Skip to main content

Laatst bijgewerkt: 24 november 2021 / 10:45 uur
 

Neem eerst dit bericht door vóór zelf iets te plaatsen! Veel vragen worden hier al beantwoord.


Reactie NS op maatregelen Kabinet Covid-19 (Corona) virus. 

NS wordt door de overheid en het RIVM op de hoogte gehouden van de situatie rondom het coronavirus. NS heeft, net als waarschijnlijk meerdere grote organisaties, al eerder een team opgesteld dat scenario’s uitwerkt en de contacten onderhoudt met de overheid en het RIVM.
 

Abonnementen (aangepast 28 maart 2020)

Veel abonnementen kunnen omgezet worden naar een NS Flex product, wat per direct kan worden gewijzigd. Bij een NS Flex zonder abonnement worden er alleen reiskosten en geen abonnementskosten in rekening gebracht, wat gebruikt kan worden om verdere abonnementskosten te voorkomen.

Deze mogelijkheid bestaat helaas niet voor maandabonnementen, deze kunnen niet omgezet worden. Op dit moment is er nog geen restitutie, in hoeverre dit nog gaat veranderen is onduidelijk.

Een overstap naar NS Flex kan zelf aangevraagd worden via een Mijn NS account of via de NS Flex bestelpagina. Mocht dit niet lukken of zijn er vragen hierover, dan kan er altijd contact opgenomen via onze Klantenservice. Dit bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook).

Aanvulling 27 maart: Voor maandabonnementen was er geen mogelijkheid om reizigers tegemoet te komen. Omdat bij de meeste reizigers in elk geval een deel van het abonnement gebruikt is, is het lastig een generieke oplossing te vinden. Elke reiziger kan onze Klantenservice benaderen voor een oplossing.


Keuzedagen (aangepast 24 november 2021)

Hoewel NS de situatie van reizigers begrijpt is het niet mogelijk om Keuzedagen en andere tickets langer geldig te maken. Indien je geen gebruik kunt maken van je Keuzedag kun je contact opnemen met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken. Contact opnemen kan nadat je Keuzedag verlopen is. Je ontvangt van onze Klantenservice een couponcode voor een vervangende Keuzedag geldig tot en met 31 december 2020.

Toevoeging 20 mei 2020: Nieuwe Keuzedagen die je vanaf 18 mei ontvangt, hebben een geldigheid tot en met 31 december 2020. Klanten met Keuzedagen zijn hier inmiddels van op de hoogte gebracht.
Update 24 november 2021: De Keuzedagen hebben inmiddels een geldigheid van 12 maanden gekregen. Dit is terug te lezen via deze pagina


Actietickets en tickets voor evenementen (aangepast 24 november 2021)

Met de aankondiging van het kabinet dat evenementen met meer dan 100 deelnemers komen te vervallen zullen veel reizigers niet naar hun concert, beurs of ander evenement kunnen reizen met hun treinticket. In dat geval kunnen reizigers contact opnemen met met onze Klantenservice om de mogelijkheden te bespreken. Bij voorkeur via Chat (optie ‘Chat met NS’ op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook)

Spoordeelwinkel (toevoeging 15 maart):
De uitjes van de Spoordeelwinkel zijn tot nader bericht niet te verkrijgen.

Update 24 november 2021: De Spoordeelwinkel is inmiddels weer geopend. Voor vragen met betrekking op de uitjes en het Coronavirus, kunt u terecht op deze pagina.

Kruidvat tickets (gewijzigd 24 maart):
De geldigheid van Kruidvat tickets is verlengd tot en met 31 december 2020. Dit geldt zowel voor al gekochte couponcodes welke nog niet zijn verzilverd en codes die als vervanging worden aangeboden. Wanneer de reiziger kan aantonen dat het al geplande reisdoel niet meer behaald kan worden dan krijgt de reiziger op zijn/haar contact een vervangende couponcode met dezelfde verlengde geldigheid.


