Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Reputatie 2

Het reizen met spits en daltijden blijven met deze maatregelen gehandhaafd. Vanwege deel van mijn werk wat ik niet op afstand kan doen moet ik wel nog regelmatig met de trein reizen. Ik reis met de sprinter van Rotterdam CS naar Amsterdam CS. 

Tijdens spits is het wat drukker. Wat ik met de RIVM-maatregelen zou kunnen voorstellen is dat de spits en daltijden vrijgegeven worden zodat je op ieder moment van de dag vrij kan reizen. Het is doorgaans in de trein al erg rustig maar kan hierdoor ook gestimuleerd worden het reizen meer door de dag te verdelen. Met weinig passagiers vind ik het nogal overbodig om deze spits en daltijden te handhaven. De hogere tarieven tijdens spitstijden zijn er om te drukke/volle treinen te voorkomen maar met zo weinig reizigers zou je met tijdelijk vrijstellen van de spitstijden wellicht nog betere spreiding krijgen van mensen (en de afstand tussen mensen!).

Als je het weer opnieuw afsluit dan gaat het jaar wel weer opnieuw in. 

Reputatie 7
Badge +3

Het reizen met spits en daltijden blijven met deze maatregelen gehandhaafd. Vanwege deel van mijn werk wat ik niet op afstand kan doen moet ik wel nog regelmatig met de trein reizen. Ik reis met de sprinter van Rotterdam CS naar Amsterdam CS. 

Tijdens spits is het wat drukker. Wat ik met de RIVM-maatregelen zou kunnen voorstellen is dat de spits en daltijden vrijgegeven worden zodat je op ieder moment van de dag vrij kan reizen. Het is doorgaans in de trein al erg rustig maar kan hierdoor ook gestimuleerd worden het reizen meer door de dag te verdelen. Met weinig passagiers vind ik het nogal overbodig om deze spits en daltijden te handhaven. De hogere tarieven tijdens spitstijden zijn er om te drukke/volle treinen te voorkomen maar met zo weinig reizigers zou je met tijdelijk vrijstellen van de spitstijden wellicht nog betere spreiding krijgen van mensen (en de afstand tussen mensen!).


Jij bent niet de 1e die met deze suggestie komt. Naast dat er op diverse trajecten wel sprake is van een spits, zal het afschaffen van spitstijden juist er voor zorgen dat meer mensen in de spits gaan reizen. Dat is juist niet de bedoeling.

 

Badge +3

Ik voeg het toch maar even toe hier.. 

https://community.ns.nl/in-de-trein-11/1-5-meter-regel-in-de-spits-als-iedereen-weer-gaat-werken-64627#post445458

Zie de voorgaande en volgende reacties daar. :expressionless:

Beste meneer of mevrouw,

 

ik heb een vraag over het reizen.

Ik wilde graag naar mijn vriendin aangezien die veel problemen thuis heeft. Alleen mag ik daar nu wel naartoe reizen aangezien de maatregelen?

Ik zie graag een reactie tegemoet

Alvast bedankt

 

Groetjes

Nick

Reputatie 7
Badge +3

Als eerste: het is niet verboden.

Alleen het advies is wel: reis alleen met OV als het echt strikt noodzakelijk is. Als er andere manieren zijn om met je vriendin in contact te komen of er naartoe te gaan, dan verdienen die momenteel absoluut de voorkeur.
Jij bent uiteindelijk zelf degene die bepaalt of de reis strikt noodzakelijk is of niet.

Badge +3

Ik wilde graag naar mijn vriendin aangezien die veel problemen thuis heeft. Alleen mag ik daar nu wel naartoe reizen aangezien de maatregelen?

Beste Nick,

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

Zelfde situatie hier (Eindhoven vs. Woerden en beide ‘zorgwerkers’ dus reisrecht maar geen noodzaak). Het zij zo!

 

Reputatie 7
Badge +3

En als je echt moet reizen, ga op een tijdstip dat het rustig is en kijk dan of de trein niet toch nog te druk is, of je wel genoeg afstand kan bewaren. En mocht de HC zeggen dat de trein te vol is en vragen of mensen die niet naar een vitaal beroep onderweg zijn willen uitstappen, doe dat dan ook. Die mensen in een vitaal beroep moeten daar vaak wel op tijd zijn terwijl jij er denk ik ook wel een half uurtje later kan zijn. Volg dus aanwijzingen op van het NS personeel.

