Skip to main content

Ok, nog even afgezien van het totale wanbeleid inzake die dassen (werkelijk, je laat ze 7 jaar lang graven om dan, oeps, te constateren dat het spoor gaat verzakken) zou je denken dat de NS dan er alles aan gaat doen om de situatie te verbeteren.

Zo is er al jaren de tamelijk achterlijke dienstregeling waarbij de stoptrein Weert-Eindhoven exact niet aansluit op de intercities naar het westen. Maar kennelijk is er nog steeds niemand op het idee gekomen dat het misschien een goed idee is dat je, als je de route naar den Bosch opheft, je misschien de dienstregeling van je stoptrein aan kunt passen zodat mensen tenminste niet met een overstap van 31 minuten zitten?

 

Bij deze de suggestie NS: Als je intercities naar het noorden niet rijden, is het misschien leuk om je stoptrein op die andere intercities aan te laten sluiten?

 

Reisplanner is momenteel van slag af.

Ha ha, heeft de reisplanner slecht geslapen of zo?

Sorry, maar Iemand heeft er gisteren bij het aanpassen gewoon een puinhoop van gemaakt.

Inmiddels hebben ze de rechtstreekse intercity Eindhoven-Den Bosch in 19 min weer toegevoegd. Dat onderdrukt alle (onzin) adviezen via Tilburg.


Er moet nog eens grondig gekeken worden naar de reisplanner. Hij geeft nu zelfs reismogelijkheden met een Flixbus die naar Parijs gaat.

Dit kan echt niet zo.
 

 


Zag ook overstappen van +30 minuten omdat bijvoorbeeld in Eindhoven de trein aankomt op spoor 1 of 2 maar de aansluitende op 6 staat.

 Dat is de IC Venlo Eindhoven vice versa.

 Die pendelt contant op en neer lijkt mij.

 Staat normaal erlangs zodat je nog vrij ‘makkelijk’ over zou kunnen stappen in twee minuten.

 Om binnen twee minuten van 1,2 naar 6 te gaan is voor de snelle 🏃‍♂️ net te doen


Er moet nog eens grondig gekeken worden naar de reisplanner. Hij geeft nu zelfs reismogelijkheden met een Flixbus die naar Parijs gaat.

Dit kan echt niet zo.
 

 

Dit advies is gewoon mogelijk en is vandaag vermoedelijk sneller dan via Den Bosch.


Zag ook overstappen van +30 minuten omdat bijvoorbeeld in Eindhoven de trein aankomt op spoor 1 of 2 maar de aansluitende op 6 staat.

 Dat is de IC Venlo Eindhoven vice versa.

 Die pendelt contant op en neer lijkt mij.

 Staat normaal erlangs zodat je nog vrij ‘makkelijk’ over zou kunnen stappen in twee minuten.

 Om binnen twee minuten van 1,2 naar 6 te gaan is voor de snelle 🏃‍♂️ net te doen

Het probleem vandaag zijn ook de overstappen in Tilburg als je Eindhoven-Tilburg-Den Bosch reist. 


Wat mij opviel is dat de route vanuit Amsterdam-Helmond wel aangepast is met omreizen of een alternatief (bus) maar de route Helmond-Amsterdam juist niet.

Daarom vertrouwde ik het niet.

 

 


 

Reisplanner is momenteel van slag af.

Ha ha, heeft de reisplanner slecht geslapen of zo?

Sorry, maar Iemand heeft er gisteren bij het aanpassen gewoon een puinhoop van gemaakt.

Inmiddels hebben ze de rechtstreekse intercity Eindhoven-Den Bosch in 19 min weer toegevoegd. Dat onderdrukt alle (onzin) adviezen via Tilburg.

Treinen rijden niet vanuit Eindhoven naar Den Bosch hoor. Althans de trein waar ik net in zat werd gecanceld en rijdt niet door tot aan Eindhoven . Daarna op de borden gekeken en de treinen rijden daarna ook gewoon niet. 


Lijkt alsof de dienstregeling vanuit Eindhoven naar Den Bosch / Utrecht / Amsterdam de normale route aanduidt,niet is aangepast.

 

Als je het om gaat draaien naar Eindhoven dan krijg je wel een alternatief of een omreis route te zien


 

Reisplanner is momenteel van slag af.

 

Treinen rijden niet vanuit Eindhoven naar Den Bosch hoor. Althans de trein waar ik net in zat werd gecanceld en rijdt niet door tot aan Eindhoven . Daarna op de borden gekeken en de treinen rijden daarna ook gewoon niet. 

Klopt, ze zijn alleen een uur geleden weer toegevoegd aan de planner om de onzin adviezen via Tilburg te onderdrukken.


 


Wel mooi dat ze het een storing noemen, alsof er ergens een technisch mankement o.i.d. is. Maar ja, “Door onkunde toont de reisplanner onjuiste adviezen.” staat ook weer zo stom 😉


Wel mooi dat ze het een storing noemen, alsof er ergens een technisch mankement o.i.d. is. Maar ja, “Door onkunde toont de reisplanner onjuiste adviezen.” staat ook weer zo stom 😉

Om het netjes te stellen: er is een menselijke fout gemaakt bij het aanpassen van de planner.  


Een menselijke invoerfout kan je over het algemeen nog herstellen. Dit lijkt eerder op een softwarebug die men niet kan omzeilen en dus door het ontwikkelteam opgelost moet worden wat over het algemeen wat langer duurt dan een paar uur.


Een menselijke invoerfout kan je over het algemeen nog herstellen. Dit lijkt eerder op een softwarebug die men niet kan omzeilen en dus door het ontwikkelteam opgelost moet worden wat over het algemeen wat langer duurt dan een paar uur.

Een software bug lijkt me nogal onwaarschijnlijk aangezien het planningsalgoritme al wat jaren in gebruik is. Invoerfouten lijken toch wat waarschijnlijker.


Softwarebugs komen vaak pas aan het licht bij een specifieke situatie, zoals bepaalde invoer. Dat maakt het echter geen invoerfout, de fout is dat de software de invoer niet goed afhandelt. Dat soort bugs kunnen jaren onder de radar blijven.


Precies. Daarom is er ook continu doorgewerkt om de boel op te lossen. En inmiddels lijkt dat gelukt. Je kan nu bijvoorbeeld een reis plannen van Helmond naar Utrecht en geen niet-bestaande spooktrein meer vinden, maar een omreisroute via Tilburg. 


Reageer