beantwoord

reizen naar schiphol 16 november

  • 15 November 2022
  • 5 reacties
  • 219 Bekeken

Morgenochtend moet ik om 05:40 op Schiphol zijn. Zoals bekend wordt er aan het spoor bij Amsterdam-Zuid gewerkt en er wordt dan ook geadviseerd om via Amsterdam centraal te reizen. Echter, staat er niet dat hier snelbussen rijden. 
De reisplanner geeft, in tegenstelling tot wat bij de geplande storing staat, aan dat ik een bus kan pakken vanaf Amsterdam Bijlmer. 

Wat is nu de manier hoe ik het beste naar Schiphol kan komen?

icon

Beste antwoord door loklok8 15 November 2022, 13:58

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

De bus die hier wordt getoond is geen treinvervangende bus maar gewoon de reguliere bus 300 vanuit Arena naar Haarlem via Schiphol. Indien je moet vliegen vind ik het OV momenteel niet echt heel betrouwbaar. Maar ik neem aan dat de nachttrein wel gewoon rijdt.

 

Voor bus 300 dien je dus gewoon in te checken op Arena en uit te checken op Schiphol. 

Reputatie 3

Morgenochtend moet ik om 05:40 op Schiphol zijn. Zoals bekend wordt er aan het spoor bij Amsterdam-Zuid gewerkt en er wordt dan ook geadviseerd om via Amsterdam centraal te reizen. Echter, staat er niet dat hier snelbussen rijden. 
De reisplanner geeft, in tegenstelling tot wat bij de geplande storing staat, aan dat ik een bus kan pakken vanaf Amsterdam Bijlmer. 

Wat is nu de manier hoe ik het beste naar Schiphol kan komen?

Goedemiddag Joost,

 

Uw traject is van Utrecht naar Schiphol. De reis die u maakt heeft geen last van de werkzaamheden omdat het niet van dezelfde kant komt. U heeft bij de reisplanner dus gewoon de snelste en “enige” juiste optie te zien. Ik zie ook niets over snelbussen behalve een hele drukke sprinters en andere busvervoer. Ik raad u aan om gewoon de reisplanner in de gaten te houden morgen en voorlopig hier bij te houden.

Reputatie 7
Badge +1

Tijdens het plannen van de reis kan je onder 'Reisopties' kiezen welke vervoersmiddelen je wilt gebruiken voor het reisadvies. Voor een correct advies waarbij NS vervoersbewijzen geldig zijn dien je enkel 'Trein' te kiezen en al het andere uit te schakelen.

Er komt dan dit advies uit voor morgen:

 

Reputatie 7
Badge +1

Oh, ik was die hopeloze reisplanner van NS weer eens vergeten. Op twitter wordt dan weer gezegd dat veel reizigers dit zouden willen. Ik heb echter bijna nergens nog een positieve reactie kunnen vinden. Vreemd toch?

Reputatie 7
Badge +3

Op zich vind ik het wel goed om ook reisadviezen met bus, tram en metro te laten zien, maar het moet niet standaard al aangevinkt zijn. De standaard in de NS reisplanner moet zijn met treinen waarbij je dan zelf via opties kan kiezen om ook een BTM advies te tonen. 

Nu zie ik heel veel mensen die door deze standaard BTM adviezen in verwarring zijn en/of vragen of hun treinabonnement ook daar geldig is. 

Reageer