beantwoord

Uit en in checken bij de NS Snelbus met OV

  • 10 July 2023
  • 4 reacties
  • 1311 Bekeken

De hele week zijn er werkzaamheden tussen Enkhuizen en Hoorn en dus rijden er geen treinen maar wel bussen, Ik heb eigenlijk geen ervaring met vervangend vervoer zoals de NS Bus en ik vroeg me af hoe het in en uitchecken werkt, Bij het station van Enkhuizen heb je geen poortjes maar alleen paaltjes, Daar kan je dus gewoon prima inchecken geen probleem en dan de bus in stappen maar als je aankomt op station Hoorn komt zijn er geen paaltjes alleen poortjes, Ik vroeg me dus af hoe dat werkt? Het lijkt me niet handig dat ik incheck bij Enkhuizen en dan eigenlijk niet kan uitchecken bij Hoorn omdat er alleen poortjes zijn, Tenzij de bussen zelf een incheck en uitcheck systeem heeft??

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 July 2023, 18:16

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

Bij de plaats waar de bussen in Hoorn aankomen en vertrekken wordt een mobiel paaltje geplaatst (zie foto in dit bericht). Daar check je uit nadat je de bus hebt verlaten, en vervolgens eventueel weer in bij de poortjes als je verder wil reizen.

Top Dankje! Jammer weer dat de NS zoiets zelf niet meteen vermeld op hun website maar dat is geen verassing

Reputatie 7
Badge +2

Bij de plaats waar de bussen in Hoorn aankomen en vertrekken wordt een mobiel paaltje geplaatst 

Mits ze dat niet vergeten…

 

Reputatie 7
Badge +1

Ik ben vandaag even naar familie in Enkhuizen met de trein en dus ook met de bus geweest. Helaas was het weer een bijzondere ervaring. In Hoorn door de poortjes uitgecheckt en ik weet dan dat je bij de mobiele paal moet inchecken. Die stond er wel maar ik denk dat heel veel reizigers hem gemist hebben. Overigens misschien wel bewust want Enkhuizen is natuurlijk wel een eindstation en vanaf daar kan je niet verder met de trein. 

Het viel mij in ieder geval op dat zeer weinig mensen uitcheckte in Enkhuizen. Dan over de heenreis. De buschauffeur sprak geen Nederlands en geen Engels. Bus bleek ook niet te stoppen in Bovenkarspel-Grootebroek terwijl dit wel staat aangegeven. Eger vond ik dat de buschauffeur tijdens de rit gewoon zat te bellen met zijn mobiel in de hand. Uit de taal die hij sprak vermoed ik dat hij uit het oostblok kwam. Van diverse medereizigers die al 's-ochtend de bus hadden genomen begreep ik dat er zeker in het begin te weinig bussen waren.

Wat mij wel opviel was de hoeveelheid "NS-medewerkers” op station Hoorn en Enkhuizen. Jammer alleen dat er niet veel zinnige informatie werd verstrekt. Er werd ook niemand gewezen op dat men wel moest inchecken. Door diverse personen in de bus werd gezegd dat de bus een enorme omweg aan het maken was, omdat ik zelf de routes niet ken, kan ik de juistheid van deze stelling niet beoordelen. totale reistijd van de bus voor 19 km in totaal ruim een uur.

De terugweg verliep wel vlot, alleen stond er op de bus stopbus vermeld en werd nu zowel Bovenkarspel-Flora als Bovenkarspel-Grootebroek overgeslagen. NS medewerker op het station zie dat de bus overal ging stoppen maar tot Hoogkarspel werd er dus niet gestopt. 

 

Een paar relevante twitterberichten:

  

en de tweede:

 

Reageer