Het enige perron in Tiel wordt dit weekend 24-25 juni verbouwd waardoor Arriva richting Kesteren vervangend busvervoer heeft. NS rijdt wel. Ivm de verbouwing ligt het overpad tussen het perron en de zuidkant van het station (centrum, bussen) eruit, afgezet met een hek. Het tekstbord op het hek meldt dat het overpad is afgesloten en dat je via de Lekdijk??? naar de Stationsweg moet lopen. Via een niet aangegeven omweg van ruim 800(!) meter. Reisplanners vermelden dit allemaal niet, zodat je - surprise!- gegarandeerd je streekbus, treinvervangbus richting Arnhem of de trein richting Utrecht mist. Een tijdelijke oversteek van het westelijk perroneind naar de voorkant van het station is niet gemaakt. Kortom: professioneel geklungel van de bovenste plank, NS en Arriva lijken niet te snappen dat ze 20% van hun klanten kwijt zijn en dat dit gedoe voor nog meer afhakers zorgt.
Het is een feit dat je nogal wat veronderstellingen presenteert maar daarmee zijn je veronderstellingen nog geen feiten.
Ik ben ook bang dat je als reiziger bij ProRail alleen een standaardantwoord krijgt met dat je bij de vervoerder moet zijn voor vragen over reisinformatie. Voor klachten over de werkzaamheden zelf zoals geluidsoverlast zal je wel bij ProRail aan moeten kunnen kloppen, vragen over waarom een overweg afgesloten is zou je kunnen proberen maar ik verwacht niet veel meer dan een standaardantwoord dat dit vanwege de veiligheid nodig is omdat men met machines heen en weer zou rijden of iets dergelijks.
De manier waarop de spoorsector het nu heeft georganiseerd is voor de reizigers niet bepaald een pretje. Dat zal door in de eerste plaats door ProRail anders en beter moeten worden geregeld.
ProRail is in het geval van werkzaamheden de bron van de informatie over de verstoring. Het kan absoluut geen kwaad wanneer ProRail klachten krijgt wanneer reizigers niet tevreden zijn over de regelingen tijdens werkzaamheden.
De manier waarop de spoorsector het nu heeft georganiseerd is voor de reizigers niet bepaald een pretje. Dat zal door in de eerste plaats door ProRail anders en beter moeten worden geregeld.
ProRail is in het geval van werkzaamheden de bron van de informatie over de verstoring. Het kan absoluut geen kwaad wanneer ProRail klachten krijgt wanneer reizigers niet tevreden zijn over de regelingen tijdens werkzaamheden.
Eens. En ik snap ook echt wel dat mensen dan gefrustreerd zijn tegen ons. Alleen in zo’n geval kunnen wij daar ook niets aan doen als rijdend personeel.
NS kan hier weinig aan doen natuurlijk, dus je mag gerust bij ProRail klagen/vragen waarom zij het zinnig vonden om het overpad van perron richting centrumzijde/busstation af te sluiten terwijl de sporen (1+2, in ieder geval spoor 2) waarover dat gaat niet in gebruik waren.
Het perron(eiland) was uiteraard gewoon bereikbaar omdat spoor 3 bediend werd voor van/naar Utrecht.
De manier waarop de spoorsector het nu heeft georganiseerd is voor de reizigers niet bepaald een pretje. Dat zal door in de eerste plaats door ProRail anders en beter moeten worden geregeld.
ProRail is in het geval van werkzaamheden de bron van de informatie over de verstoring. Het kan absoluut geen kwaad wanneer ProRail klachten krijgt wanneer reizigers niet tevreden zijn over de regelingen tijdens werkzaamheden.
Reizen met de trein is in Nederland gezien de vele werkzaamheden zeker geen onverdeeld genoegen. Extra vervelend daarbij is dat het er naar uitziet dat het ongemak in de toekomst eerder nog verder zal toenemen dan afnemen. Nederland heeft immers nu al het drukst bereden spoor van Europa.
Het lijkt mij echter iets te gemakkelijk om, zonder enige onderbouwing, te stellen dat onderhoud/vernieuwing (heel) anders en (veel) beter zou kunnen worden geregeld. Het spoor is mogelijk, relatief gezien, ook gewoonweg te onderhoudsgevoelig.
Ben het ermee eens dat het geen kwaad kan klachten in te dienen, zou er echter niet al te veel van verwachten. Enige uitleg zou echter al mooi meegenomen zijn. Opkroppen van frustraties is ook niet alles.
Ik sluit overigens niet uit dat allerlei lokale en regionale expertise op dit gebied niet meer aanwezig is in de spoorsector. Dat kan mede de oorzaak zijn dat de uitvoeringsplannen bepaald niet optimaal zijn.
Waar blijven de feiten ?
Zo’n omlooproute is niet fijn maar er valt nergens uit op te maken dat geen overleg heeft plaatsgevonden en dat, gezien de omstandigheden, niet gekozen is voor de beste variant.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.