beantwoord

sandite zeeland

  • 2 October 2022
  • 4 reacties
  • 178 Bekeken

Nu de SGMm uit dienst is vraag ik me af welke treinen ze Sandite willen rijden in Zeeland 

Ik heb gehoord dat slt nu ook Sandite is dus ik ben wel benieuwd

icon

Beste antwoord door Aar 2 October 2022, 11:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Volgens ProRail gaan ze dat inderdaad met SLT doen, daarvan zijn er 8 aangepast, naast de treinen met Sandite-container die ze ook hebben. Tegenwoordig heeft Zeeland ook een Sprinter, dus dat lijkt me de voor de hand liggende trein om de Sandite mee aan te brengen.

Reputatie 7
Badge

Er zijn inderdaad 8 SLT-6 met een permanente gebouwde Sandite-installatie die worden ingezet. Deze zijn te herkennen aan een grote kast in het multifunctionele rijtuig. 

2615, 2628, 2632, 2639, 2648, 2649, 2650 en 2651 zijn de stellen.

En zo ziet die kast eruit.

En in dit artikeltje van ProRail kan je zien hoe deze er van binnen uitziet. Volgens mij waren de werkzaamheden ten tijden dat de foto gemaakt werd nog niet klaar.

Reputatie 7
Badge +3

NS had hier een paar dagen geleden ook een artikel over https://nieuws.ns.nl/zo-bereiden-we-ons-voor-op-de-herfst/

Nu de SGMm uit dienst is vraag ik me af welke treinen ze Sandite willen rijden in Zeeland 

Ik heb gehoord dat slt nu ook Sandite is dus ik ben wel benieuwd

Er zijn inderdaad 8 SLT-6 met een permanente gebouwde Sandite-installatie die worden ingezet. Deze zijn te herkennen aan een grote kast in het multifunctionele rijtuig. 

2615, 2628, 2632, 2639, 2648, 2649, 2650 en 2651 zijn de stellen.

En zo ziet die kast eruit.

En in dit artikeltje van ProRail kan je zien hoe deze er van binnen uitziet. Volgens mij waren de werkzaamheden ten tijden dat de foto gemaakt werd nog niet klaar.

Is er ook bekend of SLT ook sandite gaat doen in Zeeland?

Reageer