Vervangend busvervoer Deventer

  • 17 October 2022
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Vanochtend op tijd weg gegaan, omdat ik wist dat ik met vervangende bussen van Olst naar Apeldoorn moest. Eerste stuk ging prima. Op Deventer kreeg ik te horen dat de bus naar Apeldoorn over een kwartiertje zou gaan. Inmiddels kwamen er 4 bussen naar Rijssen voorbij. Aan de overkant van de tijdelijke halte stopte een bus die ook in no-time volliep. Dat bleek de enige snelbus naar Apeldoorn te zijn geweest. De jongelui die in mooie gele pakjes en met papiertjes de boel begeleiden stamelden een beetje dat ze er niks aan konden doen en dat een chaufeurstekort is.

NS als jullie vervangend busvervoer inzetten, zorg dan dat het geregeld is!! Inmiddels heb ik 6 bussen naar Rijssen (deels leeg) en 1 overvolle bus naar Apeldoorn gezien. Ik sta nu meer dan een half uur te wachten met een hele grote groep.


2 reacties

NS als jullie vervangend busvervoer inzetten, zorg dan dat het geregeld is!! Inmiddels heb ik 6 bussen naar Rijssen (deels leeg) en 1 overvolle bus naar Apeldoorn gezien. Ik sta nu meer dan een half uur te wachten met een hele grote groep.

Dat is op zich niet zo vreemd. Omdat het vervoer 's ochtends vooral richting Randstad is zijn de bussen in de richting Apeldoorn vol en moeten dan deels leeg terug naar Rijssen.

Omdat het stuk Rijssen-Apeldoorn wel een erg lang stuk is om stil te leggen zijn er daardoor ook erg veel bussen nodig, die er vervolgens niet zijn.

Persoonlijk zou ik vanaf Olst liever de trein naar Zwolle genomen hebben en vandaar de lijnbus Zwolle-Apeldoorn maar ik snap dat als je al een treinabonnement hebt dat geen optie is.

Reputatie 7
Badge

Ach het busvervoer bij NS is al jaren een drama. Maar sinds corona is het nog erger geworden. En aan die personen in hun gele hesjes heb je ook weinig.

Reageer