beantwoord

Waarom openen de NS medewerkers niet gewoon de poortjes tijdens het staken?

  • 23 August 2022
  • 2 reacties
  • 206 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Als je staakt wil je toch je werkgever aanpakken? Zet dan de poortjes open een paar dagen zodat iedereen gratis kan reizen. Waarom moet de reiziger nu de dupe zijn van het niet rijden met de treinen? Ik zou namelijk wel graag gewoon op mijn werk willen komen die dagen…

icon

Beste antwoord door iMark 23 August 2022, 15:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Er is een heel simpele reden dat dat niet gebeurt. Het mag niet van de rechter.

Het is mij onduidelijk waarom deze vraag bij iedere staking gesteld wordt. Het zou zo langzamerhand toch wel bekend mogen zijn dat gratis vervoer aanbieden niet mag?

Als je staakt wil je toch je werkgever aanpakken? Zet dan de poortjes open een paar dagen zodat iedereen gratis kan reizen. Waarom moet de reiziger nu de dupe zijn van het niet rijden met de treinen? Ik zou namelijk wel graag gewoon op mijn werk willen komen die dagen…

Het lijkt me zo langzamerhand toch algemeen bekend dat dat wettelijk niet mag want dan kunnen de vakbonden desnoods maandenlang actie voeren op andermans kosten. Dus heeft de rechter bepaald dat de vakbonden in dat geval de gederfde inkomsten aan NS moeten betalen en dat zou de actie voor de vakbonden onbetaalbaar maken. 

Reageer