beantwoord

schadevergoeding door ongeluk NS-Bus

  • 11 June 2023
  • 15 reacties
  • 425 Bekeken

afgelopen zaterdag (10-06-2023) moest ik s ochtends vroeg van zwolle (stadshagen) naar deventer reizen. vanwege werkzaamheden moest dat via NS-Bus. mijn schema was redelijk strak, ik moest namelijk om 8:30 op deventer staan om met iemand mee te reizen naar een afspraak. 

Deze NS bus zou om 8:17 aankomen op deventer waardoor ik genoeg tijd zou hebben om diegene te vinden en optijd te komen voor de afspraak.

nu is deze NS-Bus net buiten zwolle in een ongeluk geraakt. (chauffeur zou aan het bellen zijn geweest. ik weet dit niet zeker want ik was met koptelefoon op een boek aan het lezen.) de chauffeur kon de bocht net niet redden en heeft een boom geraakt. veel schade aan de bus, maar gelukkig alleen lichte verwondingen. 

hierdoor konden we alleen niet verder en na de politie erbij gehad te hebben, heb ik mijn afspraak dus moeten afzeggen. + dat dit natuurlijk best een trumatische ervaring was. daarna moest ik dus nog wel terug naar zwolle reizen.

ik vroeg me af of er voor dit soort gevallen een schadevergoeding beschikbaar is. omdat ik dus reiskosten kwijt ben geraakt, de afsraak heb gemist en dus waarschijnlijk ook een aantal keer langs een psycholoog moet.

ik zie uit naar uw reacties

icon

Beste antwoord door Anonymous 12 June 2023, 02:25

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Wat een vervelend voorval. Heb je nadien nog contact gehad met iemand van NS of is dit het eerste contact na het ongeval.

Een moderator zal wel weten of er in dit soort gevallen nazorg en als dat er is hoe dat werkt.

Voor je reiskosten kun je beroep doen op de Geld-terug-bij-vertragingregeling. Zet daarbij bestemming niet bereikt, dan krijg je ook jouw terugreis vergoed.

Voor de rest wens ik jou heel veel sterkte.

@MoDe dit is inderdaad mijn eerste contact. ook mijn eerste voorval van geld terug enzo. dus weet niet precies hoe dat allemaal werkt :)
maar bedankt voor de ideeën. ik ga zeker even bij de Geld-terug-bij-vertragingregeling kijken.

Reputatie 1

Beste Topjasper74

 

Vanuit Zwolle Stadshagen lijkt mij dat er geen treinen van NS rijden, ik denk van Arriva maar daar zul je bij Arriva moeten zijn denk ik. Sterkte hiermee!

Reputatie 7
Badge +3

Beste Topjasper74

 

Vanuit Zwolle Stadshagen lijkt mij dat er geen treinen van NS rijden, ik denk van Arriva maar daar zul je bij Arriva moeten zijn denk ik. Sterkte hiermee!

Het was blauwnet tussen Zwolle Stadshagen en Zwolle, vanaf Zwolle reed NS bus (alternatief vervoer).

 

Beste Topjasper74

 

Vanuit Zwolle Stadshagen lijkt mij dat er geen treinen van NS rijden, ik denk van Arriva maar daar zul je bij Arriva moeten zijn denk ik. Sterkte hiermee!

Arriva heeft hier sowieso niets mee te maken.Tussen Kampen en Zwolle rijdt Keolis en die reden gisteren gewoon met treinen.

Het busvervoer was tussen Zwolle en Deventer en dus moet Jasper bij NS zijn.

Het is niet zo netjes om hier te suggereren dat de buschauffeur aan het bellen was als u het niet zelf heeft geconstateerd. Hou het bij de feiten die u wel zeker weet. U kunt met zo'n suggestie grote problemen veroorzaken voor de chauffeur van de bus en dat terwijl het wel eens niet waar kan zijn.

En als u problemen heeft met de gevolgen van deze aanrijding dan kunt u in Nederland terecht bij slachtoffer hulp. Verder kunt u uw ticket claimen bij de NS omdat u hierdoor een flinke vertraging heeft gehad en uiteindelijk uw eindbestemming niet gehaald heeft door dit ongeval.

Gevolg schade dat u niet op tijd kon zijn wordt door de NS nooit vergoed, dat staat ook zo vermeld in de voorwaarden.

Als u echt naar een psycholoog denkt te moeten vanwege dit ongeval dan zult u hiervan de kosten in moeten dienen bij de NS als uw eigen verzekering dit niet dekt. Hou er dan wel rekening mee dat u de NS aansprakelijk moet gaan stellen en daar zult u mogelijk uw rechtsbijstandverzekering voor nodig gaan hebben.

Maar grote kans dat het onder uw zorgverzekering valt en u dus zelf geen kosten zal maken voor de psycholoog.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Jeroen De gevolgschade is gevolg van een ongeval met NS bus. NS hoort hulp te bieden aan inzittenden van de betreffende bus, daar hoort ook nazorg bij.

@topjasper74 is meer geholpen met hoe hij beroep kan doen op nazorg, dan met jouw reactie.

Reputatie 6
Badge +2

Een moderator zal wel weten of er in dit soort gevallen nazorg en als dat er is hoe dat werkt.

Ik raad je inderdaad aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Jouw gegevens kunnen dan naar de nazorg gestuurd worden zodat ze contact met je kunnen opnemen.