Reizen met de trein (aangepast 24 november 2021)

Voor dit moment is er geen aanleiding om de dienstregeling aan te passen. Hoewel het advies van het Kabinet aanleiding is om de situatie van onze reizigers goed te monitoren is het op dit moment geen optie om de dienstregeling aan te passen. Ook al omdat juist reizigers die moeten werken, denk hierbij ook aan verplegend personeel in de ziekenhuizen, op locatie moeten kunnen komen. We vragen wel aan elke reiziger om elke reis goed af te wegen. Als het reizen niet noodzakelijk is kan het verstandig zijn de reis uit te stellen.

Aanvulling 18:48: Vanaf donderdagmiddag zullen de dagelijkse extra spitstreinen wel vervallen. Deze aanpassing doen we omdat we minder reizigers verwachten in het land. Tevens heeft ook NS te maken met medewerkers die klachten hebben waardoor ook wij een lager aantal collega's beschikbaar hebben. 
Aanvulling 15 maart: Bekijk via deze website de huidige stand van zaken omtrent de dienstregeling.
Aanvulling 17 maart: Vanaf 21 maart speciale basisdienstregeling in heel Nederland. Check voor vertrek de Reisplanner (deze is naar verwachting vanaf donderdag 19 maart volledig bijgewerkt). In het kort: 

  • Vanaf ieder station in Nederland rijden, in alle richtingen, twee treinen per uur;
  • Alleen vanaf stations waar nu één keer per uur, per richting, een trein vertrekt, blijft dit zo;​
  • Op enkele belangrijke Noord-Zuid en Oost-West-verbindingen rijden Intercity's in beide richtingen: Schiphol-Venlo, Arnhem-Den Helder, Maastricht-Eindhoven, Enschede-Utrecht;
  • Op andere trajecten rijden Sprinters, die op elk tussengelegen station stoppen;
  • De Intercity Direct, Intercity Den Haag-Eindhoven en nachttreinen rijden niet;
  • Ook de internationale treinen rijden volgens een sterk aangepaste dienstregeling. Dit is ook afhankelijk van het beleid in het buitenland en de beschikbare capaciteit.


Aanvulling 19 maart: het bijwerken van de reisplanner kost tijd, meer dan normaal vanwege het grote aantal wijzigingen. We verwachten dat de wijzigingen volgens de volgende lijst zullen zijn verwerkt (bedankt Momo):

De reisplanner wordt in fases geüpdatet. Hieronder de planning van wanneer de reisplanner qua NS treinen bijgewerkt zou moeten zijn.

Reis uitvoeren op - Reisplanner bijgewerkt vanaf
Donderdag 19 maart - Woensdag 18 maart
Vrijdag 20 maart - Donderdag 19 maart
Zaterdag 21 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Zondag 22 maart - Woensdag 18 maart na 20u
Maandag 23 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Dinsdag 24 maart - Donderdag 19 maart na 20u
Woensdag 25 maart - Vrijdag 20 maart na 20u
Donderdag 26 maart - Maandag 23 maart na 20u
Vrijdag 27 maart - Dinsdag 24 maart na 20u
Zaterdag 28 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Zondag 29 maart - Woensdag 25 maart na 20u
Maandag 30 maart - Vrijdag 27 maart
Dinsdag 31 maart - Vrijdag 27 maart
Woensdag 1 april - Vrijdag 27 maart
Donderdag 2 april - Vrijdag 27 maart
Vrijdag 3 april - Vrijdag 27 maart
Zaterdag 4 april - Vrijdag 27 maart
Zondag 5 april - Vrijdag 27 maart

 

Aanvulling 13 mei 2021: vanaf 12 mei stopt NS tijdelijk met de verkoop van Fietskaart Dal kaartjes en vervoerbewijzen met Samenreiskorting. Het is niet langer mogelijk om een fiets mee in de trein te nemen (vouwfietsen of fietsen die als hulpmiddel dienen uitgezonderd). Samenreiskorting stimuleert om samen te reizen. NS vindt dit niet passend in het beleid om niet-noodzakelijke reizen te ontmoedigen. Ook de verkoop van Samenreiskorting zal daarom gestopt worden op alle onze verkooppunten. 

