Sticky

Reactie NS op Corona (Covid-19) virus



Toon eerste bericht

715 reacties

Hallo Georg,

 

Ik ben het met je eens en zeker als je op de terugweg dan onnodig extra kosten krijgt. Ben benieuwd of je nog enige reactie vanuit NS krijgt. 

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

Reputatie 6

@Georg heb je dit al met je werkgever besproken? Bij ons is een aantal bedrijfskritische processen afgesproken en daarvoor is aangegeven dat mensen die daarvoor naar kantoor moeten, met eigen vervoer moeten. Een groot deel doet dat al. Een aantal heeft OV kaart. Voor deze mensen is een uitzondering gemaakt dat zij toch hun kosten mogen declareren omdat het werk hun verzoekt om met de auto te komen ipv ov. Je kan het allicht proberen om te vragen of ze deze kosten vergoeden. Dit kan alleen niet als je een standaard bedrag per maand aan reiskostenvergoeding ontvangt.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Georg wanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 

Reputatie 1

@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


Hoi Mode,

Dit is absoluut onjuist, wat je net zegt, ik heb dat geprobeerd (af en toe moet ik in spitsuur checken). Gewoon voltarief! Trouwens, nooit geweten dat je 20% kan reizen in spitsuur. Dat was ook duidelijk aangegeven op het beeldscherm als je incheckt (vol tarief)

Ik heb Kruidvat   treinkaartjes gekocht en geactiveerd voor donderdag 26 maart van Rotterdam naar Amsterdam (dagje uit i.v.m. annulering concert) Maar ja, wat ga je doen in een stad waar door het Corona virus bijna alles dicht is? Is er een mogelijkheid de kaartjes aan te passen naar een latere datum?

@Pepperina , in het eerste bericht van dit topic kunt u precies vinden wat u kunt/moet doen om dit probleem van u op te lossen.

Reputatie 1

 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Joh echt? Zou je heus denken dat ik gewoon zat te liegen? Een beetje meer respect aub, of anders kijk je even naar de bericht van Jeroen . Graag in het vervolg wat netter reageren.

Reputatie 7
Badge +3

@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Ik denk dat even wat dingen door elkaar haalt. De prijs van €105 is voor een Dal Vrij abonnement.  Altijd Voordeel kost €23.

Reputatie 7
Badge +3

@Georgwanneer jij €105 betaalt voor een voordeelabonnement heb jij een Altijd Voordeel abonnement en reis jij in de spits met 20% korting ipv voltarief.

Bij NS werken ook mensen die net als jij en ik ziek kunnen worden. Heb daarom begrip voor het feit dat NS desondanks nog zoveel mogelijk probeert te doen om mensen te laten reizen. Het is even niet anders.

 


Hoi Mode,

Dit is absoluut onjuist, wat je net zegt, ik heb dat geprobeerd (af en toe moet ik in spitsuur checken). Gewoon voltarief! Trouwens, nooit geweten dat je 20% kan reizen in spitsuur. Dat was ook duidelijk aangegeven op het beeldscherm als je incheckt (vol tarief)


Mijn antwoord was inderdaad niet juist. €105 is de prijs van dalvrij. Dan heb je inderdaad geen korting in de spits. Maar je zou kunnen berekenen of op dit moment Dal-voordeel voordeliger is.

 

NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?

Reputatie 7
Badge

 

 

Ik kan wel het nodige begrip hebben voor het standpunt van Georg. Zou wel graag meer info willen hebben op het traject waarop hij reist. (bijna een uur langere reistijd, klinkt wat extreem)

 

Joh echt. Zou je heus denken dat een uur langer onderweg zijn toch misschien wel een beetje aan lange kant is?


Joh echt? Zou je heus denken dat ik gewoon zat te liegen? Een beetje meer respect aub, of anders kijk je even naar de bericht van Jeroen . Graag in het vervolg wat netter reageren.

 

Wat?? :thinking:  Uhm...ik had het tegen pingpong hoor.

Geachte NS,

Wij zouden heel graag willen weten of Wij (2 dames van ruim 70 jaar) het mogelijk is om de einddatum  13 april van de trein kruidvat-actie te kunnen verlengen, zodat we er op een later tijdstip alsnog gebruik van kunnen maken. Graag een antwoord van U.

NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Jan K hij zou wel gewoon moeten rijden, als u deze reis in de 9292.nl invoert krijgt u de reis wel zichtbaar.  Er is een probleem in de reisplanner op dit moment waar iets niet goed in terecht komt vanuit een ander systeem, daar wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik begreep die 55 minuten al niet, maar er zit dus een wachttijd van 30 minuten tussen. Tsja dat is dus echt niet handig nu. Misschien kunnen de planners bij NS hier nog even naar kijken. Door het minder aantal treinen zou er misschien een cross-over overstap gerealiseerd kunnen worden??

 

 

@Trein-D : Ik probeer i.t.t. jou hier klanten te helpen. Ik had al eerder aangegeven dat ik het in principe met TS eens was en dat NS daar iets aan zou moeten doen. Vond een reistijdtoename van 55 minuten wat extreem. TS heeft dit duidelijk uitgelegd. Misschien voortaan het topic doornemen en niet op de persoon reageren. 

NS heeft aangekondigd dat op alle trajecten waar 2 of meer treinen per uur per richting rijden, de komende tijd de dienstregeling met 2 treinen per uur per richting zal worden uitgevoerd.

