Vervangend vervoer tussen Leiden en Den Haag Centraal



Toon eerste bericht

30 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Leuk bedacht maar het enige spoor wat van Den Haag HS de bocht naar Gouda maakt is enkelspoor en wordt alleen als rangeerspoor gebruikt.

Bij werkzaamheden tussen Rotterdam en Gouda kan het ook ieder halfuur gebruikt worden voor omleidingen.

Leuk bedacht maar het enige spoor wat van Den Haag HS de bocht naar Gouda maakt is enkelspoor en wordt alleen als rangeerspoor gebruikt.

Bij werkzaamheden tussen Rotterdam en Gouda kan het ook ieder halfuur gebruikt worden voor omleidingen.

Toch zijn er maar een beperkt aantal machinisten die daar mogen rijden. 

Reputatie 7
Badge +3

Je zou de machinisten met wegbekendheid dat kleine stukje kunnen laten piloteren. 

Ik ga morgen maar eens kijken hoe het gaat vanuit Schiedam naar Leiden: ga voor de optie via Rotterdam-Schiphol (intercity direct), wel wat later dan normaal (9:00, hoop dat dan de meeste studenten en forenzen al onderweg zijn..)

De stopbus vanaf Mariahoeve lijkt me geen optie, ik vind het ook vreemd dat die bussen niet vanaf NOI vertrekken aangezien de trein rijdt tot NOI, nu moet je dus op NOI overstappen op een stoptrein uit CS, wachttijd 20 minuten...

Reputatie 7
Badge +3

Qua stopbussen is het nu al beter. De eerste dagen gaf de planner aan dat die eens per half uur reden, nu eens per 10 minuten, waardoor de lange overstap op Mariahoeve is verbeterd. Wat echter blijft is dat de sprinter vanuit Mariahoeve niet aansluit op de IC richting Vlissingen (en andersom). Als pendeltrein rijdt de sprinter Den Haag - Haarlem (serie 6300) en die geeft een lange aansluiting op de IC Amsterdam - Vlissingen (serie 2200). Als er was gekozen om met de sprinter Den Haag - Hoorn Kersenboogerd (3300) te pendelen was er wel een mooie korte aansluiting op de IC 2200 geweest, 4 minuten richting Den Haag HS-Delft-Rotterdam en 6 minuten richting Leiden. 

Reageer