Reputatie 1

Ik las in de krant dat dit paasweekend veel dagjesmensen toch met de trein zijn gegaan. De sprinters waren te druk en om tussen Rotje Knor en Amsterdam via Gouda te gaan reizen lijkt mij ook onverantwoord. Dat is meer op elkaars huid gaan zitten en geen 1,5 meter afstand. De conducteurs hebben de 2 sprinters uit dienst genomen. Ik snap ook niet waarom mensen de waarschuwingen in hun laars lappen. En waarom perse over Gouda te gaan reizen lijkt mij ook een raadsel. Nou is mijn vraag kun je die dagjesmensen in dovemansoren dan beboeten en zijn er wel fikse boetes uitgedeeld in deze rare situaties? Wat ik ook onverantwoord vond is dat iemand op Twitter een Weekend abonnement had en omdat hij niet kon reizen had hij steeds foto's gemaakt van station Alkmaar Noord. Lijkt mij namelijk ook niet echt handig. Misschien ook in verband met corona, maar ik weet ook niet of dat wordt gehandhaafd? Zo kan ik ook bijvoorbeeld foto's maken van station Diemen, maar het zou niet goed aanvoelen. (Niet dat ik dat nu ook van plan was, maar het idee alleen al).  

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Reputatie 6

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

Reputatie 6

Even iets anders:

Zijn de fietsenstallingen nog steeds dicht? Info uit begin post dateert van 21 maart.

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

Reputatie 6

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

 

Excuses. Had je bericht verkeerd gelezen. Ik doelde op de 1,5 meter regel.

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en openen deze stallingen zodra dit weer mogelijk is, Lies87.

Reputatie 6

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en openen deze stallingen zodra dit weer mogelijk is, Lies87.

Wellicht goed om tzt de fietspompen klaar te hebben staan:)

 

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

 

Excuses. Had je bericht verkeerd gelezen. Ik doelde op de 1,5 meter regel.

Zelfs over de anderhalve meter maatregel ben ik niet zeker of elke BOA daarop mag handhaven, niet elke BOA is bevoegd voor alle domeinen.

Reputatie 6

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

 

Excuses. Had je bericht verkeerd gelezen. Ik doelde op de 1,5 meter regel.

Zelfs over de anderhalve meter maatregel ben ik niet zeker of elke BOA daarop mag handhaven, niet elke BOA is bevoegd voor alle domeinen.

In domein 4 Openbaar Vervoer is het strafrechtelijke artikel toegevoegd. Net als aan domein 2. In domein 1 werd deze al genoemd. Of een boa uit een van die domeinen daadwerkelijk zal gaan handhaven, hangt af van het handhavingskader en of de boa daartoe ook wordt ingezet.

Als jij dat doet is het oke, maar hou er rekening mee dat een HC (conducteur) je een blokje kan geven, en dan mag je dus niet mee naar je vriendin ergens.

 

 

Op grond waarvan kan een HC een reis verbieden als tenminste de 1,5 meter afstand aangehouden wordt? Hoezeer ik reizen in deze tijd ook wil ontmoedigen; het heeft geen zin om onjuiste informatie te verspreiden.

@NickBlokje Lees vooral de posts van @mrfreeze en @Momo; probeer je reis uit te stellen en als dat niet gaat, probeer dan de rustige tijdstippen op te zoeken.

 

Een NS conducteur met Boa bevoegdheid is bevoegd om strafrechtelijk te handhaven op de noodverordening. Dat is tijdje terug aangepast toen de noodverordening van kracht werd. Betekent nog niet dat ze het moeten, maar in theorie zou het kunnen. 

 

Die noodverordening zegt niets over het doel van een reis, een HC/BOA kan en mag dat niet beoordelen, sterker nog, je hoeft een BOA niet eens antwoord te geven op de vraag waarom je een reis maakt.

 

Excuses. Had je bericht verkeerd gelezen. Ik doelde op de 1,5 meter regel.

Zelfs over de anderhalve meter maatregel ben ik niet zeker of elke BOA daarop mag handhaven, niet elke BOA is bevoegd voor alle domeinen.

In domein 4 Openbaar Vervoer is het strafrechtelijke artikel toegevoegd. Net als aan domein 2. In domein 1 werd deze al genoemd. Of een boa uit een van die domeinen daadwerkelijk zal gaan handhaven, hangt af van het handhavingskader en of de boa daartoe ook wordt ingezet.

De laatste weken net even te veel te doen gehad om deze wetgeving in detail te volgen, maar ik zie inderdaad art 443 bij domein 1, 2 en 4 staan.

Reputatie 7
Badge +3

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en openen deze stallingen zodra dit weer mogelijk is, Lies87.

Wellicht goed om tzt de fietspompen klaar te hebben staan:)

Dat is een goede. De bemenste stallingen, zeker die waar  ook een Fiets & Service winkel is, hebben een pomp (in Delft zelf een aantal keer gebruik van gemaakt) maar op kleinere stations zonder personeel zal dat niet zijn. Zelf dan maar op de eerste werkdag op kantoor meenemen?

