beantwoord

storing 6 mei


Er is storing van Yerseke Kruiningen richting Breda is er vervangend vervoer geregeld tot roosendaal

icon

Beste antwoord door Tochjo 6 May 2022, 15:10

Bekijk origineel

21 reacties

Badge +3

Ja; er rijden stopbussen tussen Goes, Kruiningen-Yerseke, Krabbendijke, Rilland-Bath en Bergen op Zoom, en er rijden taxibusjes tussen Kruiningen-Yerseke en Kapelle-Biezelinge.

Reputatie 7
Badge +3

Even kijken op de NS storingspagina en je weet het. 

 

Volgens het archief van Rijdendetreinen staat de melding over bussen er vanaf 13:58 uur. 

Reputatie 4

Maar sinds wanneer laat NS bij een verstoring NA Bergen op Zoom toch maar 1 trein per uur richting Breda vertrekken? De sprinter van .42 laat men eruit zodat er maar een keer per uur een overstap naar Breda mogelijk is. De “snelle” IC heeft dus de voorkeur gekregen….

Gisteren niet naar Zeeland gereisd ivm storing. Vanmorgen vroeg de Reisplanner gecheckt. Er waren geen bijzonderheden meer op het traject Zwolle-Vlissingen. Dus opgestaan en me gereed gemaakt voor de 1e trein om 6.50. Eenmaal onderweg nogmaals gecheckt en nu blijkt er de hele dag weer storung te zijn. Hoe is het vervangend vervoer vandaag geregeld? 

Badge +3

Hoe is het vervangend vervoer vandaag geregeld? 

NS geeft zelf aan dat er zeer beperkt aanbod van bussen is en dat er rekening gehouden moet worden met lange wachttijden.

Dank, dat hoorde ik nu in Rotterdam net ook, werd omgeroepen. In de Reisplanner kon ik die info niet vinden.

Reputatie 7
Badge +3

Staat bij de storingsmelding onder het kopje Advies. 

Reputatie 7

Het is ontzettend druk in de treinen tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. Er zijn inderdaad te weinig bussen in verhouding tot het aanbod aan reizigers. Ik hoorde dat daardoor soms tussenstations als Rilland - Bath voorbij worden gereden omdat de bus gewoon al helemaal vol zit. Op een planner kan je niet rekenen, er wordt gereden zodra de bus vol is.

Daarnaast zijn er tussen Breda en Roosendaal vanochtend "opeens" herstelwerkzaamheden waardoor er minder treinen op dat traject rijden en de wel rijdende treinen erg druk zijn.

Het is ontzettend druk in de treinen tussen Roosendaal en Bergen op Zoom. 

Dat is vreemd omdat juist op dat stuk wel gewoon gereden wordt 

Reputatie 7

Ik ben net in Bergen en hier stond één bus van Ringelberg Tours klaar. Er bleven enkele tientallen mensen achter. In de trein werd al gewaarschuwd voor lange wachttijden op de bus. Het schijnt heel moeilijk te zijn bussen te charteren. In de trein was het niet zo druk, als wat ik vanochtend hoorde.

Veel mensen met koffers op de terugweg naar huis.

Hopelijk is het vanavond gerepareerd. 

Ik ben net in Bergen en hier stond één bus van Ringelberg Tours klaar. Er bleven enkele tientallen mensen achter. In de trein werd al gewaarschuwd voor lange wachttijden op de bus. Het schijnt heel moeilijk te zijn bussen te charteren. In de trein was het niet zo druk, als wat ik vanochtend hoorde.

Veel touringcarbedrijven hebben tijdens corona bijna twee jaar droog gestaan en hebben aflopende inhuurcontracten in die periode niet verlengd. Ook het natuurlijk verloop onder het vaste personeel is toen niet vervangen waardoor er nu veel minder capaciteit is als voor corona. 

Reputatie 7

Dat belooft dan weinig goeds voor de zomer met al die geplande werkzaamheden. Als er dan onverwacht een stremming tussendoor komt waarbij businzet nodig is, heb je waarschijnlijk ook weinig mogelijkheden. Of ben ik te negatief🤔

Of ben ik te negatief🤔

Nee hoor. 

Reputatie 7
Badge

Nee hoor 🤣🤣

Reputatie 7

😇😅

Reputatie 7
Badge +3

Ook in het noorden vandaag te weinig bussen, wat zorgt voor een regen aan klachten, Zwolle is trending op Twitter. 

Lange rij en 1,5 uur wachten https://twitter.com/force_ace/status/1522886321823485952

Badge +3

Leeuwarden - Rotterdam (685) rijdt inmiddels gewoon vanaf Leeuwarden, zie https://twitter.com/DinetKoopman/status/1522934455631073281

De Reisplanners denken er anders over https://treinposities.nl/ritinfo/20220507/658 (vanaf Zwolle) maar ‘verloop planning’ heeft het wel goed.

Bewijs: https://treinposities.nl/voertuig/ns_icm_4238 (samen met 4247).

 

Reputatie 7
Badge +3

Maar dat zou dan de 700658 moeten die gepland is tot Meppel. Dan zouden ze er in Meppel uitgegooid worden en met de bus naar Zwolle en vanaf daar die 658.

Stel 4238 pendelt al de hele dag van Leeuwarden naar Meppel en terug. 

Neemt overigens niet weg dat de reisplanner niet klopt aangezien die aangeeft dat die 700658  niet zou rijden, net als de overige IC's tot aan Meppel. Stel 4238 + 4247 gaan zo gewoon weer terug naar Leeuwarden vanaf Meppel, de 666 gaat pas weer helemaal door naar Rotterdam.Dat is tenminste de planning, geen garantie dat die herstelwerkzaamheden niet uitlopen.  

Badge +3

Thanks, de persoon op Twitter moest naar Meppel en dat kon dus gewoon.

Heel raar. Omdat ik het op de heenweg zag gebeuren toch maar naar het station gegaan.

Reputatie 7
Badge +3

Oh ja, ik zie het, die moest naar Meppel. Dat kon dus inderdaad. 

Al die vervangende IC's worden niet weergegeven in de reisplanner maar staan wel bij de vertrektijden.

 

Reputatie 7
Badge +3

Hopelijk is het vanavond gerepareerd. 

 

Helaas, prognose van 20:30 werd 22:30 en staat nu op zondag 5:30. 

 

Reageer