beantwoord

Vervangend vervoer Utrecht Overvecht-Hilversum 7-11 april via Bilthoven?

  • 3 April 2023
  • 8 reacties
  • 247 Bekeken

Reputatie 1

Voor vrijdag 7 april 04:00 t/m 11 april 02:00 is aangekondigd dat er tussen Utrecht Overvecht en Hilversum bussen rijden door werkzaamheden.
Wanneer er op dit traject werkzaamheden zijn, is het gebruikelijk dat de treinvervangende bussen rijden tussen Utrecht Overvecht, Hollandse Rading, Hilversum Sportpark en Hilversum. 
Tijdens de komende stremming rijden de bussen ook via station Bilthoven. Daardoor is de reistijd met de bus ongeveer 20 minuten langer.
Waarom rijden de bussen via station Bilthoven?

icon

Beste antwoord door Bemined 3 April 2023, 14:24

Bekijk origineel

8 reacties

Badge +3

Er rijden wel snelbussen, maar alleen op vrijdag 7 april in de spitsuren (tussen circa 7.50 en 9.50 uur, en tussen circa 16.20 en 18.20 uur).

Het lijkt me dat er voor de overige dagen en tijden gekozen is voor alleen stopbussen omdat er vanwege het Paasweekend minder reizigers verwacht worden, en wellicht ook vanwege de beperkte beschikbaarheid van buschauffeurs.

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie dat er een interessant alternatief wordt geboden tussen Hilversum en Utrecht. De Sprinters tussen Baarn en Utrecht rijden van/naar Hilversum. 

De werkzaamheden lijken bij Utrecht Overvecht zelf te zijn want daar rijden geen treinen, de sprinters tussen Utrecht Centraal en Bilthoven slaan Overvecht over. Vandaar dat de bussen waarschijnlijk via Bilthoven zodat ook reizigers van Overvecht naar Baarn/Amersfoort mee kunnen.

Reputatie 7
Badge +2

Om precies te zijn in de bocht van Overvecht naar Hilversum o.a. Daar zag ik afgelopen weekend al de nodige materialen voor spoorvernieuwing klaar liggen.

Dat zal qua beveiliging wel invloed op de lage sporen hebben.

Reputatie 7
Badge +3

Ik kwam er vanochtend langs. Er ligt inderdaad een behoorlijke hoeveelheid materiaal klaar. En ze zijn nog steeds bezig met het verwijderen van allerlei materiaal van het spoor dat van Blauwkapel aansluiting over het kruis naar de Maliebaan liep.

Reputatie 1

Er rijden wel treinen langs Overvecht, maar ze stoppen er niet. De treinvervangende bussen rijden van/tot Overvecht voor mensen die Overvecht als hun vertrek-/ eindstation hebben.
Reizigers van Utrecht CS naar Overvecht reizen (2x/uur) met de Sprinter naar Bilthoven en vervolgens met de treinvervangende bus naar Overvecht. 
Reizigers van Overvecht naar Utrecht CS reizen met de treinvervangende bus naar Bilthoven en vervolgens (2x/uur) met de Sprinter naar Utrecht CS.

Zoals al gemeld, rijden er ook snelbussen op vrijdag 7 april in de spitsuren (tussen circa 7.50 en 9.50 uur, en tussen circa 16.20 en 18.20 uur) tussen Overvecht en Hilversum Sportpark en Hilversum en v.v.

Goedenavond, deze werkzaamheden in het weekend zijn al een poosje bezig en zijn al maanden bijna elk weekend. Ik weet dat er hard aan gewerkt wordt om het af te krijgen. Is er misschien bekend hoe lang de werkzaamheden nog gaat duren? 
Vriendelijke groetjes, Yara 

Reputatie 7
Badge

Dat kunt u op de website van NS zien onder werkzaamheden.

Reageer