beantwoord

Reiskosten vergoeding auto

  • 1 November 2022
  • 15 reacties
  • 534 Bekeken

Reputatie 1

Een tijdje terug kon ik niet met de trein vanuit Dordrecht naar Rotterdam. Reden was hulpdiensten. Ik had nachtdienst, en dit was net bekend gemaakt, net als gevolg dat via andere route niet haalbaar was (veel te laat).

Ik was dus gedwongen om met de auto te gaan, en dus wilde in reiskosten vergoeding krijgen.

Vraag is dus is dat mogelijk? Via Chat kreeg ik geen antwoord op mijn vraag, en moest ik bellen. Daar begin ik niet aan, dus via deze weg wil ik graag weten, en graag ook emailadres aub, want dat wilde Chat ook niet geven. Echt een puinhoop met die service!

icon

Beste antwoord door Lorena NS 1 November 2022, 21:34

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Hi Georg! 

Daarvoor is het helaas niet mogelijk om een vergoeding aan te vragen.

Reputatie 1

Erg vreemd, want met een taxi (en dus veel duurder) is wel mogelijk. Tenminste dat heb ik ook meegemaakt, toen ik niet naar huis kon. Treinen reden onverwacht niet. 

Vreemd verhaal dit!

Erg vreemd, want met een taxi (en dus veel duurder) is wel mogelijk. Tenminste dat heb ik ook meegemaakt, toen ik niet naar huis kon. Treinen reden onverwacht niet. 

Als u op eigen houtje wat regelt is uw verhaal natuurlijk oncontroleerbaar. Daarom dient een alternatief altijd via NS te lopen.

Reputatie 7
Badge +3

Begrijp ik dat je vanuit huis met de auto was gegaan en geen vervoersbewijs of incheck had? En je nu kosten vergoed wilt zien, terwijl je geen treinkosten had? Met vervoersbewijs of incheck kun je beroep doen op geldterugbijvertraging. Kosten voor zelfgeregeld vervoer wordt niet vergoed.

 

Reputatie 1

Ik heb dal abonnement, En zag dat op laatste moment op de planner, voordat ik naar station zou gaan (doe ik laatste tijd altijd, aangezien NS momenteel erg onbetrouwbaar is geworden) dat de trein niet naar Dordrecht kon.

Dus had ik dan taxi moeten bellen? Het is goedkoper voor NS als ik met de auto ging. Logisch, toch? En bewijzen kan ik altijd leveren…...ging mij op principe, het was voor mij op dat moment de beste oplossing, dat moet de NS toch ook ergens waarderen, maar dat gebeurt dus niet!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb dal abonnement, En zag dat op laatste moment op de planner, voordat ik naar station zou gaan (doe ik laatste tijd altijd, aangezien NS momenteel erg onbetrouwbaar is geworden) dat de trein niet naar Dordrecht kon.

Dus had ik dan taxi moeten bellen? Het is goedkoper voor NS als ik met de auto ging. Logisch, toch? En bewijzen kan ik altijd leveren…...ging mij op principe, het was voor mij op dat moment de beste oplossing, dat moet de NS toch ook ergens waarderen, maar dat gebeurt dus niet!

Neen, je had geen taxi moeten bellen maar NS klantenservice.

NS regelt alleen taxi's als door vertraging/storing er geen laatste vervoersmogelijkheid is na contact met de gestrande reiziger. Jij was niet gestrand, jij was nog thuis.

En zoals je schreef het was een tijdje terug, waarom nu pas vergoeding vragen?

Reputatie 1

Omdat Chat niet reageerde op mijn bericht! Talloze keren geprobeerd, pas vandaag kreeg ik wel contact.

Verder ronduit belachelijk, ik was letterlijk gestrand, want kon geen trein nemen. En ja ik was thuis, maar moet wel naar mijn werk! Realiteit is echt ver te zoeken bij NS!

 

Reputatie 1

Geen reactie, laat maar zitten……...

Reputatie 7
Badge +3

Je was niet tijdens een treinreis gestrand, maar was nog thuis. De thuisbrengplicht voor gestrande reizigers is niet op jou van toepassing.

Reputatie 7
Badge +3

Er zijn overmachtsituaties in het leven waarbij je extra gemaakte kosten op niemand kunt verhalen.

“De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.” (Herman Finkers)

Omdat Chat niet reageerde op mijn bericht! Talloze keren geprobeerd, pas vandaag kreeg ik wel contact.

Verder ronduit belachelijk, ik was letterlijk gestrand, want kon geen trein nemen. En ja ik was thuis, maar moet wel naar mijn werk! Realiteit is echt ver te zoeken bij NS!

 

U kon met de bus in 36 minuten vanaf station Dordrecht naar metrostation Kralingse Zoom en dan verder Rotterdam in. U was dus niet gestrand. De bus kunt u betalen met de kosten die u uitspaart voor het treinkaartje. Als u Dal Vrij hebt, kunt u een claim voor Geld terug bij vertraging indienen.

Reputatie 1

Omdat Chat niet reageerde op mijn bericht! Talloze keren geprobeerd, pas vandaag kreeg ik wel contact.

Verder ronduit belachelijk, ik was letterlijk gestrand, want kon geen trein nemen. En ja ik was thuis, maar moet wel naar mijn werk! Realiteit is echt ver te zoeken bij NS!

 

U kon met de bus in 36 minuten vanaf station Dordrecht naar metrostation Kralingse Zoom en dan verder Rotterdam in. U was dus niet gestrand. De bus kunt u betalen met de kosten die u uitspaart voor het treinkaartje. Als u Dal Vrij hebt, kunt u een claim voor Geld terug bij vertraging indienen.

Je uitspraak/uitleg slaat echt werkelijk nergens op, zoals ik eerder zei, ik moest op tijd komen op werk,,  en dat is het probleem, had vitaal beroep..

 

Laat maar zitten, begrip bij NS is echt ver te zoeken…….

Reputatie 7
Badge +3

Je moest op tijd op jouw werk komen, je was nog thuis, de treinen reden niet, maar je kon beschikken over een auto. Omdat je nu met auto moest, wil je benzinekosten vergoed zien, terwijl je geen treinkosten en geen geldige incheck had. Je was niet op een station, maar thuis, dus niet gestrand. Je voldoet niet aan de GTbV-regeling en niet aan de regeling voor mensen die gestrand zijn omdat zij door vertraging/verstoring niet op plaats van bestemming kunnen komen. Om te beroepen op thuisbrengplicht moet je ook op moment van stranden contact opnemen met de klantenservice.

 

Reputatie 1

Echt ongehoord dit. We betalen maandelijks, maar verder moeten we dus maar uitzoeken hoe we dat oplossen. Ik weet het genoeg…..

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou toch telefonisch contact opnemen omdat je op de reisdatum geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement. Wel jammer dat we nu pas lezen dat je een abonnement hebt……

 

Reageer