beantwoord

vervangbus

  • 23 October 2022
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 2

Ik neem aan dat er in Helmond gemakkelijk te vinden mobiele incheckpaaltjes staan bij de vervangbussen naar Eindhoven. Ingecheckt vóór de ochtendspits in Helmond: moet er bij de overstap in Eindhoven om de reis verder te vervolgen

A. bij de bus in Eindhoven weer uitgecheckt worden en dan weer bij de poortjes ingecheckt worden

of B. er hoeft in Eindhoven niet uitgecheckt te worden bij de bus en om vervolgens door poortje te komenje de mededeling krijgt: U bent al ingecheckt (kan dat sowieso?).
Ik neem aan dat bij situatie A de incheck vóór spits in Helmond hersteld wordt gezien de korte tijd tussen uitcheck (bus) en incheck (poortje). Dus de hele reis verder valt dan onder daluren? Wellicht een overbodige vraag maar voor mij de eerste keer dat ik een vervangbus moet gebruiken in zo’n situatie!

icon

Beste antwoord door Tochjo 23 October 2022, 20:56

Bekijk origineel

4 reacties

Badge +3

A. U moet bij aankomst in Eindhoven inderdaad uitchecken bij een paaltje bij de bussen en daarna opnieuw inchecken bij de poortjes. Omdat er minder dan 35 minuten tussen uitchecken en weer inchecken zit, blijft het tarief gelden dat gold bij inchecken in Helmond.

Helmond is niet zo groot, dus ik neem aan dat de paaltjes daar duidelijk zichtbaar zijn.

Badge +3

Je zult dan bij een mobiele paal in Eindhoven moeten uitchecken en dan door de poortjes naar binnen.

Of (mag eigenlijk niet) gewoon in Helmond in een bus stappen zonder incheck, met name als je een vrij reizen abonnement hebt en Helmond je vertrekstation is.

Als inchecken vóór de spits in Helmond nodig is voor korting of vrij reizen, dan inderdaad de mobiele paal in Eindhoven zoeken.

Inchecken in Helmond kan eventueel ook bij de poortjes (zonder er doorheen te lopen).

Reputatie 7
Badge +3

 

Of (mag eigenlijk niet) gewoon in Helmond in een bus stappen zonder incheck, met name als je een vrij reizen abonnement hebt.

En dan als je in de spits in Eindhoven door de poortjes gaat je tegen voltarief verder reist….

Badge +3

Vorige reactie aangevuld.

Reageer