Update 24 november 2021: De treinen rijden weer volgens de dienstregeling. Ook de Fietskaart Dal is weer verkrijgbaar.


Winkels op het station (aangepast 24 november 2021)

Op stations houden we, waar mogelijk, één verkooppunt open voor reizigers en onze collega’s die aan het werk zijn. Dit zullen veelal AH to Go winkels zijn, en waar geen AH to Go aanwezig is een Kiosk. Alle overige Kiosk winkels zijn gesloten. Alle Rituals filialen op stations zijn ook gesloten. Huurders van overige winkels op stations maken zelf de afweging of zij hun winkel sluiten. Zij communiceren dit door middel van een bericht op de betreffende winkel.

Update 24 november 2021: Alle winkels op het station zijn weer geopend. 


1e klas vs 2e klas en Dal vs Spits (toevoeging 13 mei)

Alle regels omtrent het verschil tussen 1e/2e klas en spits/dal blijven vooralsnog ongewijzigd. We merken dat de spits nog steeds drukker is dan normaal, dus onder andere het volgende is nog steeds van kracht:

  • Voor het reizen in de 1e klas is nog steeds een 1e klas vervoerbewijs nodig.
  • Actietickets met spitsbeperking blijven ongeldig in de spits.
  • Abonnementen en kortingen geldig in de daluren blijven enkel geldig in de daluren


Boekenweekgeschenk (aangepast 22 maart)

Aanpassing 22 maart: De actie m.b.t. het Boekenweekgeschenk is geheel komen te vervallen. Het wordt niet verplaatst naar een ander moment.


Fietsenstalling (aangepast 2 januari 2022)

  • Voor alle fietsenstallingen geldt dat er voorlopig niet gehandhaafd zal worden. Fietsen blijven gewoon staan. VERVALLEN
  • Bemenste stallingen zullen voor onbepaalde tijd gratis worden, in ieder geval totdat alles weer genormaliseerd is. VERVALLEN
  • De Zelfservice stallingen zullen niet gratis worden, omdat er geen medewerker aanwezig is. Indien hier kosten aan verbonden zijn, dan kan dat via de klantenservice teruggevraagd worden. Indien er gepind is, is het verzoek om het bedrag via de chat, Facebook of Twitter terug te vragen zodat je een bon of een screenshot van de pintransactie kunt meesturen. 


Aanvulling 21 maart: Enkele fietsenstallingen zullen vanaf zaterdag 21 maart gesloten worden tot in ieder geval 6 april 2020. Abonnementen kunnen gebruikt worden bij stallingen die wel open blijven. Op elk station zal er tenminste één bewaakte fietsenstalling open blijven voor reizigers. Fietsen die in de stalling staan kunnen op maandag t/m vrijdag tussen 07:00 en 12:00 opgehaald worden, samen met een medewerker.

Hieronder een lijst met de stallingen die sluiten per 21.03.2020:

Amsterdam Centraal
IJzijde
Oost
Amsterdam Zuid
Mahlerplein
Zuidplein opent nog even niet
Arnhem Centraal
Sonsbeekzijde
Breda Centraal
Centrum
Delft
Stalling 2 (Coenderpark)
Eindhoven Centraal
Eindhoven Noord (buszijde)
Haarlem
Carré
Leiden Centraal
Centrumzijde

Lorentz
Utrecht Centraal
Knoop
Sijpesteijn

 

Update 22 mei: vanaf 25 mei worden alle stallingen weer geopend

Update heden: De maximale stallingsduur wordt weer gehandhaafd.

 

Vragen n.a.v. de reactie van NS

NS kan zich voorstellen dat er vragen zijn naar aanleiding van bovenstaande uitgangspunten. We zullen ons best doen als Moderators om deze zo goed mogelijk te beantwoorden maar dat kost in sommige gevallen tijd. De situatie zoals deze is erg uitzonderlijk en er is geen klip en klaar scenario om hier op in te spelen. Vragen mogen zoveel mogelijk onder dit topic gesteld worden om ook een centraal antwoord mogelijk te maken.

