Skip to main content

Ik heb 2x de stakingsvergoeding via de chatbot aangevraagd, maar daar verder niets meer van vernomen. De faq verwijst me vrolijk terug naar de chat, maar dat heb ik dus ingevuld inclusief verzendbevestigingen ik hoor er niets van. Ik heb dusdanig veel vertrouwen in de NS service dat ik gelijk maar een chat log heb opgeslagen. Kortom, ik heb bewijs en wil alsnog mijn vergoeding, hoe regel ik dat? 

 

Glenn

Dit kan vele weken tot enkele maanden duren vanwege de enorme hoeveelheid aanvragen. Je moet dus geduld uitoefenen.


Dank Rene74, 

 

Maar ook even vraagje: is dit een gok of weet je dit zeker? Ik ben nogal sceptisch over de uitleg: als het NS lukt om van alle abonnement elke maand het bedrag te incasseren, dan zou uitbetalen (bijv. via verrekening) een koud kunstje moeten zijn toch? 


Het incasseren van een factuur is een geautomatiseerd proces. Het beoordelen van de claims voor stakingsvergoeding niet.


Bij de stakingsvergoeding is door NS gecommuniceerd dat dit binnen 6 weken zou moeten plaatsvinden. NS heeft nu 2 verschillende processen opgetuigd. Eén voor de stakingsvergoeding en één voor GTBV. Bij GBTV bedraagt de wachttijd zomaar 3 maanden.


Het incasseren van een factuur is een geautomatiseerd proces. Het beoordelen van de claims voor stakingsvergoeding niet.

Wat zijn de beoordelingscriteria dan? :)


Het incasseren van een factuur is een geautomatiseerd proces. Het beoordelen van de claims voor stakingsvergoeding niet.

Wat zijn de beoordelingscriteria dan? :)

Die zijn ons niet bekend.


Los van de beoordelingscriteria, het beoordelen van de claims voor stakingsvergoeding gebeurt handmatig en dat kost gewoon meer tijd dan processen die geautomatiseerd zijn zoals het incasseren van facturen. 


Vandaag 2 e-mails ontvangen (Want 2 claims): eerste duurt naar verwachting nog 4 weken, tweede rond eind november.

In ieder geval een tussenstand vanuit NS.

 


Reageer