Reputatie 6

We houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten en openen deze stallingen zodra dit weer mogelijk is, Lies87.

Wellicht goed om tzt de fietspompen klaar te hebben staan:)

Dat is een goede. De bemenste stallingen, zeker die waar  ook een Fiets & Service winkel is, hebben een pomp (in Delft zelf een aantal keer gebruik van gemaakt) maar op kleinere stations zonder personeel zal dat niet zijn. Zelf dan maar op de eerste werkdag op kantoor meenemen?

Ik weet eerlijk gezegd niet eens meer waar mijn fiets in het rek staat dus het wordt sowieso een uitdaging om het juiste rek te vinden. Gelukkig is dat in Haarlem een kwestie van het vierkant aflopen en heb ik een bijzondere kleur fiets. 

Volgens mij staat daar ook een fietspomp. 

 

Reputatie 7
Badge +3

Altijd leuk, fiets zoeken in een stationsstalling als je niet meer weet waar je hem hebt neergezet. In Delft zag ik iedere week wel mensen pad in pad uit zoeken naar hun stalen ros. Zelf noteerde ik het pad en reknummer. Soms vergat ik dat en heb dan ook wel eens 's morgens 10 minuten lopen zoeken, was ervan overtuigd dat die in pad 3 stond (stond die wel heel vaak) maar bleek uiteindelijk in 5 te staan, het reknummer had ik wel goed onthouden. Heel pad 3 en 4 wel 2 of 3 keer doorgelopen tot ik ook 5 maar eens probeerde. Viel nog mee, want stalling 1 heeft geloof ik 15 of 16 paden en zo'n 5000 plekken. De enige die ik kon overslaan waren die voor de buitenmodelfietsen.

vanavond gewoon in zowel de 9292 als ook de NS app de ic van 18.57 uit Den Haag naar Utrecht.

Hele hordes mensen stonden er die die trein uit de app wilde nemen en hard gewerkt hadden.

Ik kwam inmiddels naar Den Haag met de stoptrein uit Dordrecht !

 

Maar neen de NS heeft na een maand Corona de app nog NIET op orde ! Een schande voor de hardwerkende mens die al gestraft wordt na een dag hard werken door met stoptreinen naar huis t moeten dan ook nog 2 apps die niet werken !

 

Toen ik de conducteur (in de stoptrein die daarna volgde) erop aan sprak zei hij me de app RIJDEN DE TREINEN te gebruiken ! Hoe moeilijk is het om de bekende app gewoon goed op de rit te hebben ?

En pardoes zei hij me nog dat ik maar een taxi moest nemen als ik het er niet mee eens ben. Zo wordt de hardwerkende mens beloond !

En fin  het kostte me 3 uur en 10 min om van Dordrecht in Amersfoort te geraken !

Echt schandalig dat na een maand de app nog niet op orde is.

En dan heb ik het e nog niet eens over dat het in het handjevol treinen zo druk is met werkende mensen dat de 1.50 niet gehaald kan worden.

 

NS SCHAAM JE !

 

marcel bakker

de ic 18.57 uit Den Haag naar Utrecht stond zowel in de NS app alsook in de 9292 app.

 

NS Pas de reisplanner aan op de werkelijke situatie voor de hardwerkende mens !

 

Reputatie 7
Badge +1

De data uit de NS app komt nog steeds van 9292.nl waardoor de informatie op beide apps hetzelfde zijn. Als de info op 9292 verkeerd is, wordt deze door de NS app overgenomen. Zo'n 2 weken geleden werden storingen geconstateerd in de NS app waardoor er verkeerde informatie weergeven werd. 9292 gaf toen betrouwbaardere informatie, hoewel uiteindelijk bleek dat ook daar nog verkeerde informatie tussen zat. En dat zo te zien nu nog steeds het geval is.

Hoewel de app inderdaad aangeeft dat de IC Den Haag Centraal - Enschede om 18:57 wel rijdt, rijdt deze trein tijdens de basisdienstregeling niet op het traject Den Haag Centraal - Utrecht Centraal. Op de rit info in de NS app wordt eveneens weergeven dat het traject Den Haag Centraal - Utrecht Centraal grijs gekleurd is.

U kunt in het vervolg beter overstappen op Rotterdam Centraal op de SPR richting Uitgeest, vervolgens in Woerden overstappen op de SPR richting 's-Hertogenbosch om daarna in Utrecht Centraal over te stappen op de IC richting Enschede. Als u om 17:57 vertrekt vanuit Dordrecht komt u om 19:50 aan op Amersfoort Centraal. Reistijd: 1 uur 53 min.

Reageer