag heeft het feit dat de trein onder normale omstandigheden tussen Vught en Boxtel gewoon rijd en dan plots weer een heel stuk afremt te maken met de dassen of een andere reden?

Ik hoop dat daar snel weer 2 treinen per uur rijden dat is behalve weekend en feestdagen ook zo op doordeweekse avonden na 19,45. Personen die mij wegbrengen moeten rekening houden met op tijd op het station afzetten omdat je anders een uur wacht op je volgende trein.

Bijzonder is ook dat je bijvoorbeeld vanaf Nijmegen advies was dat je eerst naar 's-Hertogenbosch reist met de sprinter en dan met de IC aan de overzijde van het perron naar Eindhoven en dan daar  via de sprinter naar Vugt. Genoeg overstaptijd. en goede manier om de tijd door te komen met 2 opm.: 1: Bij de overstap op de IC stond er op de planner niet bij dat die zich aan de overzijde van het perron bevond wat veel scheelt als je wat bij je hebt weet dat je op hetzelfde perron kan blijven en wordt dit qua kosten omdat je omreist ipv rechtstreeks niet duurder omdat uitcheck pas in Vught plaats vond en je via deze route werd geleid.

Stel dat Vught ook poortjes krijgt met passage opties hoe gaat men dat daar doen omdat deze ook een onderdoorgang kent. voor reizen in de beide richtingen.

En zelfde vraag voor 's-Hertogenbosch: Bovenen aan bij  de perrons of in en uitgang.

 

 

icon

Beste antwoord door mrfreeze 21 March 2023, 20:05

Bekijk origineel

27 reacties

Als je dat doet, in Boxtel wordt dat dan net zo gezien als 2 x door de poortjes op de perrons in Boxtel wat je doet als je overstapt van het ene naar het andere perron?

Ik hoop dat de trein snel weer mag rijden, net op het traject dat ik regelmatig gebruik.

“Das”niet zo fijn ☺

 

 

Badge +3

Na het uitchecken meteen weer inchecken aan de buitenkant van poortjes in Boxtel is prima, want dan vervolg je gewoon je reis en kunt in Vught of Den Bosch gewoon weer op een trein stappen (geen poortjes daar).

De andere kant op werkt dat niet, want dan sta je ingecheckt voor de poortjes in Boxtel en check je dus dubbel in.

Dus er zal in ieder geval in Boxtel een mobiele in/uitcheckpaal moeten staan. Zo niet, dan check gerust in Den Bosch uit en neem gratis de bus (hopend dat die je binnen 35 minuten na uitcheck in Boxtel brengt, maar dat zal meestal wel lukken).

Reageer