Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedendag. Vandaag voor mijn werk met de trein van Utrecht naar Den Haag gereisd. Op de terugweg ging er iemand achter mij zitten. Ik vroeg of dit persoon ergens anders wilde gaan zitten, immers dat is geen 1,5 meter. Ik kreeg een grote mond en nog erger iedereen die in de coupe zat was het deze meneer eens! Ik moest maar een andere plek zoeken! Geen conducteur gezien tijdens en na de rit. Het lijkt mij toch dat de NS net als in winkels de taak heeft om hierop toe te zien. Het was een treinstel van vier dus kleine moeite om even door de trein te lopen. Graag uw reactie.

Helaas zijn er mensen die denken dat de maatregelen van 12-15-23 maart in de plaats zijn gekomen voor alle andere regels. Met name fatsoen regels lijken overboord gegooid. NS medewerkers kunnen nu niet meer goed door de trein lopen ivm de 1,5 meter afstand. Aanspreken is goed, maar als je zo'n reactie krijgt, kun je toch maar beter voor jezelf kiezen en weg gaan. Je kunt zo'n situatie altijd melden via Twitter met treinnummer, tijd en stations. Afhankelijk van de situatie kan er dan een conducteur langsgestuurd worden.

 

 

Badge +3

Artikel van Rover over het pauzeren van abonnementen:

https://www.rover.nl/nieuws/36-overig/1677-ov-abonnement-pauzeren-dit-zijn-de-mogelijkheden

Op ns.nl/flex nog wel de €10 kosten… niet van toepassing als je al een (doorlopend) abonnement hebt.

 

Dat begrijp ik volkomen. Maar een lastige is het wel. Mensen houden zich gewoon niet aan de regels. Consequentie is dan wel dat ik niet of liever niet meer met de trein kan reizen. De goeden leiden onder de slechten. Dat is eigenlijk hetzelfde als na het weekend kon worden vastgesteld.

Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 

Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 

Hoi Jouke,

Ik zie daar (en in de rest van dit topic) dat de tickets voor Kruidvat etc tot 31-12 geldig zijn. Ik heb echter tickets via Vakantieveilingen gehaald, hier lees ik specifiek niets over en zij verwijzen me door naar NS. Graag dus toch een bevestiging over wat er met mijn tickets gebeurt.

 

Bedankt en groet,

 

Jeroen

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 

Hoi Jouke,

Ik zie daar (en in de rest van dit topic) dat de tickets voor Kruidvat etc tot 31-12 geldig zijn. Ik heb echter tickets via Vakantieveilingen gehaald, hier lees ik specifiek niets over en zij verwijzen me door naar NS. Graag dus toch een bevestiging over wat er met mijn tickets gebeurt.

 

Bedankt en groet,

 

Jeroen


Contact opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat.

Wij hebben in april nog 2 keuzedagen. Is het mogelijk om die te verlengen.

Kan ik hierover mailen of bellen om het te regelen?

Badge +3

U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. U krijgt dan couponcodes die u kunt gebruiken voor een reis later in het jaar. NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.

Is het een idee om alle niet gebruikte vrij reizen kaarten , na de Corana crisis te schenken aan de mensen in de zorg, schoonmaak en de mensen in de supermarkten?

Reputatie 7
Badge +3

Wij hebben in april nog 2 keuzedagen. Is het mogelijk om die te verlengen.

Kan ik hierover mailen of bellen om het te regelen?


U kunt het beste contact opnemen met NS klantenservice via Twitter Facebook of chat. Reactie op mail gaat heel lang duren, dan bent u alweer een paar Keuzedagen verder. Voor bellen heeft u ook geduld nodig. Vervallen de Keuzedagen na 6 april a.s. dan kunt u het beste wachten tot er meer bekend is over maatregelen na 6 april.

 

Wanneer gaat stalling 2 in Delft weer open? Hij is nu namelijk gesloten met mijn fiets er in en ik wil mijn fiets graag weer kunnen gebruiken. Alvast bedankt.

Badge +3

Bij mijn weten kan je dagelijks van 7:00-12:00 met een medewerker van de andere stalling je fiets ophalen.

Reputatie 7
Badge +3

https://www.delft.nl/nieuws/coenderstalling-voorlopig-gesloten

 

De NS sluit op vrijdag 20 maart om 24.00 uur de Coenderstalling. Dat gebeurt omdat er nu  minder mensen met het openbaar vervoer reizen en reizigers dus ook minder gebruikmaken van de ondergrondse fietsenstallingen bij station Delft.

Deze sluiting geldt voorlopig tot en met 6 april. De grootste stalling, dichtbij de perrons, blijft gewoon open en biedt nu voldoende ruimte. Wie zijn of haar fiets heeft gestald in de Coenderstalling en na vandaag voor een gesloten deur staat kan de beheerder vragen om de stalling even te openen.

Reputatie 3

Nu het er naar uit ziet dat de Corona maatregelen nog langer aan houden, vroeg ik mij af of NS van plan is overstappen te gaan verbeteren. 

Zie als voorbeeld onderstaande overstaptijd van 26 minuten. Omdat de trein daarvoor dus 4 minuten voor aankomst vertrekt. 

 

Badge +3

In de openingspost staat nog steeds bij (jaar)abonnementen:

Neem contact op met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie rechtsboven op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken.

Dat is natuurlijk prima, maar via ns.nl/flex of ns.nl/abonnementen (of zelfs vanuit Mijn NS Startpagina, die blauwe knop) kan je alles zelf regelen zonder ergens in de wacht te moeten staan.

