Traject Vrij en treinvervangend vervoer bij werkzaamheden

  • 8 November 2022
  • 29 reacties
  • 972 Bekeken

Hallo, 

Ik maak gebruik van een traject vrij abonnement Hilversum - Amsterdam-zuid (NS businesscard). 
Van zondag 13 t/m zondag 27 november werkt ProRail aan het spoor rond Amsterdam Zuid en Schiphol Airport.
NS geeft aan dat ik dan gebruik kan maken van treinvervangend metrovervoer. 
Hierbij mijn vraag:
Ik neem aan dat ik met mijn ov wel gewoon moet in- en uitchecken bij de metro?
Hoe kan ik die periode reizen met de metro zonder dat hiervoor kosten gedeclareerd worden?

Met vriendelijke groet

Sabsie85
 


29 reacties

Reputatie 1

Misschien meerdere in/uitgangen en maar bij eentje een poortje open en NS personeel? 

Ik heb vanochtend gekeken (fiets inmiddels van RAI naar Zuid): er staat een mobiele NS paal bij de ingang van de metropoortjes. Eerst inchecken bij de paal, dan inchecken bij de metro, er staat geen poortje open..  Er staat wel NS/GVB personeel, maar die zeggen niets.

Reputatie 7
Badge +3

Metrostation RAI heeft volgens mij maar één in/uitgang. Die is aan de zijde van de Europaboulevard.

Belachelijk dat er geen poortje open staat. Zo werk het omreizen zonder extra kosten dus niet.

Reputatie 1

Misschien meerdere in/uitgangen en maar bij eentje een poortje open en NS personeel? 

Ik heb vanochtend gekeken (fiets inmiddels van RAI naar Zuid): er staat een mobiele NS paal bij de ingang van de metropoortjes. Eerst inchecken bij de paal, dan inchecken bij de metro, er staat geen poortje open..  Er staat wel NS/GVB personeel, maar die zeggen niets.

Vanmiddag gevraagd, er staat wel een metro poortje open op RAI, niet naast de mobiele NS paal, maar in het midden. Door de drukte als er een trein leegloopt niet goed te zien.. 

Reputatie 7
Badge +3

Fijn dat je het toch gevonden hebt. Zoals ik in een ander topic over deze werkzaamheden en een ander metrostation (Lelylaan) heb aangegeven zou NS zoiets veel beter aan moeten geven zodat het niet makkelijk te missen is. 

Reageer