beantwoord

Waarom kunnen sprinters wel door omgevallen bomen rijden?

  • 20 February 2022
  • 4 reacties
  • 156 Bekeken

Zit in een van de bomvolle sprinters die kennelijk wel over het beschadigde spoor kunnen rijden tussen Rotterdam en Den haag. Snap dat de storm vrijdag impact heeft gehad maar begrijp niet dat op zondag ochtend er alleen nog sprinters rijden en geen intercity dienstregeling?

icon

Beste antwoord door JurgenH 20 February 2022, 00:27

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Ook sprinters kunnen niet over beschadigd of geblokkeerd spoor rijden.

Wat hier waarschijnlijk aan de hand is, is dat slechts een deel van de sporen beschikbaar is waardoor er beperkt treinverkeer mogelijk is (over de wel beschikbare sporen). Om alle stations te blijven bedienen zal er gekozen zijn om dan alleen de sprinters te laten rijden. 

Vanaf morgen (zondag) zullen ook de intercity's weer rijden.

Dank ik begrijp het!

Reputatie 7
Badge +1

Nu is toevallig R´dam-d Hg min of meer mijn huistraject en daar staan dus vrijwel geen bomen langsheen het spoor. Wel waait er van alles&nog wat bij zware storm rond.

Nu is toevallig R´dam-d Hg min of meer mijn huistraject en daar staan dus vrijwel geen bomen langsheen het spoor. Wel waait er van alles&nog wat bij zware storm rond.

Nou heb ik daar erg veel gereden en er zijn toch wel stukken met bomen langs het tracé al is het inderdaad wel beperkt. Maar 1 boom is al genoeg om de boel te versperren of stuk te maken.

En wie weet hangt er het een en ander in de bovenleiding of is deze beschadigd geraakt door rondwaaiende rommel.

Reageer