Omdat er geen treinverkeer mogelijk is tussen Ede-Wageningen en Driebergen-Zeist worden bussen ingezet. Alleen wat een ritje is van 25 minuten wordt nu 45 minuten. De bussen die vertrekken van Ede-Wageningen rijden namelijk via Veenendaal-De Klomp. Dit betekent dwars door Ede heen met de bus. Als er een rechtstreekse bus ging van Ede-Wageningen naar Driebergen-Zeist, had ik een trein eerder kunnen nemen. Dan was ik wel op tijd geweest. Saillant detail is dag er in Veenendaal maar 4 mensen instapten. Logistiek gezien slecht voor elkaar. Waarom rijst er geen aparte bus tussen Veenendaal-De Klomp en Driebergen-Zeist?
Spoorzone Ede
Beste antwoord door Daniel
Op zich kun je je afvragen of het bedienen van de Klomp (t.b.v. automobilisten die sowieso nu weg zullen blijven) echt nodig is. Je kunt denk ik de reizigers redelijkerwijs verwijzen naar Veenendaal West of - Centrum. Desnoods kun je een taxibusje laten pendelen van De Klomp naar Ede voor de paar reizigers richting Arnhem. Je bespaart dan behoorlijk wat bussen.
De meeste reizigers op Veenendaal-De Klomp die met het OV komen willen juist richting Arnhem reizen, dat is immers de meest logische route vanuit de dorpen in de Vallei en ook voor een deel van de Heuvelrug.
De reizigers naar Utrecht op De Klomp zijn juist de automobilisten (die nu wel naar de P+R van Driebergen-Zeist zullen reizen), reizigers uit Ede Noord (die ook een stadsbus de andere kant op kunnen pakken om via Ede-Wageningen te reizen) en reizigers uit Veenendaal-Oost (waarvoor via Veenendaal Centrum reizen wat lastig is, want hun bus naar het station klapt halverwege de dag om en gaat dus net de verkeerde kant op om naar Veenendaal Centrum te reizen)
Bedienen van Veenendaal-De Klomp is dus zeker relevant, maar zoals
Aangezien er 4x/uur een bus Ede - De Klomp - Driebergen-Zeist rijdt lijkt wachten inderdaad niet relevant: reizigers die overstappen zullen altijd wel vrij vlot een bus hebben.
Bijkomend voordeel van de route die Robert B voorstelt is trouwens ook dat je bij De Klomp niet over het busstation heen hoeft. Want dat staat juist elk halfuur op drie perrons tegelijk vol, dus daar rijdt zo'n NS-bus alleen maar verschrikkelijk in de weg.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.