Op het traject Nieuwerkerk a/d IJssel - Utrecht mis ik echter de verbinding die om 8.41 uur vertrekt. Dat is een trein die IN de spits zit. Waarom is die uit de dienstregeling gehaald, terwijl daarna wél elk half uur een trein vertrekt?


@Jan Khij zou wel gewoon moeten rijden, als u deze reis in de 9292.nl invoert krijgt u de reis wel zichtbaar.  Er is een probleem in de reisplanner op dit moment waar iets niet goed in terecht komt vanuit een ander systeem, daar wordt hard aan gewerkt om dit op te lossen.

Dat heb ik geprobeerd, maar als ik als datum 23 maart invoer, staat ook in 9292.nl dat deze reis is komen te vervallen. Misschien alleen op maandag a.s.?

Dat heb ik geprobeerd, maar als ik als datum 23 maart invoer, staat ook in 9292.nl dat deze reis is komen te vervallen. Misschien alleen op maandag a.s.?

@Jan K   Plan hem nog eens in 9292.nl en klik dan eens naar rechts toe alsof je naar een latere reis toe wilt gaan.

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

Reputatie 1

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

Super, als jullie dat voor elkaar kan krijgen !

In hetzelfde kader: reizigers tussen Friesland en Zwolle krijgen te maken met een overstap van 26 minuten in zuidelijke richting en 31 minuten in noordelijke richting. Reizigers die verder moeten richting Lelystad/Amsterdam hebben dubbel pech, want vanuit Lelystad richting Meppel is de overstap 30 minuten (in de andere richting 4 minuten - krap, maar haalbaar). Voorbeeld: Lelystad-Steenwijk gaat van 56 minuten naar 1 uur en 55 minuten, Zwolle-Steenwijk van 25 minuten naar 56 minuten. Als de basisdienstregeling lange(re) tijd aangehouden moet worden, dan zou het nuttig zijn hier, indien mogelijk, aan te sleutelen.

Badge +3

Voor maandag zal vanavond rond 20:00 de planner geüpdatet zijn las ik ergens.

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

 

 

Inmiddels is er een terugkoppeling geweest. Het signaal is onder de aandacht gebracht, maar wat hiermee gaat gebeuren is niet bekend, helaas. Vooralsnog blijft het advies om  de reisplanner kort voor vertrek te checken op het meest actuele reisadvies.

Reputatie 1

Er ontstaat op dat traject inderdaad een ‘net niet’ aansluiting tussen de sprinter Dordrecht Den Haag Centraal en Den Haag Centraal naar Amsterdam Centraal van 1 minuut en omdat die niet haalbaar is van 31 minuten.

 

Ik heb hem intern even aangekaart misschien kan een moderator dit vanaf hun kant ook nog aankaarten.

@Georg  anders even dit aangeven bij de Hc op de trein en vragen of die iets kan betekenen hier in.

 

Ik heb dit ook uitgezet! 

 

 

Inmiddels is er een terugkoppeling geweest. Het signaal is onder de aandacht gebracht, maar wat hiermee gaat gebeuren is niet bekend, helaas. Vooralsnog blijft het advies om  de reisplanner kort voor vertrek te checken op het meest actuele reisadvies.

Hallo Rizana,

Ik zie ook dat 't op de terugweg nog erger is (en als Hc niet meewerkt, dan ben ik nog verder van huis).

Nogmaals, als het niet goed aansluit op de andere lijnen in Den Haag CS, dan ben ik echt praktisch gedwongen om met de auto te gaan. Ik denk dat “velen” dat ook gaan doen. 

Ik kijk morgen om 05:00 uur nog eens naar, geen positieve update, dan maar een auto pakken…….echt onlogisch geregeld allemaal.

Als ik in de reisplanner kijk is het niet gelukt om e.e.a. aan te passen. Het terugschalen van het aantal treinen is gezien de situatie volkomen begrijpelijk. Het verzoek van de reiziger om dan wel voor een goede aansluiting te zorgen is m.i. ook volkomen begrijpelijk. 

Als ik in de reisplanner kijk is het niet gelukt om e.e.a. aan te passen. Het terugschalen van het aantal treinen is gezien de situatie volkomen begrijpelijk. Het verzoek van de reiziger om dan wel voor een goede aansluiting te zorgen is m.i. ook volkomen begrijpelijk. 


Weet hoeveel werk en problemen dit al gegeven heeft in de systemen, zoveel uitvallende treinen is een unicum en veroorzaakt weer problemen die nooit naar voren zijn gekomen in het verleden en waar ook nooit op gerekend is.

Er worden nu ook door de collega’s ‘achterlicht aansluitingen’ gemeld en we gaan er vanuit dat daar echt naar gekeken gaat worden.  Ik weet dat er inmiddels 1 opgelost is in het Noorden van het land en er zullen vast nog wel andere naar voren gaan komen.  Meldt ze gewoon hier dan kunnen ze bekeken worden of er een oplossing mogelijk is zonder dat we ergens anders de aansluiting op andere treinen verliezen.

Normaal wordt er een jaar uitgetrokken voor een dienstregeling om alle ins en outs te bekijken en nu was er krap een week voor om dit vanaf de grond af te regelen.  Er lag geen draaiboek klaar voor een situatie als deze omdat dit nooit in de lijn der verwachting heeft gelegen, bij niemand denk ik.

Reageer