beantwoord

staking

  • 25 August 2022
  • 8 reacties
  • 411 Bekeken

Kan ik morgen, vrijdag 26 augustus met de trein van Arnhem naar Amsterdam, inclusief vervangend busvervoer, reizen?

icon

Beste antwoord door Thom 25 August 2022, 16:24

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Waarschijnlijk niet, maar alles is onzeker. Morgen ligt regio West plat. Er zal in ieder geval geen vervangend vervoer voor uitgevallen treinen zijn. Het is het beste op de dag zelf te kijken wat nog mogelijk is, wellicht ook niets. Bedenk dat de stakingen in een regio doorwerken op andere plaatsen. NS probeert op de stakingsdag zelf de Reisplanner actueel te houden, een dag ervoor zijn de gegevens niet bijgewerkt dan lijkt het of alles rijdt, en daar kunt u niks mee.

 

Reputatie 7
Badge +1

Morgen staakt de Regio Rotterdam, Den Haag , Dordrecht. Volgens mij moet Arnhem-Amsterdam dan nog wel mogelijk zijn morgen. Maar Thom heeft het bijna altijd bij het rechte eind dus………………...

Reputatie 7
Badge +4

@Henkpeetersen Mensen baseren op een antwoord of ze zonder meer kunnen reizen of niet. In principe zou dat wel kunnen, gezien de regio, maar zeker is het nooit. Ik vind het dan niet fair om te stellen dat het wel zal lukken.

De reisplanner op de dag zelf geeft in ieder geval wel een indicatie, vandaar dat ik het zo stel dat ze daar op de stakingsdag zelf moet kijken. 

Normaal vind ik dat de antwoorden die we hier geven in ieder geval zo veel mogelijk moeten kloppen, dat is nu een onmogelijke zaak. @nsah0609 kan het proberen en zou nog kunnen lukken ook, maar er vast op rekenen kan niet. De vraag is echter heel expliciet. Eigenlijk weet je het op de dag zelf nog het beste. De gave van de profetie is ons niet gegeven. Tot nu toe ontbreken de wilde acties er tussen door, en de kans daarop is in Amsterdam groter. Het verloopt redelijk volgens de aangegeven indeling tot nu toe.

 

Hier baseer ik me op:

 

Staking NS vrijdag 26 augustus

Treinen rijden naar verwachting tot en vanaf de stations Gouda, Haarlem, Hoofddorp, Lage Zwaluwe en Alphen a/d Rijn. Dit deel van Nederland speelt een belangrijke rol in onze dienstregeling en dat zorgt ervoor dat ook in de rest van het land grote hinder kan ontstaan door de staking. Houd rekening met langere reistijden en vaker overstappen. 

Reputatie 7
Badge +1

Dit stukje vergt zoveel geografische kennis dat de gemiddelde spoorklant er vermoedelijk enkel van schrikt. Ben je wat heel erg letterlijk ingesteld, dan staat er bvb niet duidelijk dat Leiden-H´lem eruitligt, maar je kan net zo goed denken dat de rit Ldn-Ams dan te Haarlem moet worden overgestapt.

Op de radio (west) werd het iets duidelijker gesteld: GEEN treinen in Zuid-Holland en tot aan eerstvolgend groter station van daaruit-hoewel dan weer Bodegraven naar i meen toch in Z-H ligt (oost van A a.d. R-ri. Woerden).

Bvb die ICD Eindhvn-den Hg zal vermoedelljk te Breda keren. De IC Zeeland-Ams te Roosendaal.

Reputatie 6
Badge +1

Vooralsnog rijden er tussen Driebergen en Amsterdam treinen morgen, en ten oosten van Driebergen bussen. Maar houd er rekening mee dat er wel eens treinen kunnen uitvallen. Ga op tijd op pad en bouw marges in.

Dag,

31 augustus op woensdag wil ik graag Deventer naar Apeldoorn met trein.

Kan dat?

Volgens website van NS aanstande woensdag regio oost hebben geen trein.

Deventer ligt op oost van Nederland maar valt op regio noord.Of niet?

Ik vindt het Niet duidelijk.

 

Reputatie 7
Badge +3

Deventer is regio Oost. Apeldoorn zal daar ook onder vallen maar is geen standplaats (en daarom niet in het onderstaande rijtje opgenomen).

Ga uit van geen treinen. Ik gok erop dat bv de trein Den Haag  - Enschede niet verder zal rijden dan Amersfoort. 

https://www.fnv.nl/getmedia/19b8095a-afcc-4635-b3c4-2d4ac20e4bd0/Overzicht-cao-acties-NS_1.pdf

Hoi,

Morgen woensdag 31 augustus, zou ik graag willen reizen van Castricum naar Amsterdam en in de avond weer terug..

Is de verwachting dat dit mogelijk is?

 

Ik hoor dit graag.

Reageer