Parkeerkosten Schiphol terugbetalen | NS Community
beantwoord

Parkeerkosten Schiphol terugbetalen


Ik heb 8 maart de trein (rond 13:15) niet naar Schiphol kunnen nemen vanwege werkzaamheden. Dit heeft als resultaat dat ik met de auto naar Schiphol moest en daar heb ik parkeerkosten moeten betalen. Deze kosten wil ik graag vergoed zien. 

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 14 March 2023, 14:03

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Gevolgschade kan u niet declareren bij NS. Misschien via uw reisverzekering? 

Hallo amandadelaroque en welkom bij de NS Community,

 

Volgens onze voorwaarden vergoeden wij helaas geen overige kosten behalve die met onze treinen zijn gemaakt. Ik snap dat je dat liever anders had gezien.

Bij werkzaamheden worden in de regel vervangende bussen ingezet. Waarom waren die geen optie voor u?

Reputatie 6
Badge +1

Op de genoemde datum en tijd waren er geen werkzaamheden en was er ook geen storing op dit traject. Ook reden op dat moment vrijwel alle treinen rondom Schiphol. 

Reputatie 7
Badge +3

Er waren wel wat vertragingen en uitgevallen treinen op 8 maart. Maar ik zie geen werkzaamheden. Wel dat er problemen op het spoor waren bij Duivendrecht en Weesp. Uit het bericht van @amandadelaroque kunnen we niet opmaken waar ze vandaan wilde reizen naar Schiphol.

https://www.rijdendetreinen.nl/treinarchief/2023-03-08/schiphol-airport

 

goede vraag! Er stond verder geen informatie over waarom of alternatieven. Gewoon tot ca. `17:00 geen treinen...

Reputatie 7
Badge +1

goede vraag! Er stond verder geen informatie over waarom of alternatieven. Gewoon tot ca. `17:00 geen treinen...

Dat is sowieso niet het geval geweest want er hebben wel degelijk treinen gereden zie de post van iMark.

Maar welke reis wilde u eigenlijk maken?

Als de info in de NS-app niet klopte dan is het helemaal mooi!

In dit geval reed de trein wel, maar attendeerde de NS u er vast op dat er die avond een storing zou zijn. Er waren aangekondigde herstelwerkzaamheden bij Schiphol 's avonds. Daardoor zouden vanaf 22.00 uur geen treinen meer rijden, maar bussen.

U kunt beter even doorklikken om te kijken wat die storing precies inhoudt. Niet elke storing betekent namelijk dat er helemaal geen treinen rijden en dat er ook geen alternatieve reisroutes zijn. U heeft die conclusie te snel getrokken.

Ik begrijp de verwarring, maar het is niet zo raar dat de NS van u verwacht dat u even op de reis klikt die u wilt maken om te zien wat er precies aan de hand is. Pas bij de reis staat de oorzaak van de storing en eventuele alternatieven.

Er stond overigens nergens ‘tot 17.00 uur geen treinen’. Dat is de conclusie die u hebt getrokken, het stond er niet.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ook overdag vervielen meerdere treinen vanwege herstelwerkzaamheden, zie bv de vertrekstaat van Schiphol https://treinposities.nl/vertrekstaat/schiphol-airport/2023-03-08 Niet alle treinen vervielen, de meeste treinen bleven gewoon rijden.

Vervallen treinen staan ook als vervallen / reis niet mogelijk in de reisplanner. In het getoonde screenshot staat de reis gewoon aangegeven, niet vervallen. Deze trein heeft dan ook gewoon gereden. https://treinposities.nl/ritinfo/20230308/3351 De reisplanner geeft dan wel aan dat er storing is op het traject, u kunt dan daarop klikken en zien wat de storing precies is en wat de gevolgen zijn. Een gevolg kan zijn dat het bij uitval van meerdere treinen drukker kan zijn in de treinen die nog wel rijden. 

Reageer