En voor wie de contactpagina op een telefoon bekijkt zit de chat echt niet ergens rechtsboven op je schermpje…

En we hebben inmiddels 88.000+ leden hier… (waarvan nogal wat niet actief of eenmalige gasten)...

Dus die 40.000 is volkomen willekeurig eigenlijk… Maak er 100 van als je een (al dan niet zinnig) antwoord verwacht op een hele goede vraag die je hier stelt als nieuwkomer.

Dat is dan wel weer een voordeel, geen 40.000 virologen die over je heen buitelen.

Maar goed, vooral wat het risico dan is als je op een knopje moet drukken en zo.. (NS zegt “we maken die extra schoon hoor!” :joy: )

Doe dat dan gewoon maar even met een pen of een sleutel of je mouw (daar moest je toch al in hoesten..)

 

Het aantal leden en hoe de Community op de contactpagina wordt aangeboden is al feedback wat ik heb gegeven en waar (hoop ik ) aan wordt gewerkt.

De rest vind ik goede suggesties, Robert B en ik zal het oorspronkelijke bericht wat bijwerken!

Badge +3

Arriva rijdt sinds maandag uurdiensten, dus overal minimaal 2 treinen per uur in elke richting (als dat normaal ook zo was) is daar in ieder geval niet meer van toepassing. Graag aanpassen in het openingstopic.

De 9292 planner klopt uiteraard maar er waren al wat mensen die ineens treinen misten die tot afgelopen weeekend nog wel reden.

Waarom klopt de reisplanner niet:

Zomaar wat treinen die volgens de reisplanner wel zouden rijden maar op even later op station aangekomen niet reden ! Ik heb hier erg veel last van en ben niet de enige ! Zeker omdat wordt omgeroepen: raadpleeg de reisplanner.

 

Zondagavond 29 maart 2020, de ic van 19.35 uit Rotterdam CS naar Utrecht CS (stond wel in de planner maar reed niet) Er waren op dat moment sowieso bar weinig treinen vanuit Rotterdam CS.

Dinsdagmorgen 31 maart 2020 , de ic van 7.40 van Amersfoort CS naar Schiphol. (zelfs de machinist die uit de ic kwam en zou doorrijden naar Schiphol zei zelfs nog dat het in zijn dienstregeling stond en toch stopte zijn rit in Amersfoort en reed hij niet door naar Schiphol)

 

Dinsdagmorgen 31 maart 2020. De ic van 8.18 van Utrecht CS naar Amsterdam.

 

De ic’s van 17.46 van Amsterdam naar Utrecht staan wel in de planner maar rijden niet etc etc.

 

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

 

Waarom klopt de reisplanner niet ? Heel lastig om als werkende (en zonder rijbewijs) zo te moeten reizen !

Graag reactie en vooral ook aanpassing van de reisplanner ! 

 

 

 

Er blijkt een hardnekkige storing te zijn in de app. Momenteel wordt aangeraden 9292 te gebruiken. Dit werd zaterdag iig wel omgeroepen op het station. 

Edit: loklok8 heeft meer info dan ik heb momenteel. Dank je wel.

Reputatie 7
Badge +1

Er gingen de afgelopen dagen een paar dingen mis met de reisplanner, waardoor er treinen in de reisplanner stonden terwijl ze niet zouden rijden. Het advies is ook om de reizen te plannen via 9292.nl en niet via de NS app.

De reisplanner klopt als het goed is nu wel, omdat de data direct komt vanuit 9292.nl. Dat in de loop van vanavond was gebeurt. Je krijgt nu dezelfde reizen te zien in beide planners. Let er wel op dat je nu ook niet-trein reizen te zien krijgt in de NS app, waar het NS vervoersbewijs natuurlijk niet geldig is.

Op de website over de basisdienstregeling kan je nalezen welke treinen er wel rijden.

dank, zou goed zijn als de 9292 app dan ook omgeroepen wordt op de stations want daar wordt nog gewoon vrolijk de NS app omgeroepen

 

Badge +3

Het lijkt nu opgelost inderdaad.

Van Den Haag naar Utrecht geen IC (tenzij via Leiden met de 8800)

En van bijv. Boxmeer naar Nijmegen ook gewoon de Arriva uurdienst.

De reisplanner van NS (app en website) klopten al dagenlang niet! En om dan naar 9292 te verwijzen verstopten ze natuurlijk liever, soms… 

Want wat doen zij met precies dezelfde data? Sorry mensen, oNS lukte het niet, maar 9292 en andere sites wél… 

Is het geen idee (omdat je toch al van/naar adres kunt plannen) gewoon altijd 9292 als leidend te nemen en te tonen?

Oké, de prijzen van sommige treinreizen zullen dan niet meer kloppen… (met overstap), maar goed een via prijs toonde de NS planner toch al niet.

Reputatie 7
Badge +3

Met de verlenging van de maatregelen tot en met 28 april wordt ook de basisdienstregeling tot en met 28 april verlengd.

https://nieuws.ns.nl/ns-verleng-speciale-basisdienstregeling/

Badge +3

Met de verlenging van de maatregelen tot en met 28 april wordt ook de basisdienstregeling tot en met 28 april verlengd.

https://nieuws.ns.nl/ns-verleng-speciale-basisdienstregeling/

Vanaf ieder station in Nederland rijden in alle richtingen twee treinen per uur.

Nee dus, Arriva rijdt uurdiensten, nomaals graag aanpassen dus eventjes...

Reageer