Als ik de NSreisplannee gebruik zie ik dat alle reizen Lelystad-Dordrecht zijn uitgevallen. Tot wanneer duurt dat?
trein lelystad dordrecht maandag 5 september 2022
Beste antwoord door Anonymous
De 2400 serie treinen Lelystad - Dordrecht v.v. rijden voorlopig niet vanaf Lelystad maar rijden vanaf Almere Centrum. Dit komt doordat er op Lelystad Centrum geen capaciteit is om ook deze trein daar te laten keren vandaar dat er wordt gekozen voor Almere Centrum.
Op Lelystad kunnen nu alleen de sporen 2 en 3 gebruikt worden omdat deze sporen de enige zijn die zowel op het linker als rechter spoor naar Almere aansluiten, spoor 1 en 4 sluiten slechts op 1 van deze sporen aan en dan zouden treinen door moeten rijden naar Lelystad Opstel voordat ze terug kunnen keren in de richting Almere. Qua tijd is dat met de 2400 serie niet mogelijk om dan zou er een extra treinstel en extra machinisten nodig zijn om dit voor elkaar te krijgen. In dat geval zou de 2400 nml. aan kunnen komen op spoor 4 en kunnen vertrekken vanaf spoor 1 in Lelystad.
En op dit moment heeft dat alles te maken met de problemen met de apparatuur van het spoor tussen Lelystad en Dronten.
Dus wilt u reizen met de 2400 serie dan moet u vanuit Lelystad naar Almere Centrum en aldaar overstappen op de trein naar Dordrecht en visa versa kunt u dus reizen tot Almere Centrum en moet u daar overstappen op een andere trein naar Lelystad.
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.