treinen na concert | NS Community
beantwoord

treinen na concert

  • 30 May 2023
  • 11 reacties
  • 528 Bekeken

bij het concert van Bruce Springsteen, in de ArenA, moesten we 2 nummers vroeger weg omdat we anders de trein niet konden halen. Waarom worden bij zulke evenementen niet extra treinen en vooral wat later, ingezet bv. naar het Oosten des lands. Dit is echt lonend volgens mij.

icon

Beste antwoord door Tamzin 30 May 2023, 12:47

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge

Dat zal een geldkwestie zijn. Hoe verder weg des te minder is mogelijk.

bij het concert van Bruce Springsteen, in de ArenA, moesten we 2 nummers vroeger weg omdat we anders de trein niet konden halen. Waarom worden bij zulke evenementen niet extra treinen en vooral wat later, ingezet bv. naar het Oosten des lands. Dit is echt lonend volgens mij.

Omdat NS niet op eigen kosten extra treinen gaat laten rijden en de organisatoren de kosten van extra treinen ook niet willen betalen.

Het idee dat extra treinen zichzelf zouden bedruipen is een illusie. Dat zou misschien zo zijn als iedereen een kaartje tegen vol tarief zou kopen maar niet als de reizigers zoals bij de meeste concerten grotendeels reizen op een studenten-ov, een jongerenticket of allerlei kortingkaarten.

Verder kun je je afvragen waarom in Nederland concerten altijd zo laat moeten beginnen. In andere landen begint het vaak om 19 uur zodat iedereen nog op een normale tijd thuis kan zijn.

Reputatie 7
Badge +3

Hoe laat was het afgelopen en waar moest je heen dan? Het was vanaf station Bijlmer-Arena zowel donderdag als zaterdag om 23.32 uur nog mogelijk om in Enschede te komen.

Hoe laat was het afgelopen en waar moest je heen dan? Het was vanaf station Bijlmer-Arena zowel donderdag als zaterdag om 23.32 uur nog mogelijk om in Enschede te komen.

Dit was het schema:

Deuren open - 17.00 uur
Aanvang – 19.30 uur
Verwacht einde - 23.00 uur

Ik weet niet wat ze die drieënhalve uur doen maar ik neem niet aan dat ze continu spelen. 

Verder leert de ervaring dat het altijd weer met grote vertraging begint (en dus ook eindigt).

Reputatie 7
Badge +3

Bruce speelt zeker wel drie uur. En concerten beginnen (en eindigen) echt niet altijd met grote vertraging. Zeker buitenconcerten lopen zelden uit i.v.m. vergunningen. Geen idee of het dak dicht was 😉

Reputatie 7
Badge +3

bij het concert van Bruce Springsteen, in de ArenA, moesten we 2 nummers vroeger weg omdat we anders de trein niet konden halen. Waarom worden bij zulke evenementen niet extra treinen en vooral wat later, ingezet bv. naar het Oosten des lands. Dit is echt lonend volgens mij.

Ext ra treinen worden niet automatisch ingezet maar moeten de organisatoren van evenementen aanvragen. Zij moeten aan die extra inzet meebetalen en vragen dus niets aan. Het beste kun je je dus met vragen over extra en/of latere inzet richten aan de organisatie.

Reputatie 6
Badge

Overigens was Bruce een half uur eerder klaar dan gepland.

Reputatie 7
Badge +3

Overigens was Bruce een half uur eerder klaar dan gepland.

Met val?

Reputatie 7
Badge +3

bij het concert van Bruce Springsteen, in de ArenA, moesten we 2 nummers vroeger weg omdat we anders de trein niet konden halen. Waarom worden bij zulke evenementen niet extra treinen en vooral wat later, ingezet bv. naar het Oosten des lands. Dit is echt lonend volgens mij.

Ext ra treinen worden niet automatisch ingezet maar moeten de organisatoren van evenementen aanvragen. Zij moeten aan die extra inzet meebetalen en vragen dus niets aan. Het beste kun je je dus met vragen over extra en/of latere inzet richten aan de organisatie.

Ook als er wel extra treinen worden ingezet, kan het zo zijn dat je niet tot alle uithoeken van het land kan komen. Zo zijn er voor het concert van Bruce wel extra treinen ingezet (ik heb even alleen de zaterdag bekeken) om 22:54, 23:22 en 23:54 vanaf Bijlmer-Arena, maar die gingen maar tot Utrecht. En diverse treinen van de 3000 serie maakten een extra stop op Bijlmer-Arena. Met de extra trein van 23:22 of de extra stoppende 3087 van 23:36 was het nog mogelijk vanaf Utrecht Enschede te halen en met die van 23:54 was Zwolle nog te halen. Woon je in Groningen of Leeuwarden dan heb je pech.

Overigens was Bruce een half uur eerder klaar dan gepland.

Dan was hij om 22.30 uur klaar terwijl de laatste trein om 23.32 ging? Er klopt er dus iets niets want @Jannie uit het Oosten stelt dat ze twee laatste nummers moest missen  

Reputatie 7
Badge +3

Mensen vergeten vaak dat het ook maar een klein stukje lopen naar Duivendrecht is. Daar vertrok zaterdag om 23.50 uur nog een trein naar Enschede.

Ik vraag me trouwens af hoe ik eerder vandaag gekeken heb, want ik zie voor de donderdag nu de laatste mogelijkheid richting Enschede om 23.06 uur vanaf Bijlmer Arena en 23.20 uur vanaf Duivendrecht.

Reageer