beantwoord

reisadvies


Waarom kun je in de ns app nog steeds een reisadvies Eindhoven Amsterdam krijgen waardoor het lijkt dat je via Den Bosch kunt reizen vrijdag as

icon

Beste antwoord door Daniël NS 22 March 2023, 21:27

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 6

Hallo peterdevisser. Welkom bij de NS Community.

Dit is omdat we op dit moment de planner per dag bijwerken met oog op de verstoring rond dit traject. We raden dan ook aan om je rit kort voor vertrek na te kijken in de planner.

Reputatie 7
Badge +3

Waarom kan de planner niet vast voor de hele week bijgewerkt worden? Je weet nu toch al dat er tot die tijd geen treinverkeer mogelijk is. Ik wil eigenlijk a.s. zondag ook op dat traject reizen, maar het zou wel fijn zijn als ik nu vast weet of dat een half uur extra wordt, of anderhalf uur, want dan zoek ik andere mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe laat is de reisplanner voor morgen bijgewerkt?

Dit schiet niet echt op zo ...

Ik vraag het me ook af waarom ze de reisplanner niet voor enkele dagen te voren in kunnen plannen aangezien ze al met de werkzaamheden bezig zijn.

Morgen zou ik ook graag op dit traject willen reizen en gok dat ik de eerste trein zal moeten pakken.

 

Zo op het oog heb ik enkele opties maar die komen hoogstwaarschijnlijk te vervallen door een te lange extra reistijd of een eventuele toeslag voor de IC Direct icm de eerste trein.

Reputatie 7
Badge +3

Ik vraag het me ook af waarom ze de reisplanner niet voor enkele dagen te voren in kunnen plannen aangezien ze al met de werkzaamheden bezig zijn.

Het zal er ongetwijfeld weer of nog steeds mee te maken hebben dat het bijwerken van de reisplanner tijd kost en er vanwege het personeelstekort niet genoeg capaciteit is om dit al voor meer dan 1 dag van tevoren bij te werken. 

 

Badge +3

Vanwege het tijdstip (in het weekend om 9:30 in Amsterdam zijn) zou ik voor de ICd optie kiezen en die € 1,74 toeslag betalen.

Adviezen Eindhoven - Schiphol/Amsterdam met de ICd zul je niet snel krijgen (alhoewel, ik zie er een paar) maar je hebt Weekend Vrij dus is het verder geen probleem om via Breda/Rotterdam te reizen.

Vanuit Helmond zou dit een optie kunnen zijn, dan ben je om 9:15 wel in Amsterdam (met eventueel nog een overstap in Utrecht voor Amsterdam Centraal)

 

Die zag ik ook staan.

Het is dus de IC naar Schiphol.

Begrijp alleen niet hoe een stop tussen 

Tilburg - Den Bosch

maar twee minuten bedraagt of ie moet rechtstreeks vanuit Tilburg naar Utrecht gaan?

 

 Waarom staat Den Bosch er dan tussen?

 

Reputatie 7
Badge +3

Die tijden kloppen gewoon niet. De tijden zijn van de ‘normale’ IC Venlo - Schiphol. Tilburg is er tussen gezet, zonder de andere tijden aan te passen.

Badge +3

Die tijden kloppen gewoon niet. De tijden zijn van de ‘normale’ IC Venlo - Schiphol. Tilburg is er tussen gezet, zonder de andere tijden aan te passen.

Ja, en bij nader inzien rijden die omgeleide intercity's dus helemaal niet. Je kunt met een sprinter naar Boxtel en dan bussen naar Den Bosch.

Of desgewenst (bijv. fiets mee) naar Tilburg (IC 1100) en verder via Den Bosch of Rotterdam.

Klopt dus weinig van…

Maar ik denk niet dat je rechtstreeks van Tilburg naar Utrecht of verder kan (berichten op Twitter zeggen dat ook)

Reputatie 7
Badge +3

Hoe dan ook, denk vooral niet dat je rechtstreeks van Tilburg naar Utrecht of verder kan.

Je kan zo te zien wel rechtstreeks van Tilburg naar Utrecht, maar niet van Eindhoven, Venlo of alles daartussen, naar Utrecht. Even Treinposities gecheckt en zie daar een 7035xx van Venlo tot Eindhoven en een 35xx van Tilburg naar Schiphol. Het staat er wel een beetje raar omdat de aankomsttijd in Tilburg verkeerd staat, maar deze is dus net een kwartiertje geleden vertrokken uit Tilburg. 

 

De 3500 is dus geknipt in Venlo - Eindhoven en Tilburg - Schiphol waarbij je dan met een andere trein van Eindhoven naar Tilburg moet zien te komen. 

 

En als je vandaag naar Utrecht, Amsterdam of ergens anders die kant op bent geweest vanaf Eindhoven, kun je vanavond wel rechtstreeks terug met een 3700 of met  een2900. Krijg je er geheel gratis en voor niks een verblijf van een half uurtje extra in de trein bij.

 

Badge +3

Zie er inderdaad nog eentje.. op Twitter wordt gemeld dat je van Tilburg naar Utrecht toch echt te maken krijgt met een overstap in Den Bosch, maar dat zal dan wel voor naar Amsterdam Centraal zijn. Naar Zuid/Schiphol zou zomaar kunnen...

Update van een reiziger, ja het kán (Tilburg - Schiphol rechtstreeks) https://twitter.com/sannebiteme/status/1639633172114669569

Dat die trein in 3 minuten van Tilburg naar Eindhoven zou gaan is natuurlijk onzin.

Badge +3

Update via Twitter (van @Arjan49)

Er was sinds deze uistekende move een vervelende hiccup in de reisplanner. Die kwam er op neer dat de reistijd Tilburg-Den Bosch 0 minuten was... intussen hersteld en deze treinen rijden daadwerkelijk! Hulde!

Komt het toch goed… scheelt weer bussen.

Reageer