 

Aanvulling 24 november 2021: Alle actuele informatie voor het verantwoord reizen tijdens Corona kunt u vinden op deze pagina.

Goedendag. Vandaag voor mijn werk met de trein van Utrecht naar Den Haag gereisd. Op de terugweg ging er iemand achter mij zitten. Ik vroeg of dit persoon ergens anders wilde gaan zitten, immers dat is geen 1,5 meter. Ik kreeg een grote mond en nog erger iedereen die in de coupe zat was het deze meneer eens! Ik moest maar een andere plek zoeken! Geen conducteur gezien tijdens en na de rit. Het lijkt mij toch dat de NS net als in winkels de taak heeft om hierop toe te zien. Het was een treinstel van vier dus kleine moeite om even door de trein te lopen. Graag uw reactie.

Helaas zijn er mensen die denken dat de maatregelen van 12-15-23 maart in de plaats zijn gekomen voor alle andere regels. Met name fatsoen regels lijken overboord gegooid. NS medewerkers kunnen nu niet meer goed door de trein lopen ivm de 1,5 meter afstand. Aanspreken is goed, maar als je zo'n reactie krijgt, kun je toch maar beter voor jezelf kiezen en weg gaan. Je kunt zo'n situatie altijd melden via Twitter met treinnummer, tijd en stations. Afhankelijk van de situatie kan er dan een conducteur langsgestuurd worden.

 

 


Artikel van Rover over het pauzeren van abonnementen:

https://www.rover.nl/nieuws/36-overig/1677-ov-abonnement-pauzeren-dit-zijn-de-mogelijkheden

Op ns.nl/flex nog wel de €10 kosten… niet van toepassing als je al een (doorlopend) abonnement hebt.

 


Dat begrijp ik volkomen. Maar een lastige is het wel. Mensen houden zich gewoon niet aan de regels. Consequentie is dan wel dat ik niet of liever niet meer met de trein kan reizen. De goeden leiden onder de slechten. Dat is eigenlijk hetzelfde als na het weekend kon worden vastgesteld.


Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen


Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 


Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 

Hoi Jouke,

Ik zie daar (en in de rest van dit topic) dat de tickets voor Kruidvat etc tot 31-12 geldig zijn. Ik heb echter tickets via Vakantieveilingen gehaald, hier lees ik specifiek niets over en zij verwijzen me door naar NS. Graag dus toch een bevestiging over wat er met mijn tickets gebeurt.

 

Bedankt en groet,

 

Jeroen


Ik heb 2x een enkele reis via vakantieveilingen gehaald welke tm 31 maart geldig zijn.

Kan ik hier geld voor terugkrijgen of een verlenging van de geldigheidsdatum?

 

Bedankt, 

 

Jeroen

Hi Jeroen Kanters en welkom bij de NS Community. 

Ik heb je topic verplaatst naar het overkoepelende topic voor de vragen omtrent Corona. Ik ga ervan uit dat je in het eerste bericht van dit topic ook al een antwoord is gegeven op jouw vraag. 

Hoi Jouke,

Ik zie daar (en in de rest van dit topic) dat de tickets voor Kruidvat etc tot 31-12 geldig zijn. Ik heb echter tickets via Vakantieveilingen gehaald, hier lees ik specifiek niets over en zij verwijzen me door naar NS. Graag dus toch een bevestiging over wat er met mijn tickets gebeurt.

 

Bedankt en groet,

 

Jeroen


Contact opnemen met NS klantenservice bij voorkeur via Twitter Facebook of chat.


Wij hebben in april nog 2 keuzedagen. Is het mogelijk om die te verlengen.

Kan ik hierover mailen of bellen om het te regelen?


U kunt het beste even rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice. U krijgt dan couponcodes die u kunt gebruiken voor een reis later in het jaar. NS heeft het liefst dat u dat digitaal doet, door met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook.

