beantwoord

rijzen tijdens staking

  • 31 August 2022
  • 3 reacties
  • 106 Bekeken

Vandaag kan ik van Utrecht niet naar Almelo met de treinen van NS. Echter kan ik wel reizen met blauwnet treinen. 
 

mijn dilemma is nu dat ik een dagkaart heb en niet met blauwnet mag reizen, maar aangezien er geen andere optie is vraag ik mij af of dit nu wel zou mogen… 

icon

Beste antwoord door Thom 31 August 2022, 10:01

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

Nee, via Zwolle naar Almelo met Blauwnet is een jongerendagkaart ook nu niet geldig.

Reputatie 7
Badge +4

Er is geen dilemma. Het feit dat u het onmogelijk wordt gemaakt met NS te reizen geeft u geen enkel recht een reis bij een andere maatschappij op te eisen. ‘Ik kan niet doen wat ik wil’ betekent niet dat u iets kunt doen dat niet mag. U kunt een beroep doen op de stakingsregeling.

U heeft geen kaartje voor Blauwnet en als u er mee wilt reizen zult u gewoon moeten betalen. 

Van Utrecht naar Almelo zal niet in het geheel met Blauwnet kunnen. 

Reputatie 7
Badge +3

Als het gaat om een Jongerendagkaart, ook nu kun je die niet gebruiken bij Blauwnet. Maar omdat je vanwege uitval van NS treinen gebruik moet maken van alternatief vervoer (Blauwnet), kun je wel een beroep doen op de stakingsregeling en een verzoek indienen voor een tegemoetkoming voor vervangend vervoer met een maximum van 25 euro. Zie hiervoor https://www.ns.nl/uitgelicht/interessant-voor-u/vergoeding-staking.html

Reageer