Het is niet zo netjes om hier te suggereren dat de buschauffeur aan het bellen was als u het niet zelf heeft geconstateerd. Hou het bij de feiten die u wel zeker weet. U kunt met zo'n suggestie grote problemen veroorzaken voor de chauffeur van de bus en dat terwijl het wel eens niet waar kan zijn.

En als u problemen heeft met de gevolgen van deze aanrijding dan kunt u in Nederland terecht bij slachtoffer hulp. Verder kunt u uw ticket claimen bij de NS omdat u hierdoor een flinke vertraging heeft gehad en uiteindelijk uw eindbestemming niet gehaald heeft door dit ongeval.

Gevolg schade dat u niet op tijd kon zijn wordt door de NS nooit vergoed, dat staat ook zo vermeld in de voorwaarden.

Als u echt naar een psycholoog denkt te moeten vanwege dit ongeval dan zult u hiervan de kosten in moeten dienen bij de NS als uw eigen verzekering dit niet dekt. Hou er dan wel rekening mee dat u de NS aansprakelijk moet gaan stellen en daar zult u mogelijk uw rechtsbijstandverzekering voor nodig gaan hebben.

Maar grote kans dat het onder uw zorgverzekering valt en u dus zelf geen kosten zal maken voor de psycholoog.

 

ik snap dat het niet netjes is te suggereren maar ik heb daar wel ddegelijk aanleiding voor. allereerst hoorde ik de bus chauffeur hardop praten over dat hij niet in het systeem kon en zijn code niet meer wist. ten tweede hadden andere passagiers wel gezien dat hij op de telefoon zat en heeft hij bij de politie ook toegegeven afgeleid te zijn geweest door zijn telefoon. dus vandaar. maar ik heb het persoonlijk niet gezien'.

ik ga inderdaad checken of dat inderdaad onder mijn zorg verzekering valt. dankuwel

Een moderator zal wel weten of er in dit soort gevallen nazorg en als dat er is hoe dat werkt.

Ik raad je inderdaad aan om even contact op te nemen met onze klantenservice. Jouw gegevens kunnen dan naar de nazorg gestuurd worden zodat ze contact met je kunnen opnemen.

dankjewel, ik ga zeker contact opnemen

@JeroenDe gevolgschade is gevolg van een ongeval met NS bus. NS hoort hulp te bieden aan inzittenden van de betreffende bus, daar hoort ook nazorg bij.

@topjasper74is meer geholpen met hoe hij beroep kan doen op nazorg, dan met jouw reactie.

Als dit gewoon onder je zorgverzekering valt scheelt dat het een en ander aan gedoe voor TS.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en daarbij ben je niet afhankelijk van de NS als het onder je zorgverzekering valt.  Gewoon even omzeilen van allerlei toeters en bellen.

Reputatie 7
Badge +3

@JeroenDe gevolgschade is gevolg van een ongeval met NS bus. NS hoort hulp te bieden aan inzittenden van de betreffende bus, daar hoort ook nazorg bij.

@topjasper74is meer geholpen met hoe hij beroep kan doen op nazorg, dan met jouw reactie.

Als dit gewoon onder je zorgverzekering valt scheelt dat het een en ander aan gedoe voor TS.

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan en daarbij ben je niet afhankelijk van de NS als het onder je zorgverzekering valt.  Gewoon even omzeilen van allerlei toeters en bellen.

Psycholoog valt onder basisverzekering en gaat van het eigen risico af. De NS bus chauffeur was de schuldige aan het ongeval en dient alle kosten te betalen. Het kan niet zo zijn dat TS opdraait voor kosten als het gevolg van dit ongeval.

Nou dan moet TS dus als TS daadwerkelijk naar de Psycholoog moet voor de verwerking dat eigen risico claimen.

Ik had dit in eigen hand gehouden en had daar alleen melding van gemaakt bij de NS en de claim eventueel ingediend.

Maar jij gaat liever afwachten wat de NS voor je regelt, ook goed ieder zijn keuze. Dan verwijst NS je naar de organisatie waar de NS mee samenwerkt en zul je daar ook naartoe moeten reizen want die zitten niet altijd in jouw buurt.

Reputatie 7
Badge +3

Nou dan moet TS dus als TS daadwerkelijk naar de Psycholoog moet voor de verwerking dat eigen risico claimen.

Ik had dit in eigen hand gehouden en had daar alleen melding van gemaakt bij de NS en de claim eventueel ingediend.

Maar jij gaat liever afwachten wat de NS voor je regelt, ook goed ieder zijn keuze. Dan verwijst NS je naar de organisatie waar de NS mee samenwerkt en zul je daar ook naartoe moeten reizen want die zitten niet altijd in jouw buurt.

TS stelt de vraag of er een schadevergoeding in dit geval beschikbaar is. @Lorena NS heeft aangegeven dat TS het beste contact kan opnemen met de klantenservice. Hoe dat TS dar verder regelt is niet onze zaak.

Schadevergoeidng zal in de vorm van leveren van ondersteuning zijn en geen geldelijke vergoeding.

En als het de zaak is van TS waarom blijf jij er dan op reageren, jij maakt er een probleem van terwijl ik alleen een andere optie gaf aan TS en meer niet.

Ik heb niet gezegd dat TS geen contact moest opnemen met de NS dat maak jij er weer van, is niet de eerste keer dat je wat anders leest dan ik schrijf.

Reageer