Houd er rekening mee dat het lang kan duren voordat u een reactie krijgt, aangezien de klantenservice het druk heeft met mensen die dezelfde vraag hebben als u.


Is het een idee om alle niet gebruikte vrij reizen kaarten , na de Corana crisis te schenken aan de mensen in de zorg, schoonmaak en de mensen in de supermarkten?


Wij hebben in april nog 2 keuzedagen. Is het mogelijk om die te verlengen.

Kan ik hierover mailen of bellen om het te regelen?


U kunt het beste contact opnemen met NS klantenservice via Twitter Facebook of chat. Reactie op mail gaat heel lang duren, dan bent u alweer een paar Keuzedagen verder. Voor bellen heeft u ook geduld nodig. Vervallen de Keuzedagen na 6 april a.s. dan kunt u het beste wachten tot er meer bekend is over maatregelen na 6 april.

 


Wanneer gaat stalling 2 in Delft weer open? Hij is nu namelijk gesloten met mijn fiets er in en ik wil mijn fiets graag weer kunnen gebruiken. Alvast bedankt.


Bij mijn weten kan je dagelijks van 7:00-12:00 met een medewerker van de andere stalling je fiets ophalen.


https://www.delft.nl/nieuws/coenderstalling-voorlopig-gesloten

 

De NS sluit op vrijdag 20 maart om 24.00 uur de Coenderstalling. Dat gebeurt omdat er nu  minder mensen met het openbaar vervoer reizen en reizigers dus ook minder gebruikmaken van de ondergrondse fietsenstallingen bij station Delft.

Deze sluiting geldt voorlopig tot en met 6 april. De grootste stalling, dichtbij de perrons, blijft gewoon open en biedt nu voldoende ruimte. Wie zijn of haar fiets heeft gestald in de Coenderstalling en na vandaag voor een gesloten deur staat kan de beheerder vragen om de stalling even te openen.


Nu het er naar uit ziet dat de Corona maatregelen nog langer aan houden, vroeg ik mij af of NS van plan is overstappen te gaan verbeteren. 

Zie als voorbeeld onderstaande overstaptijd van 26 minuten. Omdat de trein daarvoor dus 4 minuten voor aankomst vertrekt. 

 


In de openingspost staat nog steeds bij (jaar)abonnementen:

Neem contact op met onze Klantenservice bij voorkeur via Chat (optie rechtsboven op de contactpagina) of Sociale Media (Twitter/Facebook) om de mogelijkheden te bespreken.

Dat is natuurlijk prima, maar via ns.nl/flex of ns.nl/abonnementen (of zelfs vanuit Mijn NS Startpagina, die blauwe knop) kan je alles zelf regelen zonder ergens in de wacht te moeten staan.

En voor wie de contactpagina op een telefoon bekijkt zit de chat echt niet ergens rechtsboven op je schermpje…

En we hebben inmiddels 88.000+ leden hier… (waarvan nogal wat niet actief of eenmalige gasten)...

Dus die 40.000 is volkomen willekeurig eigenlijk… Maak er 100 van als je een (al dan niet zinnig) antwoord verwacht op een hele goede vraag die je hier stelt als nieuwkomer.

Dat is dan wel weer een voordeel, geen 40.000 virologen die over je heen buitelen.

Maar goed, vooral wat het risico dan is als je op een knopje moet drukken en zo.. (NS zegt “we maken die extra schoon hoor!” :joy: )

Doe dat dan gewoon maar even met een pen of een sleutel of je mouw (daar moest je toch al in hoesten..)

 


Het aantal leden en hoe de Community op de contactpagina wordt aangeboden is al feedback wat ik heb gegeven en waar (hoop ik ) aan wordt gewerkt.

De rest vind ik goede suggesties, Robert B en ik zal het oorspronkelijke bericht wat bijwerken!


Arriva rijdt sinds maandag uurdiensten, dus overal minimaal 2 treinen per uur in elke richting (als dat normaal ook zo was) is daar in ieder geval niet meer van toepassing. Graag aanpassen in het openingstopic.

