beantwoord

treinstaking

  • 23 August 2022
  • 7 reacties
  • 503 Bekeken

Hallo

Vrijdag 26e is er treinstaking in Rotterdam. Kan ik wel van zevenbergen via roosendaal naar Rotterdam met de trein?

icon

Beste antwoord door Thom 23 August 2022, 16:48

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Nee, u zult ook via deze omweg Rotterdam niet bereiken. Stakingen werken door in andere regio’s dus van een betrouwbare dienstregeling is zeker geen sprake. U kunt het het beste op de dag zelf bekijken wat mogelijk nog wel kan. Waarschijnlijk weinig. Rotterdam kent een grote stakingsbereidheid. Persoonlijk zou ik een alternatief zoeken.

 

Reputatie 6
Badge +1

Dat is onmogelijk om vooraf te zeggen. Doordat de diensten van machinisten en conducteurs door het hele land komen, is de kans groot dat dit traject ook wordt getroffen. Je kunt het best kort voor vertrek de reisplanner checken, maar houd er dan wel rekening mee dat er ook voor de terugreis geen garantie kan worden afgegeven en de weinige treinen die eventueel wél rijden, erg druk zullen zijn. 

Reputatie 6
Badge +1

Ook ik zou niet te hoge verwachtingen koesteren. Rotterdam is op vrijdag de 26ste het centrum van de stakingen.

Ik heb geen idee hoe handig zoiets is voor u, maar er rijdt een lijnbus vanaf Rotterdam Zuidplein via de A29 in een uurtje naar Bergen op Zoom (lijn 310). Onderweg worden diverse plaatsen in het westen van Brabant aangedaan. Ik zie ook mogelijkheden om onderweg over te stappen naar Roosendaal. Ten zuiden van de Moerdijkbrug zullen waarschijnlijk wel treinen rijden, en in Rotterdam kun je natuurlijk met de metro.

Reputatie 7
Badge +4

De suggestie van @Keuzereiziger  is praktisch en wel te plannen lijkt me.

Reputatie 7
Badge +1

Bus eindigt Zuidplein-dagkaart is dubbel de normale dagkaart (geld meen ik zomervak. ook voor 9.00-check bravo.info). Sluit in Dinteloord aan op bus 111 naar Gastel, of gewoon op 9292.nl kijken wat er uitrolt als advies voor hele reis-alles per bus.

Vanaf 7b evt bus naar de Willemstad-vanaf daar bij gunstig voorteken en zon+maan (of enkel schooldagen nog?) ook bus naar overstappunt Numansdorp of Heinenoordtunnel-alles daar is gericht op Zuidplein.

Reputatie 7
Badge +4

Volgens de bijgewerkte reisplanner rijdt er sporadisch toch iets, voor wat het waard is.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou het echt morgen even goed bekijken. Voor nu geeft de reisplanner aan dat zo ongeveer de helft van de IC's Vlissingen - Amsterdam gewoon rijden, waarschijnlijk zit daar personeel van andere standplaatsen buiten de regio West op. Zo reden er woensdag ook beperkt IC's tussen Rotterdam en Groningen/Leeuwarden.  Ook staan enkele ICD treinen Breda - Amsterdam als rijdend, net als de ICD Brussel.

Check https://treinposities.nl/vertrekstaat/rotterdam-centraal/2022-08-26  voor wat op de vertrekstaat van Rotterdam nu als wel/niet rijdend staat en check dit morgen nogmaals. Hou er wel rekening mee dat het beperkt aantal treinen wat mogelijk wel rijdt druk kan zijn. En zorg voor een plan B wanneer ze alsnog niet niet rijden. 

Reageer