De 9292 planner klopt uiteraard maar er waren al wat mensen die ineens treinen misten die tot afgelopen weeekend nog wel reden.


Waarom klopt de reisplanner niet:

Zomaar wat treinen die volgens de reisplanner wel zouden rijden maar op even later op station aangekomen niet reden ! Ik heb hier erg veel last van en ben niet de enige ! Zeker omdat wordt omgeroepen: raadpleeg de reisplanner.

 

Zondagavond 29 maart 2020, de ic van 19.35 uit Rotterdam CS naar Utrecht CS (stond wel in de planner maar reed niet) Er waren op dat moment sowieso bar weinig treinen vanuit Rotterdam CS.

Dinsdagmorgen 31 maart 2020 , de ic van 7.40 van Amersfoort CS naar Schiphol. (zelfs de machinist die uit de ic kwam en zou doorrijden naar Schiphol zei zelfs nog dat het in zijn dienstregeling stond en toch stopte zijn rit in Amersfoort en reed hij niet door naar Schiphol)

 

Dinsdagmorgen 31 maart 2020. De ic van 8.18 van Utrecht CS naar Amsterdam.

 

De ic’s van 17.46 van Amsterdam naar Utrecht staan wel in de planner maar rijden niet etc etc.

 

Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

 

Waarom klopt de reisplanner niet ? Heel lastig om als werkende (en zonder rijbewijs) zo te moeten reizen !

Graag reactie en vooral ook aanpassing van de reisplanner ! 

 

 

 


Er blijkt een hardnekkige storing te zijn in de app. Momenteel wordt aangeraden 9292 te gebruiken. Dit werd zaterdag iig wel omgeroepen op het station. 

Edit: loklok8 heeft meer info dan ik heb momenteel. Dank je wel.


Er gingen de afgelopen dagen een paar dingen mis met de reisplanner, waardoor er treinen in de reisplanner stonden terwijl ze niet zouden rijden. Het advies is ook om de reizen te plannen via 9292.nl en niet via de NS app.

De reisplanner klopt als het goed is nu wel, omdat de data direct komt vanuit 9292.nl. Dat in de loop van vanavond was gebeurt. Je krijgt nu dezelfde reizen te zien in beide planners. Let er wel op dat je nu ook niet-trein reizen te zien krijgt in de NS app, waar het NS vervoersbewijs natuurlijk niet geldig is.

Op de website over de basisdienstregeling kan je nalezen welke treinen er wel rijden.


dank, zou goed zijn als de 9292 app dan ook omgeroepen wordt op de stations want daar wordt nog gewoon vrolijk de NS app omgeroepen

 


Het lijkt nu opgelost inderdaad.

Van Den Haag naar Utrecht geen IC (tenzij via Leiden met de 8800)

En van bijv. Boxmeer naar Nijmegen ook gewoon de Arriva uurdienst.

De reisplanner van NS (app en website) klopten al dagenlang niet! En om dan naar 9292 te verwijzen verstopten ze natuurlijk liever, soms… 

Want wat doen zij met precies dezelfde data? Sorry mensen, oNS lukte het niet, maar 9292 en andere sites wél… 

Is het geen idee (omdat je toch al van/naar adres kunt plannen) gewoon altijd 9292 als leidend te nemen en te tonen?

Oké, de prijzen van sommige treinreizen zullen dan niet meer kloppen… (met overstap), maar goed een via prijs toonde de NS planner toch al niet.


Met de verlenging van de maatregelen tot en met 28 april wordt ook de basisdienstregeling tot en met 28 april verlengd.

https://nieuws.ns.nl/ns-verleng-speciale-basisdienstregeling/


Met de verlenging van de maatregelen tot en met 28 april wordt ook de basisdienstregeling tot en met 28 april verlengd.

https://nieuws.ns.nl/ns-verleng-speciale-basisdienstregeling/

Vanaf ieder station in Nederland rijden in alle richtingen twee treinen per uur.

Nee dus, Arriva rijdt uurdiensten, nomaals graag aanpassen dus eventjes...


Reageer